Geen ringtone in silent en focus mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maxiejazz
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik gebruik al jaren iphone en alles werkt perfect behalve dit ene punt.

Ik houd er namelijk niet van dat ik heel de tijd wordt afgeleid met notificaties. Hierom heb ik mijn iPhone altijd op focus mode staan. Dit zorgt er ook voor dat mijn scherm niet bij elke whatsapp aan springt. Na een paar minuten gebruik zet ik dan ook al snel m'n iphone op silent mode (via de mute switch). Dit komt door apps zoals instagram die automatisch geluid afspelen (zijn meerdere appps). Anyway, dit zorgt er dus voor dat ik al m'n inkomende gesprekken mis, er is namelijk geen ringtone of vibratie.

Is hier een oplossing voor? Op Android was dit allemaal zo makkelijk op te lossen via een aparte volume stand voor bellen, notificaties en systeem.

voorbeelden van een oplossing zou voor mij zijn:
- in deze setup alsnog vibratie te kunnen hebben
- focus mode uit hebben staan, maar een andere manier vinden om notificaties niet steeds in m'n scherm te poppen
- mute switch aanhouden maar andere manier hebben op alle apps te silencen

Bijvoorbaat dank! Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat er niet heel veel andere mensen hetzelfde probleem hebben.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 13 pro met ios 17
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb - alles geprobeerd, niks gevonden.
...

Beste antwoord (via maxiejazz op 03-10-2023 10:12)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je kunt in settings ook de notificaties per app instellen. Zo heb ik voor de meeste apps alles uitstaan en voor sommige alleen de badge.

Als je liever nooit gestoord wordt dan is dat misschien handiger dan focus.

Instellingen -> meldingen -> app kiezen -> helemaal uitzetten of instellingen wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door SirLenncelot op 23-09-2023 23:20 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Settings - focus - do not disturb - people - allow calls from everybody?

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je bedoelt met “op focus mode”, maar je kunt zoveel focus-statussen aanmaken als je zelf wilt. In je “werk” focus zet je de meldingen aan die je op dat moment wilt hebben, bijvoorbeeld die van je telefoon.

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:52
Hier nog wat uitleg van Apple over de ’Focus’ mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 22:29
Je weet dat je de notificaties ook niet direct kan laten tonen, maar dat je een cijfer onderin het scherm ziet?

Ik heb de iPhone altijd op Silent staan en de notificaties op 'Count' (Settings > Notifications)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je kunt in settings ook de notificaties per app instellen. Zo heb ik voor de meeste apps alles uitstaan en voor sommige alleen de badge.

Instellingen -> meldingen -> app kiezen -> helemaal uitzetten of instellingen wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door SirLenncelot op 23-09-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiejazz
Bedankt voor alle reacties. Op basis van de tips ben ik nog even aan de slag geweest maar herinner me nu weer waarom ik toch altijd terug stap naar de focus modes.

Ter verduidelijking dit zijn mn ideale instellingen.
- mijn scherm licht niet op bij inkomende notificaties
- maar als ik m'n lockscreen open dan zie ik wel notificaties (niet alleen de count)
- ook geen notificatie popups in m'n scherm als ik m'n iphone gebruik
- alles op still behalve Calls (vibratie of ringtone is ok)

Het lijkt er op dat de enige optie is of om 1 voor 1 per applicatie de settings aan te passen of toch focus mode te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiejazz
itons schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:01:
Settings - focus - do not disturb - people - allow calls from everybody?
Zie mijn samenvatting hieronder:
Deze instelling gebruik ik nu inderdaad. Probleem is dat wanneer ik de silent switch aanzet, er geen ringtone of vibratie is bij inkomende calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiejazz
eLScha schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:07:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met “op focus mode”, maar je kunt zoveel focus-statussen aanmaken als je zelf wilt. In je “werk” focus zet je de meldingen aan die je op dat moment wilt hebben, bijvoorbeeld die van je telefoon.
Yes en dit werkt ook bijna perfect. Behalve dan dat als de silence switch aan staat, ik inkomende calls niet kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiejazz
SirLenncelot schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:17:

Dit zou eventueel kunnen werken. Is er dan ook een setting dat mijn scherm niet aan gaat elke keer als er dan een notificatie binnen komt?

[ Voor 13% gewijzigd door maxiejazz op 25-09-2023 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als je de meldingen per app configureert dan zet je in ieder geval het vinkje bij toegangsscherm uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_ibeau7NlUz-ZNHmjIR1xfQEu4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WK8Otdh1FWJmP790JxwW9IAJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
maxiejazz schreef op maandag 25 september 2023 @ 05:41:
[...]

Yes en dit werkt ook bijna perfect. Behalve dan dat als de silence switch aan staat, ik inkomende calls niet kan horen.
Dan zet je die switch niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiejazz
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb het opgelost door elke app notificaties individueel in te stellen. Niet echt ideaal maar ok.

Maar goed dan heb ik nog een vraag over.
Hoe kan ik individuele app sounds (3d party apps maken soms irritant geluid in gebruik) zonder de silence switch te gebruiken en zonder dit per app individueel in te stellen? Op Android is dit heel makkelijk op te lossen door geluid voor ringtone, notificaties en system sounds apart in te stellen.
Pagina: 1