Vraag

• guysnoeckx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 14:55
Hoi,

Enkele weken terug een Surface Pro 4 (i5/4Gb/128Gb) op de kop getikt voor 100€, en daarna nog ergens een Azerty toetsenbord en (nieuwe) voeding gevonden.

Echter, sinds de laatste dagen met het toestel iets langer gaan gebruiken doet een probleem de kop opsteken dat ik nog niet meteen opmerkte in het begin. En het wordt enkel erger.
Zo ongeveer als dit : YouTube: The Only Way To Fix Surface Pro 4 Screen Flickering Issue

Het gaat over het blijkbaar beroemde scrambled screen effect van het scherm waardoor het scherm zware verstoring toont (lijnen, trilling, daveren, precies of je een epilepsie aanval gaat krijgen).

Ondertussen honderden topics doorkruist, verschillende zaken geprobeerd, van instellingen tot drivers enz, niets helpt. Ik dacht te zien dat het temperatuur gerelateerd was want nadat ik alles op superzuinig zette leek het iets langer te duren voor de problemen de kop opstaken.

Immers, telkens als het toestel een tijdje uitstaat blijft het probleem na opstarten zo'n 20-30 minuten achterwege. Overigens, eens het trillende/daverende scherm aanwezig is, en ik herstart de tablet, dan is het trillen ook aanwezig in zowel het Surface startscherm als in de Bios.

Lang verhaal kort, ik lijk pech te hebben met het gevreesde Surface Pro 4 schermprobleem. Velen gingen mij voor naar het schijnt.

De oplossing? Een Surface pro (LG?) 5 scherm laten installeren, met speciale kabel : https://www.amazon.nl/Mic...-Vervanging/dp/B088CY7MSC

Of zoiets toch...

Is er iemand bekend met het probleem? En, kent er iemand een plaats of zo waar je zulke gelijkaardige 'herstelling' kan laten uitvoeren (België)? Tot slot, is het dit allemaal wel waard (hangt uiteraard van prijskaartje af, en of het effectief dingen oplost).

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
Welke i5 is het? Want 4 gb laptop is erg weinig.

• guysnoeckx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 14:55
i5 6300u. En het ram is prima, het toestel wordt gebruikt om hooguit een Word of Powerpointje te openen, en surfen. Zelfs Netflixen doet het geheugen niet vol lopen.
Ik heb het toestel ook al eens opgezet zonder een enkele applicatie te starten, en na een tijdje begint het scherm te trillen tot het echt erg wordt. Ik durf zelfs niet meer te zeggen dat het temperatuur gerelateerd is want als ik meteen de temp opdrijf naar +50C dan duikt het probleem niet meteen op. Altijd na een tijdje (scherm temp? maar ook hier heb ik al gedimd enz)

uitvoering: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 4GB, 128GB) Zilver