Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvofreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 18:58
Twee maanden geleden kocht ik een nieuwe Apple Watch SE. Ik heb een iPhone8 en iPad Air 3.

Na aanschaf heb ik de Watch geupdated, en dat ging prima. Je moet daarvoor wel de Watch App op je iPhone gebruiken.

Maar nu plotseling lukt dat niet meer. Waarom? Hoewel mijn iPhone 8 meldt dat zijn software up to date is, kan hij niet meer naar iOS 17. En als je iOS 17 niet op je iPhone hebt, kan je je (gloednieuwe) Apple Watch NIET MEER UPDATEN!

Dit is het commentaar dat ik van Apple Support kreeg:

"Om de Apple Watch bij te werken dien je eerst je iPhone bij te werken, omdat ze ander niet compatibel zijn met elkaar. De software moet compatibel zijn. Je iPhone 8 kan niet langer mee met de nieuste software, omdat de hardware niet langer compatibel is. Vandaar dat hij zegt dat je iPhone up to date is. Maar we zitten inmiddels op versie iOS 17.0.1

Dat is hoe hardware werkt. Apparaten verouderen en kunnen op een gegeven moment niet meer mee met de nieuwste software. Dit geld voor elk merk. Niet alleen voor Apple. De Apple Watch zelf kan namelijk updaten, alleen je iPhone 8 is al in 2017 uitgekomen".

Dit is toch bizar! Ik kan de Watch niet update zonder een nieuwe iPhone! Dit is je reinste oplichterij en diefstal. Hier zou tegen opgetreden moeten worden! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volvofreak schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:51:
Dit is toch bizar! Ik kan de Watch niet update zonder een nieuwe iPhone! Dit is je reinste oplichterij en diefstal. Hier zou tegen opgetreden moeten worden! :(
Dat zijn nogal sterke beschuldigingen en in deze situatie ook nog eens onjuist.

Verder werkt je watch toch gewoon? Maar omdat je iPhone niet meer geschikt is voor iOS 17 kan je idd je watch ook niet verder updaten. Dat is hoe het bij apple werkt ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 24-09-2023 12:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Vervelend inderdaad, maar mogelijk dat je je Apple Watch kan verbinden met de iPhone van iemand anders die wel iOS 17 heeft, en zo updaten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hahn schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:54:
Vervelend inderdaad, maar mogelijk dat je je Apple Watch kan verbinden met de iPhone van iemand anders die wel iOS 17 heeft, en zo updaten.
Ik heb zo het voorgevoel dat je daarna niet meer kan koppelen vanwege een mismatch aan software. "Werk eerst je iPhone bij" zal de melding waaarschijnlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Gunner schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb zo het voorgevoel dat je daarna niet meer kan koppelen vanwege een mismatch aan software. "Werk eerst je iPhone bij" zal de melding waaarschijnlijk zijn.
Die kans is er, maar dat zou bij nieuwere Apple Watches ook betekenen dat ze niet meer met iPhone 8's zouden kunnen werken. Dus ik hoop dat dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gunner schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:53:
[...]

Dat zijn nogal sterke beschuldigingen en in deze situatie ook nog eens onjuist.

Verder werkt je watch toch gewoon? Maar omdat je iPhone niet meer geschikt is voor iOS 17 kan je idd je watch ook niet verder updaten. Dat is hoe het bij apple werkt ja.
Zijn iPad air 3 wel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hahn schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:58:
[...]

Die kans is er, maar dat zou bij nieuwere Apple Watches ook betekenen dat ze niet meer met iPhone 8's zouden kunnen werken. Dus ik hoop dat dat niet het geval is.
Wat je nodig hebt

Om je Apple Watch Series 4 of een nieuwer model met watchOS 10 te kunnen gebruiken, moet je deze eerst koppelen met een iPhone Xs of een nieuwer model met iOS 17 of nieuwer.
In de ogen van Apple is een iPhone 8 natuurlijk een zwaar verouderd model. ze zullen hun redenen ervoor hebben om die combo niet te laten werken, ze moeten het ook ondersteunen immers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
Detail, je kunt de watch wel updaten met je iPhone 8, maar je kunt hem niet upgraden naar een nieuwe major versie.

