Situatie
Opgeleverde nieuwbouwwoning zonder zolderindeling, maar met leidingwerk (aan- en afvoer) en elektra vanuit de bouw, tbv zelf te bouwen extra badkamer. Plaatselijk was er geen dekvloer, maar inmiddels leidingen verplaatst en dekvloer dichtgesmeerd (qua posities enigszins beperkt ivm gewijzigde plannen rest vd zolder).
Dus de posities vd ingetekende voorzieningen staan al vrij vast. Toiletafvoer tak ik later nog af. Muren, deuren en ventilatie (via vliering) ga ik komende tijd plaatsen. (deuren en cellenbeton al in huis)
Optie 1: washok apart
/f/image/d7gKn0XDal13PqoXrp11zKt9.png?f=fotoalbum_large)
Optie 2: wasmachine in badkamer - deur naar binnen
/f/image/xziSghtPIZZ9YRQL3j7juMkJ.png?f=fotoalbum_large)
Optie 3: wasmachine in badkamer - deur naar buiten (en evt wanden iets verplaatsen)
/f/image/ztl22n9dxaUGBShK0uj5QbKP.png?f=fotoalbum_large)
Gebruik
Het is een extra badkamer op zolder (hoofdbadkamer zit op de 1e verdieping). Deze zal achteraf gezien niet veel gebruikt worden, maar wasmachine & droger uiteraard wel. Toilet is ook wel handig naast werkkamer. Mocht er nog een droogrek passen, dan ook handig (maar kan anders op de logeerkamer ernaast).
Vragen
Opgeleverde nieuwbouwwoning zonder zolderindeling, maar met leidingwerk (aan- en afvoer) en elektra vanuit de bouw, tbv zelf te bouwen extra badkamer. Plaatselijk was er geen dekvloer, maar inmiddels leidingen verplaatst en dekvloer dichtgesmeerd (qua posities enigszins beperkt ivm gewijzigde plannen rest vd zolder).
Dus de posities vd ingetekende voorzieningen staan al vrij vast. Toiletafvoer tak ik later nog af. Muren, deuren en ventilatie (via vliering) ga ik komende tijd plaatsen. (deuren en cellenbeton al in huis)
Optie 1: washok apart
/f/image/d7gKn0XDal13PqoXrp11zKt9.png?f=fotoalbum_large)
Optie 2: wasmachine in badkamer - deur naar binnen
/f/image/xziSghtPIZZ9YRQL3j7juMkJ.png?f=fotoalbum_large)
Optie 3: wasmachine in badkamer - deur naar buiten (en evt wanden iets verplaatsen)
/f/image/ztl22n9dxaUGBShK0uj5QbKP.png?f=fotoalbum_large)
Gebruik
Het is een extra badkamer op zolder (hoofdbadkamer zit op de 1e verdieping). Deze zal achteraf gezien niet veel gebruikt worden, maar wasmachine & droger uiteraard wel. Toilet is ook wel handig naast werkkamer. Mocht er nog een droogrek passen, dan ook handig (maar kan anders op de logeerkamer ernaast).
Vragen
- Welke optie zouden jullie kiezen (en waarom)?
- Voor wasmachine/droger kun je een trekschakelaar plaatsen lees ik, maar ook dat dat bij een moderne installatie (aardlekschakelaar en eigen groep) niet nodig is. Trekschakelaar klinkt onhandig, dus liefst niet. Of is dit bij optie 2 en 3 wel nodig ivm zelfde ruimte ondanks afstand tov kraan/douche?
- Moet ik de losse groepen vd wasmachine en droger met het CAP vd badkamer verbinden? En hoe?
- Nog zaken die ik over het hoofd zie? Of andere tips?