Beste Tweakers,
Ik heb advies nodig over een paar true wireless earbuds. Ik heb al verschillende merken geprobeerd en het is hét (nog) niet. Ik heb vrijwel altijd snel last van mijn oren door de pasvorm. Ik vermoed doordat mijn gehoorgang vrij klein is, maar ook doordat er in mijn rechter oor precies bij de gehooringang een uitstekend stukje kraakbeen zit.
Ik heb ooit otoplastieken slaapoordoppen aan laten meten, zelfs dat was geen succes omdat dat stukje kraakbeen er uiteindelijk toch tegenaan zit. Dit irriteert binnen een uur, en als ik voor die tijd al in slaap gevallen was had ik 3 dagen last van een pijnlijk en gevoelig oor. Voor slapen gebruik ik nu sinds een jaar de Alpine SleepDeep mini's. Deze zitten goed door de maat, ovale pasvorm. Ze gaan diep genoeg mijn oor in om voorbij het kraakbeen te gaan.
Wat heb ik al geprobeerd?
Rond de 100 euro, bereid om te stretchen tot 150,-.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Woonwerk fietsen en op kantoor of thuiskantoor. Ik luister naar podcasts, audioboeken en vooral rock en soms iets heavier. Goede mics voor (video)bellen is een pre.
Wat heb je zelf al gevonden?
ANC is een wens maar is ondergeschikt aan pasvorm. Liever geen Apple ivm Android-gebruiker. Ik weet dat het werkt en voor een aantal functies workarounds zijn maar heb geen zin in het gedoe
.
Overears heb ik, maar vind ik te groot om overal mee naar toe te nemen en ik krijg snel hoofdpijn van het gewicht en de druk op oren. Ook niet geschikt om mee te fietsen. De Linkbuds S en Jabra's gaven me zelfs met ANC voldoende omgevingsgeluid. Overears geven dat naar mijn ervaring niet. Verschillende modellen geprobeerd.
Ik heb advies nodig over een paar true wireless earbuds. Ik heb al verschillende merken geprobeerd en het is hét (nog) niet. Ik heb vrijwel altijd snel last van mijn oren door de pasvorm. Ik vermoed doordat mijn gehoorgang vrij klein is, maar ook doordat er in mijn rechter oor precies bij de gehooringang een uitstekend stukje kraakbeen zit.
Ik heb ooit otoplastieken slaapoordoppen aan laten meten, zelfs dat was geen succes omdat dat stukje kraakbeen er uiteindelijk toch tegenaan zit. Dit irriteert binnen een uur, en als ik voor die tijd al in slaap gevallen was had ik 3 dagen last van een pijnlijk en gevoelig oor. Voor slapen gebruik ik nu sinds een jaar de Alpine SleepDeep mini's. Deze zitten goed door de maat, ovale pasvorm. Ze gaan diep genoeg mijn oor in om voorbij het kraakbeen te gaan.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Fresh 'n' Rebel action earbuds (non anc), deze zitten het beste, maar geluidskwaliteit niet voldoende, microfoons voor bellen niet voldoende. Was ook goedkoop, maar toch...
- Sony Linkbuds S, gekocht op advies omdat ze minder zwaar zouden zijn dan de WF-1000XM4's, alle meeleverde maten geven volgens de app een goede seal, de op-een-na-kleinste zitten het beste. Comply foamtips waren ook geen succes. Bij telefoongesprekken klaagt de andere kant van de lijn steen en been dat ze zichzelf terughoren. Via Teams op de laptop dan weer geen last van.
- Jabra Elite 75t, waren beter dan Linkbuds S qua pasvorm maar ook niet top. Uiteindelijk geld teruggekregen omdat ze stuk gingen binnen garantieperiode. Niet opnieuw aangedurfd.
- [Galaxy Buds Live, niet pijnlijk maar ik ben er continu mee aan het klooien omdat ze niet echt blijven zitten. Ook niet met de grotere meegeleverde steunrubbers. De ovale voorkant zit minder fijn dan de fresh n rebels, die toch een puntiger 'earpods' achtige vorm hebben.
Rond de 100 euro, bereid om te stretchen tot 150,-.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Woonwerk fietsen en op kantoor of thuiskantoor. Ik luister naar podcasts, audioboeken en vooral rock en soms iets heavier. Goede mics voor (video)bellen is een pre.
Wat heb je zelf al gevonden?
ANC is een wens maar is ondergeschikt aan pasvorm. Liever geen Apple ivm Android-gebruiker. Ik weet dat het werkt en voor een aantal functies workarounds zijn maar heb geen zin in het gedoe
Overears heb ik, maar vind ik te groot om overal mee naar toe te nemen en ik krijg snel hoofdpijn van het gewicht en de druk op oren. Ook niet geschikt om mee te fietsen. De Linkbuds S en Jabra's gaven me zelfs met ANC voldoende omgevingsgeluid. Overears geven dat naar mijn ervaring niet. Verschillende modellen geprobeerd.
- De Live's zijn van mijn vriendin, ik overweeg nog steeds om ook een paar aan te schaffen.
- Nothing ear (stick), zien er op fotos ook vrij rond uit, net als de Galaxy Lives, vandaar dat ik twijfel. Met name garantie hoor je wel eens slechte verhalen over als je bij Nothing zelf bestelt.
- Xiaomi Redmi buds 4 pro, relatief goedkoop en toch nog ANC, de rubber tips lijken ovaal, vandaar overwegen waard?
- Sony's Linkbuds, non-S, op zich tevreden over de app en de verdere algehele ervaring van de Sony. Lijken wel nog maar lastig verkrijgbaar. Twijfel ook ivm telefoonprobleem, misschien nog erger met open design?
- JBL heeft nog verschillende 'non-in-ear' modellen, maar geen geweldige ervaringen qua bouw en levensduur in mijn omgeving.