Vraag

• viezefru
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 20:47
Hallo allemaal,

Graag jullie advies. Wij gaan naar Afrika. Ik heb een oude sony rx100 en die is nog steeds fijn, alleen de zoom is niet veel waard. Daarnaast heb ik de afgelopen reis mijn samsung s21 FE veelal gebruikt.

Toch vond ik het jammer dat ik met name van wildlife geen goede foto's heb kunnen nemen. Daarom nu voor de volgende reis naar Afrika op zoek naar een geschikte camera.

Wat is je budget?
€700-800

Wat wil je voor apparatuur kopen?
Een camera waar ik mooie foto's van dieren op afstand kan maken. Het liefst zo compact mogelijk.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Op reis, fotos van dieren en landschap (landschap is mijn oude camera en telefoon ook geschikt voor dus geen must).

Wil je foto's maken of filmen?
Foto staat voorop. Filmen ook leuk.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
En wat heb je zelf al gevonden? Er zijn nogal wat opties... maar je eisen zijn wat tegenstrijdig. Iets waarmee je een hoop telebereik hebt gaat niet altijd heel compact zijn volgens mij.

• viezefru
Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen zin om tijdens het backpacken met lenzen te sjouwen. Ben me bewust dat ik dan ook geen geweldig zoom bereik zal vinden, maar hoop dat er toch iets is wat in de buurt komt..

Ik had zelf de Panasonic lumix fz1000 (II) bekeken. Zou dat iets zijn?

Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Ja

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viezefru
Ik zie overigens ook de Sony cybershot rx10 III refurbished staan voor een mooie prijs. Geen ervaring met tweedehands maar is dat een afweging waard t.o.v. de Panasonic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:56
Voor dat budget: Huur een camera ter plaatse.

Overdag op korte afstand zijn alle camera's perfect.
Safari's zjin vaak in de schemering en als je scherpe beelden op grote afstand in de schemering wilt ... dan ga je het verschil van dure apparatuur echt zien.
Pagina: 1