Earbuds voor moeilijke oren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 20:41
Beste Tweakers,

Ik heb advies nodig over een paar true wireless earbuds. Ik heb al verschillende merken geprobeerd en het is hét (nog) niet. Ik heb vrijwel altijd snel last van mijn oren door de pasvorm. Ik vermoed doordat mijn gehoorgang vrij klein is, maar ook doordat er in mijn rechter oor precies bij de gehooringang een uitstekend stukje kraakbeen zit.

Ik heb ooit otoplastieken slaapoordoppen aan laten meten, zelfs dat was geen succes omdat dat stukje kraakbeen er uiteindelijk toch tegenaan zit. Dit irriteert binnen een uur, en als ik voor die tijd al in slaap gevallen was had ik 3 dagen last van een pijnlijk en gevoelig oor. Voor slapen gebruik ik nu sinds een jaar de Alpine SleepDeep mini's. Deze zitten goed door de maat, ovale pasvorm. Ze gaan diep genoeg mijn oor in om voorbij het kraakbeen te gaan.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Fresh 'n' Rebel action earbuds (non anc), deze zitten het beste, maar geluidskwaliteit niet voldoende, microfoons voor bellen niet voldoende. Was ook goedkoop, maar toch...
  • Sony Linkbuds S, gekocht op advies omdat ze minder zwaar zouden zijn dan de WF-1000XM4's, alle meeleverde maten geven volgens de app een goede seal, de op-een-na-kleinste zitten het beste. Comply foamtips waren ook geen succes. Bij telefoongesprekken klaagt de andere kant van de lijn steen en been dat ze zichzelf terughoren. Via Teams op de laptop dan weer geen last van.
  • Jabra Elite 75t, waren beter dan Linkbuds S qua pasvorm maar ook niet top. Uiteindelijk geld teruggekregen omdat ze stuk gingen binnen garantieperiode. Niet opnieuw aangedurfd.
  • [Galaxy Buds Live, niet pijnlijk maar ik ben er continu mee aan het klooien omdat ze niet echt blijven zitten. Ook niet met de grotere meegeleverde steunrubbers. De ovale voorkant zit minder fijn dan de fresh n rebels, die toch een puntiger 'earpods' achtige vorm hebben.
Wat is je budget?
Rond de 100 euro, bereid om te stretchen tot 150,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Woonwerk fietsen en op kantoor of thuiskantoor. Ik luister naar podcasts, audioboeken en vooral rock en soms iets heavier. Goede mics voor (video)bellen is een pre.

Wat heb je zelf al gevonden?

ANC is een wens maar is ondergeschikt aan pasvorm. Liever geen Apple ivm Android-gebruiker. Ik weet dat het werkt en voor een aantal functies workarounds zijn maar heb geen zin in het gedoe ;).

Overears heb ik, maar vind ik te groot om overal mee naar toe te nemen en ik krijg snel hoofdpijn van het gewicht en de druk op oren. Ook niet geschikt om mee te fietsen. De Linkbuds S en Jabra's gaven me zelfs met ANC voldoende omgevingsgeluid. Overears geven dat naar mijn ervaring niet. Verschillende modellen geprobeerd.
  • De Live's zijn van mijn vriendin, ik overweeg nog steeds om ook een paar aan te schaffen.
  • Nothing ear (stick), zien er op fotos ook vrij rond uit, net als de Galaxy Lives, vandaar dat ik twijfel. Met name garantie hoor je wel eens slechte verhalen over als je bij Nothing zelf bestelt.
  • Xiaomi Redmi buds 4 pro, relatief goedkoop en toch nog ANC, de rubber tips lijken ovaal, vandaar overwegen waard?
  • Sony's Linkbuds, non-S, op zich tevreden over de app en de verdere algehele ervaring van de Sony. Lijken wel nog maar lastig verkrijgbaar. Twijfel ook ivm telefoonprobleem, misschien nog erger met open design?
  • JBL heeft nog verschillende 'non-in-ear' modellen, maar geen geweldige ervaringen qua bouw en levensduur in mijn omgeving.
Los van het advies over specifieke buds, moet ik ANC buds uberhaupt nog overwegen? Een 'open' bud zonder tips lijkt beter voor mijn situatie. Maar vind het op kantoor toch prettig om me af te kunnen sluiten. En ook de ideale 'open' bud nog niet gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zou juist zeggen neem geen inears maar normale, maar die klinken alleen niet zo goed geen diepgang en sluiten de omgeving niet af en ook heb je last van wind geruis op de fiets, maar geen last meer van je gehoorgang.