De iPhone 8 (2017) ondersteund tot iOS 16.
WatchOS 10 vereist iOS 17 op de iPhone, of dit een commercieele of technische limiatie is kan over gediscussieerd worden.
De Watch blijft gewoon werken op Watch OS 9.6.3, en eventuele fixes daarvan.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 24-09-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Hahn schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:58:
Wat is daar vreemd of erg aan dan? Dat een nieuw apparaat niet kan samenwerken met een telefoon van 8 jaar oud? Toen Windows11 uit kwam werkte dat ook niet met CPUs van een jaar of 8 oud..... We zitten nou eenmaal in een snel ontwikkelende markt en dingen verouderen nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Croga schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:00:
[...]

Wat is daar vreemd of erg aan dan? Dat een nieuw apparaat niet kan samenwerken met een telefoon van 8 jaar oud?
Vreemd, niet per se. Erg hangt er vanaf wie je bent. Er zijn nog zat mensen die een iPhone 8 hebben en die daar helemaal tevreden mee zijn. En Apple staat bekend erom, en zet zichzelf in de markt als, een merk dat lang ondersteuning biedt.
Toen Windows11 uit kwam werkte dat ook niet met CPUs van een jaar of 8 oud.....
Dat noemt men 'whataboutism', dat een ander bedrijf of persoon iets ook doet, betekent niet dat het dan maar geaccepteerd of normaal gevonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Twee maanden geleden kocht ik een nieuwe Apple Watch SE. Ik heb een iPhone8 en iPad Air 3.

Na aanschaf heb ik de Watch geupdated, en dat ging prima. Je moet daarvoor wel de Watch App op je iPhone gebruiken.

Maar nu plotseling lukt dat niet meer. Waarom? Hoewel mijn iPhone 8 meldt dat zijn software up to date is, kan hij niet meer naar iOS 17. En als je iOS 17 niet op je iPhone hebt, kan je je (gloednieuwe) Apple Watch NIET MEER UPDATEN!

"Om de Apple Watch bij te werken dien je eerst je iPhone bij te werken, omdat ze ander niet compatibel zijn met elkaar. De software moet compatibel zijn. Je iPhone 8 kan niet langer mee met de nieuste software, omdat de hardware niet langer compatibel is. Vandaar dat hij zegt dat je iPhone up to date is. Maar we zitten inmiddels op versie iOS 17.0.1

Dat is hoe hardware werkt. Apparaten verouderen en kunnen op een gegeven moment niet meer mee met de nieuwste software. Dit geld voor elk merk. Niet alleen voor Apple. De Apple Watch zelf kan namelijk updaten, alleen je iPhone 8 is al in 2017 uitgekomen".

je kunt verwachten dat ondersteuning voor nieuwste iOS een keer ophoud, en de iPhone 8 blijft nu op iOS 16.7 en zal nog wel 2j updates krijgen. een nieuwe AW kopen bij een iPhone 8 is dat niet de juiste keuze, maar is geen oplichting want hij zou gewoon werken met en iPhone SE2020 oa.

oa een uitvoering: Apple Watch Series 3 Grijs (Zwart) past beter bij een iPhone 8

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 24-09-2023 13:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jeroen3 schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:00:
De Watch blijft gewoon werken op Watch OS 9.6.3, en eventuele fixes daarvan.
Zoals ik al zei inderdaad. Maar de TS doet alsof hem groot onrecht aangedaan wordt.

Ik vind het persoonlijk niet zo'n big deal een upgrade van WatchOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gunner schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:05:
[...]

Zoals ik al zei inderdaad. Maar de TS doet alsof hem groot onrecht aangedaan wordt.

Ik vind het persoonlijk niet zo'n big deal een upgrade van WatchOS.
Apple betichten van oplichting gaat mij ook wat te ver, maar ik kan heel goed begrijpen dat TS flink teleurgesteld hierin is. Hij koopt een nieuw product, waar updates voor zijn, maar kan die niet krijgen door afhankelijkheden van andere producten.

Jij vindt dat blijkbaar 'niet zo'n big deal', ik vind dat best stom. En TS blijkbaar ook.

