Computer crashed en gaat direct terug naar login scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 14:26
Ik heb een cirrus7 incus en deze geeft een apart probleem.
Het is de X300Based variant met een Ryzen 7 PRO 4750G, 64 GB DDR4. Hij draait op Windows 11.

Wat er iedere keer gebeurt is dat hij ineens terug gaat naar het login scherm, en dus alle programma's afgesloten zijn. Als ik daarna, na het inloggen de browser open, dan geeft hij ook de melding of ik de tabs weer wil herstellen.

Het lijk een hardware probleem, omdat ik hem al twee keer ge-herinstalleerd heb.
En het lijkt dat her probleem ergers is als de pc kouder is. Want midden in de zomer kon ik vaak nog enkele uren gebruiken. Maar bijvoorbeeld vandaag, na mijn vakantie, was het enkele minuten tot hij dit probleem geeft. (Of het is gewoon ineens erger geworden.

Wat er dus gebeurt tijdens het gebruik is: Beeld ineens zwart, en 10 seconden laten zit ik op het login scherm. Log ik in, zijn alle apps, waar ik 10 seconden daarvoor mee werkte, afgesloten.

Iemand enig idee waar ik moet starten?

Opleiding Brandveiligheid

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:29
Om een softwareprobleem uit te sluiten, zou je eens een van een USB-stick met Linux kunnen opstarten en kijken of je dan soortgelijke problemen ervaart.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18

Kraz

Saving the world

Uit je verhaal kan ik niet goed ophalen of de applicaties vastlopen of Windows zelf?
Start de computer echt opnieuw op?

Je kunt eventueel in eventviewer kijken of daar iets nuttigs uit te halen is.

• Emielio
Kraz schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:27:
Uit je verhaal kan ik niet goed ophalen of de applicaties vastlopen of Windows zelf?
Start de computer echt opnieuw op?

Je kunt eventueel in eventviewer kijken of daar iets nuttigs uit te halen is.
Windows zelf.

In de eventviewer zie ik het volgende terug komen:
Tijdstip: 06:46:01 (deze onderstaande melding meerdere malen)
LSA-pakket is niet ondertekend zoals verwacht. Dit kan leiden tot onverwacht gedrag met Credential Guard.

PackageName: cloudap
Tijdstip: 06:46:10
6062 - Lso was triggered
Tijdstip: 06:48:18
De vorige afsluiting van het systeem om 06:46:01 op ‎24-‎9-‎2023 is onverwacht gebeurd.
Ik heb de event viewer ook geexporteerd en die is hier te downloaden: https://easyupload.io/zzo111

Ik ga dadelijk ook een linux distro proberen.

Het gekke is nu alleen. Ik heb de pc nu even tijdelijk aan andere randaparatuur gehangen, omdat ik door wil kunnen blijven werken heb ik mijn laptop even aan mijn grote monitor enzo aangesloten.

Nu de probleempc aan een andere monitor/toetsenbord/muis hangt, werkt die nu al een hele 20 minuten. Terwijl ik vanmorgen echt maar 3 minuten kon werken. Echter voor mijn vakantie kon ik ook soms uren werken, maar gebeurde het uiteindelijk alsnog, dus deze 20 minuten zegt wellicht niets...

• Emielio
Hij is net weer "herstart", na enkele uren gewoon standby te staan. Hij heeft ongeveer 5 uur gewerkt en toen herstart. (Vanmorgen toen het koud was deed hij het max +- 3 tot 5 minuten)
Wat mij ook opvalt is dat rond de crash in de eventviewer ook deze melding altijd rondom het moment van herstart zit:
De configuratie van de schrikkelseconde is bijgewerkt.
Reden: Leap second data initialized from registry during boot
Schrikkelseconden ingeschakeld: true
Nieuw aantal schrikkelseconden: 0
Oud aantal schrikkelseconden: 0
Verder heb ik een burnintest van passmark gedraait, die draait zonder problemen.

Kunnen jullie iets met die eventviewer meldingen??

Ik ga hem zo starten op linux, en dan zo lang mogelijk idle laten staan, kijken of die daar ook herstart oid.