Denk dat je het beste toch af bent met overears ook al wil je dat niet.

Mbt ANC, ik zelf ben er geen fan van, krijg last van me hoofd ervan en heb al verschillende geprobeert maar elke keer na een half uur last.
Galaxy buds, Apple airpods pro, JBL allemaal hetzelfde probleem, misschien dat dit ook wel meespeelt bij jou dat zou je moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 11:22
Ander idee, je kunt je daarmee niet afsluiten maar het is wel weer ideaal voor podcasts en audioboeken onderweg: een botgeleiding headset van bijv. Shokz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmm
NicoHF schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:29:
Zou juist zeggen neem geen inears maar normale, maar die klinken alleen niet zo goed geen diepgang en sluiten de omgeving niet af en ook heb je last van wind geruis op de fiets, maar geen last meer van je gehoorgang.

Denk dat je het beste toch af bent met overears ook al wil je dat niet.
Dankjewel. Ja ik ben langzaam van het concept in-ear af aan het stappen. Maar ik vind de spoeling qua reguliere 'open' earbuds toch wel wat dun bij de 'grote' merken. De Galaxy Live's is toch ook alweer flink wat jaartjes oud. Het enige in-ear model in mijn shortlist zijn de Xiaomi's.
MitchellHearth schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:43:
Ander idee, je kunt je daarmee niet afsluiten maar het is wel weer ideaal voor podcasts en audioboeken onderweg: een botgeleiding headset van bijv. Shokz?
Bone conduction had ik nog niet aan gedacht, ga ik induiken. Thnx!

Een snelle google naar Shokz leverde ook nog de de OpenFit Buds op. Nu even uitvogelen hoe ik dat ga uittesten >:) Dat bestellen en terugsturen vind ik ook zo wat. Edit: de open fit zijn wel buiten budget eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:44
Remmm schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:25:
[...]

[...]

Bone conduction had ik nog niet aan gedacht, ga ik induiken. Thnx!

Een snelle google naar Shokz leverde ook nog de de OpenFit Buds op. Nu even uitvogelen hoe ik dat ga uittesten >:) Dat bestellen en terugsturen vind ik ook zo wat. Edit: de open fit zijn wel buiten budget eigenlijk :?
De Open Fit werkt niet via bone conduction. Grappig genoeg klinken ze veel beter dan bijvoorbeeld de open run pro. Ik was eigenlijk wel enthousiast.

Bij Mediamarkt (Alphen aan den Rijn) kun je ze live testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn nu earbuds die niet in-ear zijn (dwz niet met eartips), alhoewel de afsluiting en dus de ANC een stuk minder zal zijn.

Voorbeelden:
- Huawei Freebuds 5 (niet de 5i!)
- Edifier w320tn
- Soundpeats Air 4 (niet de lite)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Is het geen optie om dat stukje kraakbeen operatief te laten verwijderen?
Lijkt mij iets wat elke plastisch chirurg in een paar minuten tijd voor elkaar krijgt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou dit iets zijn voor je: https://aartjan.nl/blog/mini-slaap-oordopjes/

Stuk kleiner, kan zijn dat dat net het verschil is wat je nodig hebt.

Verder de tip om naar foamtips te kijken, zit vaak veel lekkerder (zet zich naar je gehoorgang) en dempt ook prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmm
Dank voor de reacties. Ik had niet de hoop dat dit topic weer actief zou worden :)

Ik ben er inmiddels wel uit dat het semi in ears moeten worden. Geen rubber/silicone/foam tips meer voor mij. Met alle nadelen rondom ANC en toch ook geluidskwaliteit.
gambieter schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:41:
Er zijn nu earbuds die niet in-ear zijn (dwz niet met eartips), alhoewel de afsluiting en dus de ANC een stuk minder zal zijn.

