Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven15_
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06-2024
Hey, ik heb nu al een iets langer dan een half jaar een blueyeti microfoon en die werkte tot gister toe prima!
Ik ging gister wat spelen met mijn vrienden maar ze hoorde mij heel raar. Alsof ik een stemvervormer aan had die mijn stem zwaarder maakten. Ik heb het nu zelf ook gehoord en geprobeerd op te lossen maar niks lukt. Ik gebruik ook voicemeeter maar ik denk niet dat het daar aan ligt aangezien het ook zonder dat programma zo raar klinkt. Ik weet ook dat het niet aan de microfoon zelf ligt aangezien ik hem ook heb getest op de computer van mijn broertje en daar deed die het wel gewoon normaal op. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Hier is nog een link naar een mp3 waar ik hallo zeg = https://drive.google.com/...oYUR4u0y/view?usp=sharing

Mvg, sven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2024

timal

hey

Als 'ie op een andere computer wel normaal werkt, is het wellicht het snelste om (op je eigen computer, waar je problemen mee hebt dus) het stuurprogramma opnieuw te installeren (vooraf eerst deïnstalleren natuurlijk). Meestal zet hij dan alle instellingen weer juist.

Anders zou je nog even kunnen kijken bij de instellingen van je microfoon in Windows. Rechtermuisknop op het luidsprekertje van Windows in de taakbalk, kies "Geluiden" en selecteer tabblad "Opnemen". Dubbelklik op je microfoon en kijk even bij tabblad Geavanceerd. Ik zou bij samplefrequentie en bitdiepte iets als 48000Hz/ 16bits verwachten. Kijk ook nog even bij het stuurprogramma van je microfoon, ik zie dat er opties zijn voor een de-esser, de-popper en limiter. Zet ze allemaal (begin bij de de-esser) even uit en kijk of het beter klinkt.