Ok, deze vraag zal wel vaker gesteld zijn, maar niet met deze specifieke handleiding erbij. Ik wordt echt niet wijzer van deze handleiding van het moederbord. Het is een oudje (GA-Z77X-D3H Rev 1.0), maar dat moet niet uitmaken. In de manual staat het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9i0SNzXjTZSUqY1IYcSDNTgn.png?f=user_large)
Ik heb 2 setjes van 2x8GB (dus in totaal 32GB). Maar laten we gewoon beginnen met het eerste setje van 2x 8GB).
Zoals je ziet, zitten op het moederbord, gezien van links naar rechts, de sloten op deze volgorde:
Dit is ook zo te zien op het moederbord zelf.
Wat ik nou niet snap is dat laatste stukje: Als je maximale prestaties wil in dual channel, wordt aangeraden om de 2 bankjes in DDR3_1 en DDR3_2 steken???
Terwijl
Channel A: DDR3_4, DDR3_2
Channel B: DDR3_3, DDR3_1
Als ik dual channel wil, dan moet ik ze toch in DDR3_1 en DDR3_3 steken, of in DDR3_2 en DDR3_4??? ik snap er nu helemaal niets meer van
:fill(white):strip_exif()/f/image/9i0SNzXjTZSUqY1IYcSDNTgn.png?f=user_large)
Ik heb 2 setjes van 2x8GB (dus in totaal 32GB). Maar laten we gewoon beginnen met het eerste setje van 2x 8GB).
Zoals je ziet, zitten op het moederbord, gezien van links naar rechts, de sloten op deze volgorde:
DDR3_4 | DDR3_2 | DDR3_3 | DDR3_1 |
Dit is ook zo te zien op het moederbord zelf.
Wat ik nou niet snap is dat laatste stukje: Als je maximale prestaties wil in dual channel, wordt aangeraden om de 2 bankjes in DDR3_1 en DDR3_2 steken???
Terwijl
Channel A: DDR3_4, DDR3_2
Channel B: DDR3_3, DDR3_1
Als ik dual channel wil, dan moet ik ze toch in DDR3_1 en DDR3_3 steken, of in DDR3_2 en DDR3_4??? ik snap er nu helemaal niets meer van
[ Voor 7% gewijzigd door Nique de Graaff op 23-09-2023 21:51 ]