Is het begrijpelijk vanuit Apple dat ze dit doen? Op zich wel. Zou het voor klanten beter zijn als die afhankelijkheid minder zou zijn? Ja. En al deze voorgaande uitspraken kunnen allemaal tegelijk waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024

He vervelend maar het is geen oplichting lijkt mij als je bij de aankoop eerst goed had gelezen had je kunnen weten dat dit zou gebeuren dat je watch op een gegeven moment niet zou willen updaten omdat je telefoon is verouderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvofreak
Mijn Apple Watch blijft wel melden: "Fout tijdens het zoeken naar een software-update". Ik koop een niew apparaat en ik wil geen foutmeldingen tengevolge van het feit dat een ander apparaat verouderd zou zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volvofreak schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:14:
Mijn Apple Watch blijft wel melden: "Fout tijdens het zoeken naar een software-update". Ik koop een niew apparaat en ik wil geen foutmeldingen tengevolge van het feit dat een ander apparaat verouderd zou zijn.
Dan had je vooraf onderzoek moeten doen als koper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31

Er zijn zat redenen om over Apple te klagen (ook Android/Google en anderen)

Maar oplichting is het niet zolang de info dat het niet gaat werken beschikbaar is.

iPhone 8 krijgt geen iOS 17, je hebt iOS 17 nodig voor WatchOS 10.

Mocht je je Apple Watch alsnog via een nieuwere iPhone naar WatchOS 10 updaten, dan zal die Apple Watch niet werken met je iPhone 8, want geen iOS 17.

Dat is meteen de reden dat Apple die update voor je blokkeert, om te voorkomen dat jij straks je Apple Watch met jouw oudere iPhone niet meer kunt gebruiken.

Is het erg? Nee, want alles blijft werken.

Wat erg zou zijn is als Apple die update wel toestond met je oude iPhone, wetende dat jij als gebruiker dan je Apple Watch niet meer met je iPhone kunt gebruiken.

Wat diefstal betreft, hoe graag ik het ook zou willen kom ik op geen enkele manier op die conclusie.

In ieder geval blijft alles gewoon werken, Apple dwingt je niet om te upgraden (nogmaals dat zouden ze doen als die update wel geïnstalleerd kon worden op de Apple Watch terwijl het niet meer zal werken met je oudere iPhone)

Voor de rest zullen de meningen verschillen, de een zal vinden dat iPhone 8 prima nog langer mee kan qua iOS updates, terwijl ander daar een andere mening over zal hebben.

hoe de updates werken is ook de reden waarom ik niet mee deed met de WatchOS 10 beta, want een Apple Watch kun je niet downgraden en ik wou mijn iPhone niet op een beta hebben. Maar eenmaal als ik WatchOS10 zou gebruiken, dan zou mijn Apple Watch niet met iOS 16 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvofreak
Voor mij in ieder geval nooit meer een smartwatch van Apple. Deze ''koppelverkoop'' bevalt mij dus helemaal niet, en ik werd er ook niet voor gewaarschuwd. Moet wel erkennen dat de Gezondheids App op mijn iPhone8 nog wel de recente gegevens weergeeft, terwijl die dat in eerste instantie niet meer deed. En de melding "Fout tijdens het zoeken naar een software-update"blijft staan. Ik vraag me ook af of andere (gekopieerde) Apps van mijn iPhone8 ook nog blijven werken en updaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Volvofreak Je had toch vooraf prima de "upgradebaarheid" van de watch kunnen controleren? Het staat in ieder geval netjes online.
Check your Apple Watch compatibility

First, make sure that your Apple Watch works with the latest software. watchOS 10 is compatible with these Apple Watch models:

Apple Watch Series 4 and later
Apple Watch SE (1st generation) and later
Apple Watch Ultra and later

Not all watchOS 10 features are available on all devices.

Updating to watchOS 10 requires iPhone Xs or later with iOS 17.

If your Apple Watch isn't compatible with the latest version of watchOS, Software Update will show you the newest version that your watch can use.
Voor deze hele exercitie had je dus prima op de hoogte kunnen zijn dat het niet wilde met je huidige telefoon.

Is het daarom oplichterij? Nee, je hebt immers een werkende Apple Watch. Het enige wat niet wil is upgraden naar de nieuwste versie van WatchOS. Dat je het niet eens bent met de beslissing van Apple is een ander punt, men maakt wel vaker vreemde keuzes in de ogen van de consument. Als aandeelhouder zeg ik: "Maak zoveel mogelijk winst, hoe je dat doet maakt me niet zoveel uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
Volvofreak schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:05:
... en ik werd er ook niet voor gewaarschuwd.
Door wie? Waar heb je je watch gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor mij in ieder geval nooit meer een smartwatch van Apple.
Je gaat van een koude kermis thuiskomen denk ik. Andere fabrikanten zullen waarschijnlijk dezelfde eisen stellen. Al waarschijnlijk een stuk eerder, want als Apple ergens om bekend staat is dat ze toestellen heel lang ondersteuning bieden.