Voorbeelden:
- Huawei Freebuds 5 (niet de 5i!)
- Edifier w320tn
- Soundpeats Air 4 (niet de lite)
Ga ik naar kijken. Ik merk bij alles wat ik probeer toch vergelijk met het geluid van de galaxy lives van mijn vriendin. Qua pasvorm merk ik dat de AirPod 2 stijl het comfortabelst zijn, dus een tip die meer in een trechtervorm loopt ipv rond is zoals de lives, maar ook de AirPod 3s.

Ik zag ook nog de xiaomi redmi buds 4 lite langskomen. Ook de ronde vorm die waarschijnlijk minder comfortabel zijn. Maar voor de prijs wel aantrekkelijk om even wat langer te testen.

Zelfde verhaal maar dan een stuk duurder JBL live flex, met al mijn reserveringen rondom langdurige kwaliteit nog niet hoog op de lijst.
Yaksa schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:48:
Is het geen optie om dat stukje kraakbeen operatief te laten verwijderen?
Lijkt mij iets wat elke plastisch chirurg in een paar minuten tijd voor elkaar krijgt.
Daar had ik nog niet over nagedacht, op zich heb ik met de alpine mini’s een prima oplossing voor slapen. Plastische chirurgie om een paar earbuds te passen vind ik wel ver gaan.
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:02:
Zou dit iets zijn voor je: https://aartjan.nl/blog/mini-slaap-oordopjes/

Stuk kleiner, kan zijn dat dat net het verschil is wat je nodig hebt.

Verder de tip om naar foamtips te kijken, zit vaak veel lekkerder (zet zich naar je gehoorgang) en dempt ook prima :)
Helaas niet leverbaar bij bol.com en de Ali links op die site werken niet voor de buds die besproken worden.
Bovendien vermoed ik geen eartips meer voor mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 11:33
ongeacht dat je in je TS al zegt dat je geen Apple wil, wil ik mijn mening hier toch even neerpennen.
zelf ben ik altijd anti-apple geweest (veel te duur voor wat je krijgt, beperkt in wat je mag/kan aanpassen in hun OS, etc..)

tijdje terug was ik ook opzoek naar goede earbuds, en toevallig de airpods Pro 2nd gen goedkoop op de kop kunnen tikken.
nu moet ik toegeven dat deze (zelfs op een android telefoon) enorm goed klinken.. ze zitten echt niet lastig, hebben zeer goede ANC..

de extra functies die je werkende kan krijgen op android gebruik ik nooit, dus vind ik ook geen probleem.
uiteraard, als je ze nieuw wil kopen zijn ze wel reteduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmm
Deathaspire schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:27:
ongeacht dat je in je TS al zegt dat je geen Apple wil, wil ik mijn mening hier toch even neerpennen.
zelf ben ik altijd anti-apple geweest (veel te duur voor wat je krijgt, beperkt in wat je mag/kan aanpassen in hun OS, etc..)

tijdje terug was ik ook opzoek naar goede earbuds, en toevallig de airpods Pro 2nd gen goedkoop op de kop kunnen tikken.
nu moet ik toegeven dat deze (zelfs op een android telefoon) enorm goed klinken.. ze zitten echt niet lastig, hebben zeer goede ANC..

de extra functies die je werkende kan krijgen op android gebruik ik nooit, dus vind ik ook geen probleem.
uiteraard, als je ze nieuw wil kopen zijn ze wel reteduur..
Dank voor je reactie. Ik ben niet per se anti Apple >:) , ik heb een MacBook die ik met veel plezier gebruik. Maar prefereer Android voor telefoon. Het gaat me dus inderdaad meer om de samenwerking tussen systemen etc. En idd de AirPods Pro 2 liggen echt wel buiten budget. Wellicht in een aanbieding of refurbished.
Pagina: 1