Gezocht: Thermostaatklok die automatisch terugvalt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvloon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 14:19
De case: Mijn thermostaat kan ik op 100 en 1 manieren programmeren (Nefit) ... maar overdag is er soms wel of soms niemand thuis. Als er wel iemand thuis is, dan draait die nog wel eens aan de manuele bediening, maar vergeet bij vertrek de knop weer op een lagere stand te zetten.

Wat ik zoek:

een thermostaat die je de opdracht kunt geven om bijvoorbeeld na een uur na handmatige bediening het voorkeursprogramma weer oppakt.

Bestaat zoiets? En wie levert dat (als het bestaat). Of hebben jullie andere ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Met een Tado kan je kiezen voor handmatig voor onbepaalde tijd, tot eerst volgende programma wijziging of voor een x tijd.

Wel via de app, via de thermostaat is het dacht ik altijd voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat heet een klokthermostaat en dat is zo’n beetje elke thermostaat die iets meer is dan een draaiknop. Dan kun je een programma maken die elk uur naar een temperatuur schakelt en dus een handmatige aanpassing weer ongedaan maakt.
Grote kans dat je die Nefit ook gewoon kan instellen met een dagprogramma.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-09-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvloon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 14:19
@CyBeRSPiN O ja, dat kan natuurlijk ook! gewoon per blok van een uur programmeren! Dan is het opgelost. Bedankt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Heeft die thermostaat geen detectie of er iemand thuis is?

Ik had vroeger een icy met bewegings sensor.
Als die voor x periode geen beweging zag. Dan ging hij ook lager.

En nu een nest.
waar de away functie hem ook gewoon lager zet als ik het huis verlaat voor een tijdje.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:59
Als je elk uur inprogrammeert kan die handmatige bediening tussen 0 en 60 min actief zijn, als je dat wat onhandig timet, doet het dus bijna niets... Is dus niet helemaal hetzelfde als 60min na handmatige bediening terug naar het dagprogramma ;), maar wellicht goed genoeg voor wat je wilt doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:15
Je kunt een thermostaat met aanwezigheidmelding gebruiken.
Sommige hebben daar een app voor, icy heeft ze met sensor (zoals in vakantiehuisjes). Wellicht bestaan die nog.
Ik heb de honeywell t6 en die werkt met app en doet dat vrij goed. Ik had vorige winter 1 dag waar hij het fout had en toen had hij de hele dag gestookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Honeywell heeft zoiets: de party function.
Voor 1-23u kan je een afwijkende temp instellen. Na het verstrijken ga je trug naar je vooraf ingestelde programma.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
jorikc schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:07:
Als je elk uur inprogrammeert kan die handmatige bediening tussen 0 en 60 min actief zijn, als je dat wat onhandig timet, doet het dus bijna niets... Is dus niet helemaal hetzelfde als 60min na handmatige bediening terug naar het dagprogramma ;), maar wellicht goed genoeg voor wat je wilt doen
Idd, dan kan je bijvoorbeeld beter bijvoorbeeld anderhalf of twee uur inprogrammeren. In het 'ergste' geval ben je dan twee uur kwijt en in het minste geval een half uur.

Maar aan de andere kant als iemand twee of drie uur thuis is, zal hij dan om het uur (of wat je ook instelt) de thermostaat weer hoger moeten zetten. Het mes snijdt aan twee kanten. Niet echt ideaal dus.

Dan werkt zo'n sensor beter. Ik kan me herinneren dat sommige thermostaten ook met je telefoon samen kunnen werken. Is er iemand thuis dan onderdrukt deze het dagprogramma, gaat iemand (of iedereen) weg dan past deze weer aan. Volgens mij heet dat geofencing (correct me if im wrong).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij mijn Remeha iSense kan ik bij het handmatig instellen van de temperatuur ook een eindtijd opgeven.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 22:26

Just_I

What did you just say?

Slimme thermostaat met geo-fencing een optie?
Tado kan dit bijvootbeeld, deze kan ook bij het handmatig instellen van tempratuur een bepaalde tijdsduur ingeven tot het naar het reguliere schema terugvalt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Pagina: 1