In V&A zie ik een flink aantal telefoons staan voor een zacht prijsje waar wel iOS17 op draait. Is dat misschien een optie voor je?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 25-09-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Voor mij in ieder geval nooit meer een smartwatch van Apple. Deze ''koppelverkoop'' bevalt mij dus helemaal niet, en ik werd er ook niet voor gewaarschuwd. Moet wel erkennen dat de Gezondheids App op mijn iPhone8 nog wel de recente gegevens weergeeft, terwijl die dat in eerste instantie niet meer deed. En de melding "Fout tijdens het zoeken naar een software-update"blijft staan. Ik vraag me ook af of andere (gekopieerde) Apps van mijn iPhone8 ook nog blijven werken en updaten.
De Apple Watch is ook een verlengstuk van je iPhone en kan maar weinig zaken zelfstandig. Een goede integratie is dus van het grootste belang en daarbij moet je om de vooruitgang niet tegen te houden soms keuzes maken, en de combinatie WatchOS en IOS versie is er daar een van.

Bij de combinatie Watch en Phone moet je dus zorgen dat ze wat leeftijd betreft niet al te veel uit de pas lopen. Wij zijn nu aan onze 3e Watch bezig en doen er net als met onze Telefoons ongeveer 4 jaar mee. Langer kan maar dan moet je op een gegeven moment accepteren dat je op een oudere versie blijft hangen, en hopen dat de accu dat blijft volhouden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59

Heel simpel, je iPhone krijgt geen iOS 17 meer... Daardoor kan jij je watch niet updaten, want dat is helaas niet backwards compatibel.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 11:53
De goedkoopste oplossing om je watch toch weer te kunnen updaten, is om 2e hands een iphone SE (2nd gen) of een Xr te kopen. Dit zijn de goedkoopste toestellen die nog naar iOS 17 kunnen. Verkrijgbaar in V&A net onder de 200

Je hebt alleen wel de kans dat je over 1 jaar weer hetzelfde probleem hebt, wanneer iOS 18 en watchOS 11 uit komen en mogeijk weer een nieuwer toestel nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door arjan1995 op 25-09-2023 13:11 . Reden: Toegevoegd hoe duur het is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
arjan1995 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:09:
De goedkoopste oplossing om je watch toch weer te kunnen updaten, is om 2e hands een iphone SE (2nd gen) of een Xr te kopen. Dit zijn de goedkoopste toestellen die nog naar iOS 17 kunnen. Verkrijgbaar in V&A net onder de 200

Je hebt alleen wel de kans dat je over 1 jaar weer hetzelfde probleem hebt, wanneer iOS 18 en watchOS 11 uit komen en mogeijk weer een nieuwer toestel nodig hebben.
waarom zo de topicstarter dat moeten doen? hij heeft toch een iPad Air liggen die wel de nieuwste software kan draaien zodat hij kan updaten, dan ga je niet toch nog een device aanschaffen die precies hetzelfde kan als die iPad.

hij had gewoon te tijde van de aanschaf van zijn iPhone 8 elke maand xx- bedrag opzij moeten leggen zodat hij 6 jaar later een nieuwe phone had kunnen kopen zonder dat hem dat direct geld gaat kosten want dat geld zit al in een 'potje'

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 26-09-2023 05:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 11:53
Zwelgje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 05:22:
[...]

waarom zo de topicstarter dat moeten doen? hij heeft toch een iPad Air liggen die wel de nieuwste software kan draaien zodat hij kan updaten, dan ga je niet toch nog een device aanschaffen die precies hetzelfde kan als die iPad.

hij had gewoon te tijde van de aanschaf van zijn iPhone 8 elke maand xx- bedrag opzij moeten leggen zodat hij 6 jaar later een nieuwe phone had kunnen kopen zonder dat hem dat direct geld gaat kosten want dat geld zit al in een 'potje'
Je kan een Apple Watch niet in combinatie met een iPad gebruiken. Dat heeft ook nooit eerder gekund.

