Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik voornamelijk Fusion360 voor het uitwerken van projecten en het ontwerpen van bijv. 3D prints etc. Daarbij wil ik ook nog wel eens wat gamen (Digital Combat Simulator)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn idee is om voor €3000 een volledige pc neer te zetten ter vervanging van mijn huidige laptop (MSI GS70 van 7 jaar oud). Binnen dit budget moet dus ook een monitor en toetsenbord worden gekocht maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin volledig vanaf 0.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag voldoende hebben om zonder problemen complexe tekeningen in Fusion360 te doen en mijn games vloeiend te laten draaien, dat hoeft echt geen 300fps te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een merk voorkeur maar A-merken hebben wel mijn pre, zoals aan mijn lijstje te zien neig ik toch snel naar Corsair schijnbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen. Ik heb ruimte genoeg, stiller is beter, energieverbruik maak ik me niet heel druk om, het hoeft geen RGB kerstboom te worden.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan. Dan krijg ik de vraag, waarom van een 13700K? Omdat die naar mijn idee standaard al beter presteerd dan de Non-K (is dat correct?)
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie horen of mijn idee werkt zonder problemen, of er onderdelen beter vervangen kunnen worden voor iets anders en dan ook graag, waarom? En als er voorstellen zijn voor een monitor/toetsenbord hoor ik het graag. Schermdiagonaal van 27" lijkt me prima en ik vind een mechanisch toetsenbord wel fijn
Zie hieronder wat ik heb bedacht.
kleine kanttekening, ik wacht waarschijnlijk tot Black Friday met bestellen.
Ik gebruik voornamelijk Fusion360 voor het uitwerken van projecten en het ontwerpen van bijv. 3D prints etc. Daarbij wil ik ook nog wel eens wat gamen (Digital Combat Simulator)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn idee is om voor €3000 een volledige pc neer te zetten ter vervanging van mijn huidige laptop (MSI GS70 van 7 jaar oud). Binnen dit budget moet dus ook een monitor en toetsenbord worden gekocht maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin volledig vanaf 0.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag voldoende hebben om zonder problemen complexe tekeningen in Fusion360 te doen en mijn games vloeiend te laten draaien, dat hoeft echt geen 300fps te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een merk voorkeur maar A-merken hebben wel mijn pre, zoals aan mijn lijstje te zien neig ik toch snel naar Corsair schijnbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen. Ik heb ruimte genoeg, stiller is beter, energieverbruik maak ik me niet heel druk om, het hoeft geen RGB kerstboom te worden.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan. Dan krijg ik de vraag, waarom van een 13700K? Omdat die naar mijn idee standaard al beter presteerd dan de Non-K (is dat correct?)
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie horen of mijn idee werkt zonder problemen, of er onderdelen beter vervangen kunnen worden voor iets anders en dan ook graag, waarom? En als er voorstellen zijn voor een monitor/toetsenbord hoor ik het graag. Schermdiagonaal van 27" lijkt me prima en ik vind een mechanisch toetsenbord wel fijn
Zie hieronder wat ik heb bedacht.
kleine kanttekening, ik wacht waarschijnlijk tot Black Friday met bestellen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 438,40 | € 438,40 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X OC Edition | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 5000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 145,90 | € 145,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB Elite | € 181,06 | € 181,06 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C36 | € 208,16 | € 208,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0 | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 80,72 | € 80,72 |
| Totaal | € 2.476,24 | |||
:strip_exif()/f/image/4OwUcjFS5h4qAyX4adMjUceW.jpg?f=fotoalbum_large)