Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone/ na 3 jaar gebruik Realme 7 pro, helaas is de laadpoort gaar en accu begint minder te worden

Wat is je budget?
+/-300 met wat ruimte

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's moeten van goede kwaliteit zijn, snelladen mag zeker niet ontbreken, mag niet groter zijn dan +/- 6.43", opslag 256gb, %G lijkt me ook wel fijn aangezien ik er een paar jaar mee wil doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was aan het kijken naar de nieuwe Realme, maar die worden niet meer verkocht in Nederland. Ik ben GEEN fan van Samsung, die vallen dus af. Apple valt ook af. Voor de Realme had ik een Motorola G6, vrouw en dochter hebben beide een Motorola maar die hebben een smal-lang scherm wat ik niet heel fijn vind.
De vingerafdrukscanner moet in het scherm zitten, zijkant vind ik vervelend.

De opties die ik tegenkwam:

- uitvoering: OPPO Reno7 256GB Zwart
- uitvoering: Motorola Edge 30 Neo, 256GB Zwart
- uitvoering: OPPO Find X5 Lite Blauw (maar is blijkbaar hetzelfde als de Reno 7?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben niet iemand die de nieuwste/beste/mooiste telefoon wil, maar wel 1 die kwalitatief in orde is en mooie foto's maakt. Lang update beleid is fijn, maar geen idee of ik daar iets van zou merken als dat niet zo is..

Mocht ik nog belangrijke zaken bedenken, dan vul ik die hier aan.

[ Voor 6% gewijzigd door pilskes op 24-09-2023 15:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Welke smal-lange Motorola's zijn dat dan? De Realme 7 pro en de nieuwe opties die je noemt zijn allemaal 20:9. Dat is vergeleken met je oude 18:9 G6 ook behoorlijk smal-lang.

De toestellen die je al noemt zijn allemaal alweer een jaar oud en de Reno 7 en Edge 30 Neo hebben ook al opvolgers in de Reno10 (ja, 3 opvolgers binnen een jaar) en Edge 40 Neo. Dat betekent dus nog maar 2 jaar aan updates voor de Edge 30 Neo en nog 3 jaar aan updates voor de Oppo. De updates zijn vooral belangrijk als je gevoelige zaken als internetbankieren op je telefoon doet. Al brengt google wel Play services updates uit voor verouderde toestellen, dus zolang je software up tot date blijft valt het risico zonder beveiligingsupdates eerst nog wel mee.

De Oppo Reno 7 5G wordt in Nederland niet verkocht. De telefoon bij belsimpel is of een model uit een ander Europees land of het is een foutje en het is de mindere 4G variant. De Find X5 Lite is de officiele Nederlandse variant van de Reno 7 5G.

De Oppo Find X5 Lite en de Edge 30 Neo lijken wel de beste toestellen binnen je budget en eisen. Ik zou wat reviews lezen van beide toestellen want ze zijn vrij vergelijkbaar en hebben allebei voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
RepareerDroid schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:14:
Welke smal-lange Motorola's zijn dat dan? De Realme 7 pro en de nieuwe opties die je noemt zijn allemaal 20:9. Dat is vergeleken met je oude 18:9 G6 ook behoorlijk smal-lang.

De toestellen die je al noemt zijn allemaal alweer een jaar oud en de Reno 7 en Edge 30 Neo hebben ook al opvolgers in de Reno10 (ja, 3 opvolgers binnen een jaar) en Edge 40 Neo. Dat betekent dus nog maar 2 jaar aan updates voor de Edge 30 Neo en nog 3 jaar aan updates voor de Oppo. De updates zijn vooral belangrijk als je gevoelige zaken als internetbankieren op je telefoon doet. Al brengt google wel Play services updates uit voor verouderde toestellen, dus zolang je software up tot date blijft valt het risico zonder beveiligingsupdates eerst nog wel mee.

De Oppo Reno 7 5G wordt in Nederland niet verkocht. De telefoon bij belsimpel is of een model uit een ander Europees land of het is een foutje en het is de mindere 4G variant. De Find X5 Lite is de officiele Nederlandse variant van de Reno 7 5G.

De Oppo Find X5 Lite en de Edge 30 Neo lijken wel de beste toestellen binnen je budget en eisen. Ik zou wat reviews lezen van beide toestellen want ze zijn vrij vergelijkbaar en hebben allebei voor- en nadelen.
De Motorola One Action is 21:9, vind ik een beetje vreemd ogen en aanvoelen, maar voor wat kleinere handen misschien wel oke.

Erg jammer dat de Reno 10 weer een maat groter is dan de Reno 7, en die heef geen aansluiten voor koptelefoon meer.
Ik vind het systeem dat Realme gebruikt wel prettig, beter dan die van Motorola.

Wat zouden de grootste nadelen zijn van een Find 5 Lite? Ik kan niet echt iets vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb nog even verder zitten zoeken en gekeken wat een verhoging van het budget zou brengen.
Nu kwam ik uit op de

uitvoering: OPPO Find X5 Zwart

DIe staat echt een stuk hoger in de rangorder dan de X5 Lite, of is er voor dit geld wat beters te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pilskes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:49:
Ik heb nog even verder zitten zoeken en gekeken wat een verhoging van het budget zou brengen.
Nu kwam ik uit op de

uitvoering: OPPO Find X5 Zwart

DIe staat echt een stuk hoger in de rangorder dan de X5 Lite, of is er voor dit geld wat beters te krijgen?
De X5 is een flagship van vorig jaar, dus veel beters is er niet voor die prijs. De X5 is echter wel 6.55 inch. Je kunt voor een paar tientjes meer ook een Xiaomi 12X van 6.28 inch krijgen, al is de X5 wel beter verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
RepareerDroid schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:45:
[...]
De X5 is een flagship van vorig jaar, dus veel beters is er niet voor die prijs. De X5 is echter wel 6.55 inch. Je kunt voor een paar tientjes meer ook een Xiaomi 12X van 6.28 inch krijgen, al is de X5 wel beter verkrijgbaar.
Het display is inderdaad 6.55", maar is zelfs in afmeting nog wat kleiner dan mijn huidige Realme (160,3mm vs 160,9mm)

Enige "nadeel" is dat de X5 geen headphone jack heeft en natuurlijk de prijs. Verder wel draadloos laden, en alle specs zijn behoorlijk wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
pilskes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:43:
[...]

Het display is inderdaad 6.55", maar is zelfs in afmeting nog wat kleiner dan mijn huidige Realme (160,3mm vs 160,9mm)

Enige "nadeel" is dat de X5 geen headphone jack heeft en natuurlijk de prijs. Verder wel draadloos laden, en alle specs zijn behoorlijk wat beter.
Gisteren tijdens een bezoek aan de Mediamarkt de Find X5 eens vast kunnen houden. Mijn angst dat de X5 te groot zou zijn is ongegrond, deze is kleiner dan mijn huidige Realme 7 pro. De oppo is een erg mooi toestel, OS is ook hetzelfde als op de Realme, dus wennen is niet nodig.
Ik wacht Black Friday nog even af, kijken of deze ergens wat goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nou, dat was een flop! De telefoon is duurder geworden en zelfs een tijdje niet leverbaar geweest.

Nou zit ik in dubio:
-Kopen bij bv Belsimpel voor €449
-Wachten op een opvolger of iets anders kiezen..

Had ik er eindelijk 1 gevonden die aan bijna alle eisen voldoet, is die weer aan het eind van zijn cyclus..

Anders opties mogen nog steeds voorgesteld worden
Pagina: 1