Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb een 55” tv uit 2018 en werkt prima alleen valt het op dat de onderkant meer verlicht is en ook voelt het scherm een stuk heter aan als je het aanraakt dan op andere plekken. Is dit Backlight bleeding en tijd voor een nieuwe tv?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHpF0KpIeaFOpCaD09IOtcIxmlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrUOhIGdWaCz90jugZbbtrO6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:52
dit is geen backlight bleeding anymore.. is een compleet bloedbad.. om in die context te blijven..

wat is dit voor tv?

iets chinees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik zou hier niks op kunnen kijken zou een nieuwe tv halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
Neem je je scherm af met allesreiniger oid? Dat de volledige coating weg is in 5 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
boyette schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:16:
dit is geen backlight bleeding anymore.. is een compleet bloedbad.. om in die context te blijven..

wat is dit voor tv?

iets chinees?
Nee dit is een LG SJ850V, gekocht in 2018.
uitvoering: LG 55SJ850V Wit, Zilver

Hier de link voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
99ruud99 schreef op zondag 24 september 2023 @ 02:19:
Neem je je scherm af met allesreiniger oid? Dat de volledige coating weg is in 5 jaar....
Nee een doekje met weinig vocht af en toe. tenzij mij schoonmaakster dat doet maar ik heb haar nog nooit de tv zien schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van een TV van 1900,- mag je wel meer verwachten dan deze levensduur. Zou me beroepen op wettelijke garantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Hackus schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:09:
Van een TV van 1900,- mag je wel meer verwachten dan deze levensduur. Zou me beroepen op wettelijke garantie
Hij was €800 toen ik hem kocht in april 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nemesis2212 schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:10:
[...]

Hij was €800 toen ik hem kocht in april 2018.
Het gaat er om waarvoor het gekochte goed in de markt is gezet.

edit: als jij tevreden bent met het verlies van e800,- over 5j gebruik, dan is het ook prima

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 24-09-2023 13:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nee, aankooppprijs. Mijn inziens wordt het lastig om garantie op te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ik denk dat ik de LG G3 maar koop. wilde al een grotere tv en oled en game graag lijkt mij goed optie. tnx allemaal voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een goed wordt met alle eigenschappen op de markt gezet in bepaalde prijsklasse, daaraan mag je iets verwachten. Dat het na verloop goedkoper wordt, maak de verwachting niet minder. het blijven dezelfde specs. Een TV wordt niet goedkoper door bekende mankementen, dus als je er met een aanbieding minder voor hebt betaald, maakt het geen verschil. Degene die in nov-dec 2018 E1600,- hebben betaald mogen dus meer verwachten van hun TV ? (na jan 2019 is de prijs langere tijd boven de 1250,- geweest. de gem prijs is langer boven de 1250,- geweest dan E800,- van TS)

Tegenwoordig kun je beter elke 3j voor 500,-een nieuwe TV kopen (uitloopmodel) want een TV van +1200,- houd het geen 9j vol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De UNETO-VNI-tabel gaat uit van de aanschafprijs. En hoewel de UNETO-VNU-tabel de visie van de branche op garantie is en niet noodzakelijk de wet, is het waar de winkel van uit zal gaan. Je naar de rechter moeten als je denkt dat het anders is.

Of je je redenering zelf verzint of ergens vandaag hebt weet ik niet, maar ik denk niet dat hij bij de rechter stand kan houden. Je hebt in Nederland recht op garantie over de economische levensduur. Wat die levensduur is, is een kwestie van interpretatie. Ik denk dat het onontkoombaar is dat een apparaat dat net op de markt is, en nog duur is, economisch langer bruikbaar is dan een apparaat dat uitlopend is en daarom een stuk goedkoper. Daarom denk ik niet dat de redenering stand kan houden.
Pagina: 1