• Mohican81
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2023
Hallo,

Ik heb een film daar zit spraak van personen in maar de muziek in deze film staat te hard waardoor het gesprek niet te horen is.

Welke software kan ik gebruiken om de muziek in deze film uit te filteren zodat alleen de film en gesprek te zien\horen is?

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je toevallig een surround set zonder center speaker waarbij deze wel ingesteld is voor center speaker?

Met MakeMKV kun je verschillende audio tracks zien/rippen, maar ik geloof niet dat de muziek en spraak twee aparte tracks zijn.

D'r zijn ook wel 'dialogue boost' opties in de meeste mediaspelers, wellicht is dat een optie.

• Mohican81
Accretion schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:55:
Heb je toevallig een surround set zonder center speaker waarbij deze wel ingesteld is voor center speaker?

Met MakeMKV kun je verschillende audio tracks zien/rippen, maar ik geloof niet dat de muziek en spraak twee aparte tracks zijn.

D'r zijn ook wel 'dialogue boost' opties in de meeste mediaspelers, wellicht is dat een optie.
Je heb gelijk 1 audio spoor.

Ik zat zelf te denken aan software die audio frequenties kan onderscheiden om zo het muziek eruit te halen.
Zit zelf te denken aan Adobe Première Pro ik kan deze voor 1 maand kopen maar ik moet zeker weten dat het werkt.

of als iemand anders een idee heeft?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zal de vraag van @Accretion iets anders formuleren: is de film in meer dan 2.0 audio kanalen tot je beschikking? B.v. 5.1, als ja, dan kan je gewoon het center kanaal harder zetten cq dat kanaal met de juiste software isoleren.

Alles kan stuk.

• Mohican81
remco_k schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:52:
Ik zal de vraag van @Accretion iets anders formuleren: is de film in meer dan 2.0 audio kanalen tot je beschikking? B.v. 5.1, als ja, dan kan je gewoon het center kanaal harder zetten cq dat kanaal met de juiste software isoleren.
Helaas niet,

Het is opgenomen met een Lenovo X1 Gen 10 laptop. goede audio en mic maar muziek stond te hard.

• JanChr55
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik gebruik DaVinci Resolve voor video montage. Ben een maandje terug opmerkzaam gemaakt op Goyo, een geluidsfilter, gebaseerd op AI. Dit filter geinstalleerd en toegepast op een video, waarbij de camera onder een plafons airco stond. Prima resultaat, airco ruis weg, stem van de spreker is duidelijker.
Idem met een geluidsopname uit de jaren '30 vorige eeuw. Audacity herkende Goyo en ook hier een prima resultaat. Goyo is tot eind oktober in beta, daarna commercieel.
Suc6.
Pagina: 1