Hulp met Media Server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Liamwasalbezet
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-11-2023
ik wil een betrouwbare streamingervaring creëren voor mezelf en mogelijk max twee andere gebruikers. Het moet dus die belasting aankunnen zonder bufferproblemen. Daarnaast wil ik me aan een budget houden en de zaken energiezuinig houden, vandaar dat ik mijn oude pc niet hergebruik.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie inzichten hebben over:

Hardware-aanbevelingen: Wat zijn enkele kosteneffectieve en energiezuinige hardware-opties voor deze opstelling? Hebben jullie favorieten of aanbevelingen?

Voorkeur voor Mediaserver: Geven jullie de voorkeur aan Plex, Jellyfin of een andere mediaserveroptie?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De eerste vraag is, wat heb je zelf gevonden? Wat waren je eigen voors en tegens voor we allerlei suggesties doen die je zelf al hebt onderzocht en afgeserveerd.

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:10
met de vraag hierboven even in het achterhoofd, voor de mediserver opties is het IMO sowieso compleet je eigen voorkeur, Ik heb toevallig gisteravond zelf nog mijn mediaserver weer opgezet waarbij ik ook zat te twijfelen tussen Plex en Jellyfin.

Jellyfin heeft online een demo modus die je kan uittesten. Plex heeft deze optie helaas volgens mij niet.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Liamwasalbezet
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-11-2023
br00ky schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:52:
De eerste vraag is, wat heb je zelf gevonden? Wat waren je eigen voors en tegens voor we allerlei suggesties doen die je zelf al hebt onderzocht en afgeserveerd.
k dacht er eerst aan om een NAS zoals de Synology DS220j aan te schaffen, maar na wat onderzoek op internet blijkt dat deze te traag is voor het streamen van media. Daarom ben ik nu op zoek naar een goed alternatief. Iets met een redelijke CPU en de mogelijkheid voor een SSD, maar natuurlijk zonder al te duur te worden (ik weet niet wat een realistisch budget is).

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Liamwasalbezet schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:04:
[...]
k dacht er eerst aan om een NAS zoals de Synology DS220j aan te schaffen, maar na wat onderzoek op internet blijkt dat deze te traag is voor het streamen van media.
Ik weet niet wat je gelezen hebt maar dit is in basis onzin. Heb zelf heel wat gestreamd met een j-model en dat gaat prima. Oké, misschien is transcoding een probleem. Maar zolang de clients alles kunnen afspelen, heb je dat helemaal niet nodig. En als je transcoding wil hebben kun je bij Synology terecht bij de DS224+.