Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Tot voor kort had ik geen problemen met de snelheid van kopieren naar mijn 2 Samsung SSD T7 schijven, gewoon 100mb per seconde vanaf mijn NAS via mijn pc en direct vanaf mijn windows 11 pc met USB 3 aansluiting. Maar nu wisselt de snelheid vanaf beide. Een bestand van 3G begint langzaam (1mb) en dan opeens schiet ie naar 100 MB om weer terug te zakken.

Van PC naar USB stick is de snelheid constant
USB driver update gedaan
Verschillende USB poorten geprobeerd
Ander kabeltje geprobeerd.
Met teracopy en windows copy geprobeerd
Kopiëren van NAS naar PC gaat met 100mb plus

Ik begrijp er niets van , In de bijlage zie je dat de snelheid aan het einde opeens op loopt. Dat gebeurt ook tussen door om weer terug te vallen.

Heeft iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez9qv9zvGkTTUspSKdFZNl0Nd9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Gy2gJQ6ojcBDmGfNfDUqtDc.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door qweblaer op 24-09-2023 14:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 21:41
De vorm van de curve is wel merkwaardig, maar ik zie dergelijke dingen wel gebeuren als de brondata wisselt van vele kleine bestanden (= relatief langzaam) naar hele grote bestanden( = relatief snel). Maar dat ziet er altjd grilliger uit, niet zo mooi geleidlijk verlopend.

Ik zou bijna zeggen dat de bron van waaraf je kopieert een harddisk is die de aanleversnelheid van de data limiteert. Maar ook dat klopt niet helemaal met de vorm van de grafiek (dan zou je het snelste gedeelte vooraan verwachten).

Maar je stelt "dat je kopieert naar twee Samsung SSD-schijven".
Waarom is dan die genoemde USB-stick snelheid relevant?

Je stelt dat dit tot voor kort geen probleem was.
Heb je niet een verkeerde driver update gehad? Je zou dat kunnen controleren door eerst een herstelpunt te maken (zodat het altijdt terug kunt) en daarna een herstelpunt terug te zetten "van toen het nog snel was".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Het is opgelost, wat zaken geprobeerd voordat ik een oud herstelpunt terugzette, ik weet echter niet wat geholpen heeft.

1) Ik heb pgm's die ik onlangs installeerde eraf gegooid tbv eventuele conflicten.
2) Er stond zoveel achtergebleven rommel in mijn register dat ik ccleaner maar heb laten lopen (na maken van een systeemherstelpunt),
3) Er was een firmware update voor de SSD zelf, die heb ik geinstalleerd.

In plaats van uren is het bijwerken van mijn backup nu weer in minuten klaar (met zelfde hoeveelheden).

Dan de vraag "Waarom is dan die genoemde USB-stick snelheid relevant?" ik ben maar een leek en ik keek of daar de snelheid ook schommelde, ja je probeert wat.

[ Voor 4% gewijzigd door qweblaer op 29-09-2023 17:10 ]