Het is inderdaad verstandig om voor dure uitgaven te sparen als je het geld niet in 1x hebt liggen, maar je kunt soms ook kijken naar goedkopere alternatieven (2e hands, refurbished. Wel goed opletten dat hetgene je koopt te vertrouwen is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, niets bizars aan.

Iedereen die zich ook maar 5minuten zou verdiepen in de Apple watch weet dat het ding amper wat kan zonder iPhone. Dan snap je toch zelf ook wel dat je een telefoon moet hebben met de laatste os versie als je dat van je horloge ook wilt?

En wat is nu je probleem, alles werkt exact hetzelfde als gisteren….. je kan je watch gewoon blijven gebruiken en als je ooit een keer een nieuwe telefoon koopt dan gaat je watch vanzelf over naar een nieuwe ios versie.

En dat je telefoon niet meer te upgraden is had je ongeveer een half jaar aan kunnen zien komen, dat hebben ze toen al aangekondigd. Dat is nou eenmaal de realiteit met elke oudere mobiel. En ook die doet het nog gewoon een jaartje of 2 voor het echt vervelend gaat worden dat je op een oude ios versie bent blijven steken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:12
Zwelgje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 05:22:
[...]

iPadOS is iets anders dan iOS. Je kan een Apple Watch ook niet koppelen aan een iPad. Je koppelt deze aan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Je koopt een product wat letterlijk een product is wat je dient te koppelen aan je telefoon |:( , een duidelijker voorbeeld van koppelverkoop is er niet. Het horloge is in de basis niet meer dan een verlengstuk van je telefoon + wat extra sensoren. Verder weet je dat Apple bepaalde eisen stelt om alles met elkaar te laten werken. En dat ondersteuning op een geven moment stopt is ook logisch.
Wil je dat niet, moet je een ander product kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 18:13
Daarnaast als je inderdaad onderzoek had gedaan zoals Hackus aangeeft, had je kunnen/moeten weten dat dit het geval was.

Daarnaast is je watch nu zelfs nog prima bruikbaar, en mocht je ooit een nieuwere iphone kopen, lijkt het net door de software update of je ook een nieuwe watch hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik koop zelf ieder jaar nieuwe iphone en apple watch dus ik zal het probleem niet hebben.

maar het is wel bizar dat je Apple Watch.. wat niet meer dan een bluetooth/wifi verbinding is niet zou kunnen werken met een oudere IOS? het zijn 2 losse producten en zou het wel netjes vinden als de Apple Watch los staat van welke telefoon je hebt.

dit is wel typische Apple duwt nieuwe hardware in je strot. "groen bedrijf" nou dit is wel gevalletje e-waste

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTHaan
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-09 09:50
JoeBlack2k schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:59:
Ik koop zelf ieder jaar nieuwe iphone en apple watch dus ik zal het probleem niet hebben.

maar het is wel bizar dat je Apple Watch.. wat niet meer dan een bluetooth/wifi verbinding is niet zou kunnen werken met een oudere IOS? het zijn 2 losse producten en zou het wel netjes vinden als de Apple Watch los staat van welke telefoon je hebt.

dit is wel typische Apple duwt nieuwe hardware in je strot. "groen bedrijf" nou dit is wel gevalletje e-waste
Het werkt toch ook? Alleen niet de gewenste upgrade...
Ook is het "Niet meer dan een bluetooth/wifi verbinding" wel wat kort door de bocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

en zou het wel netjes vinden als de Apple Watch los staat van welke telefoon je hebt.
Ik zou het wel netjes vinden als ik ‘m ook als teleporter zou kunnen gebruiken….
Dat deden ze 40jaar geleden in Blake’s Seven ook al. Het is echt ver te zoeken met die innovatie bij Apple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tanne1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 20:52

Ironisch dat u een bedrijf beticht van e-waste, waar u zelf elk jaar (onnodig) nieuwe hardware koopt. Apple ondersteund de iPhone 8 voor 6 jaar voor grote updates, security nog veel langer. Andere merken stoppen vaak veel eerder met grote updates.

Met een telefoon van 6 jaar mag verwacht worden dat deze niet dezelfde functies en comptabiliteit geniet als een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

dit is wel typische Apple duwt nieuwe hardware in je strot. "groen bedrijf"
nou dit is wel gevalletje e-waste
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, aangezien TS inmiddels al en antwoord heeft, en dit topic nu alleen maar verzand in een principiële discussie, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.