Weer prijsverhoging Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Ziggo verhoogd zijn internetsnelheid per 1 oktober. Klanten hebben hierover mail ontvangen.
Zo ook wij, met internet start en tv start. De snelheid wordt verhoogd van 100mb download naar 200mb. In de mail van Ziggo lees ik niets dat ook de prijs wordt verhoogd.
Echter als je nieuwe klant wordt is de 200mb verbinding wel €5 duurder.
Het zal toch niet..... :) >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p83ydIVfpVwcSdMJehcGf37aVK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXVJMw5dmm5347dgRwvudMSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gdw5ytA6BFYG2jn-M08uSbt10no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nJyjWHhYF4MlIryRRagbX9N.jpg?f=fotoalbum_large

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:26
Ja het zal niet: als ik jouw afbeeldingen goed lees, is start xxl (200/30) nu 5 euro duurder dan start (100/30). En dat is na de snelheidsverhoging ook.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Inflatiecorrectie

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja want ze maken verlies: nieuws: VodafoneZiggo meldt ruim 117 miljoen euro verlies

Maar in juli was de prijs ook al omhoog gegaan...
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van alle internetabonnementen

Toch heerlijk dat glasvezel 1000/1000 kan 37,50 euro pm (normale prijs) *O*

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 23-09-2023 15:33 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die cijfers zeggen niet veel, er is ook veel naar aandeelhouders gegaan. net als 35.000 klanten weg, maar er zijn ook klanten bijgekomen. Dit wisselt bij iedere provider natuurlijk, en in verhouding tot totaal aantal klanten valt het % best mee.

@petertje30 Klanten zijn niet geïnformeerd en dat zal toch moeten. zover ik weet doet Ziggo dit jaarlijks in juli

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:09
@petertje30
Je zit 2 verschillende abbo's te vergelijken. 100 wordt straks 200 en 200 wordt 400 geloof ik.
Dus je krijgt straks voor hetzelfde geld een snelle abbo. Of je kan van je 200 mbit abbo, downgraden naar het 100 mbit abbo wat straks 200 mbit wordt.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:11:

Nog 2 tot 3 maanden en dan kan ik eindelijk ook over........

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
chrisborst schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:35:
@petertje30
Je zit 2 verschillende abbo's te vergelijken. 100 wordt straks 200 en 200 wordt 400 geloof ik.
Dus je krijgt straks voor hetzelfde geld een snelle abbo. Of je kan van je 200 mbit abbo, downgraden naar het 100 mbit abbo wat straks 200 mbit wordt.
Even contact met ze gezocht via de chat. De prijs blijft voorlopig hetzelfde, was het antwoord. Dat horen we natuurlijk al jaren. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-05 14:01
jeroenkb schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:48:
[...]

Nog 2 tot 3 maanden en dan kan ik eindelijk ook over........
Ach, als KPN straks flink marktaandeel heeft met glasvezel doen zij hetzelfde.. dan schieten de prijzen omhoog.

Zelf overigens bijna 2 jaar bij KPN glasvezel, na 15 jaar Ziggo. Bevalt goed.

[ Voor 11% gewijzigd door FastForwardNL op 23-09-2023 16:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:26
Start XXL is een ander abonnement, en heeft op dit moment (dus nog vóór de snelheidsverhoging) al 200 Mb.

Start gaat per oktober naar 200 Mb en blijft gewoon €47,00.

Er is dus geen sprake van een prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15

nelizmastr

Goed wies kapot

FastForwardNL schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:16:
[...]

Ach, als KPN straks flink marktaandeel heeft met glasvezel doen zij hetzelfde.. dan schieten de prijzen omhoog.

Zelf overigens bijna 2 jaar bij KPN glasvezel, na 15 jaar Ziggo. Bevalt goed.
Als je alleen bij KPN zit ja, maar KPN heeft geen glasvezelmonopolie, Ziggo met een zeer kleine Delta uitzondering wel op de kabel.

Er liggen meerdere glasvezelnetwerken in Nederland en op veel plekken zit er in de POP’s ook apparatuur van meerdere aanbieders, dus de invloed van KPN is aanwezig maar absoluut niet bepalend.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
Ja want ze maken verlies: nieuws: VodafoneZiggo meldt ruim 117 miljoen euro verlies

wij stappen jaarlijks over en betalen nooit meer dan 35/40 euro pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gisteren zijn de snelheden verhoogd. Ik heb vannacht mijn modem uit en aan gezet om die snelheid te krijgen en ben daarna gaan slapen.
Vanochtend belde mijn vriendin dat internet niet meer werkt. Ik kan op afstand geen contact maken met de router die achter de Ziggo-router zit.

Kan het zijn dat de Ziggo-modem door de herstart niet meer in de bridge-modus werkt maar in de router modus? Dat is namelijk het enige wat ik me kan bedenken waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vraag me af hoe nota-bene Vodafone/Ziggo nou verlies kan maken. Veel duurder dan bij hen ga je het niet vinden. Ik ben maar o-zo-blij dat ik vorige week mijn kabelmodem uit de meterkast heb gehaald en hem kon vervangen door een KPN Box 12.

Kan toeval zijn, maar de laatste week bij Ziggo leek e.e.a. niet helemaal stabiel. En dat voor "slechts" 80 euro per maand. :) Maar dan krijg je wel zo'n heule grote TV-box, die het licht laat knipperen als je hem aanzet. :) Ik dacht dat KPN de TV ontvanger vergeten was... maar daar keek ik gewoon overheen. Die van Ziggo (Mediabox XL) is ongeveer 200 keer zo groot.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-10-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 20:22
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Vraag me af hoe nota-bene Vodafone/Ziggo nou verlies kan maken. Veel duurder dan bij hen ga je het niet vinden. Ik ben maar o-zo-blij dat ik vorige week mijn kabelmodem uit de meterkast heb gehaald en hem kon vervangen door een KPN Box 12.

Kan toeval zijn, maar de laatste week bij Ziggo leek e.e.a. niet helemaal stabiel. En dat voor "slechts" 80 euro per maand. :) Maar dan krijg je wel zo'n heule grote TV-box, die het licht laat knipperen als je hem aanzet. :) Ik dacht dat KPN de TV ontvanger vergeten was... maar daar keek ik gewoon overheen. Die van Ziggo (Mediabox XL) is ongeveer 200 keer zo groot.
Ziggo is de enige oplossing voor mij als ik een beetje snelheid wil. KPN levert mij internet met een maximaal haalbare snelheid van 60 Mbit/s download en 14 Mbit/s upload en Odido levert niet meer dan 31 Mbit/s download en 7 Mbit/s upload. Glasvezel is niet beschikbaar, dus wil ik een beetje snelheid hebben, zit ik toch vast aan Ziggo. En ik zal vast niet de enige zijn.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Extigo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Ziggo is de enige oplossing voor mij als ik een beetje snelheid wil. KPN levert mij internet met een maximaal haalbare snelheid van 60 Mbit/s download en 14 Mbit/s upload en Odido levert niet meer dan 31 Mbit/s download en 7 Mbit/s upload. Glasvezel is niet beschikbaar, dus wil ik een beetje snelheid hebben, zit ik toch vast aan Ziggo. En ik zal vast niet de enige zijn.
Yup dat probleem had ik ook (en dit is nog een best een aardig deel in NL). Tot er glasvezel beschikbaar kwam.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extigo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Ik ken het. Dat was hier tot vorige week precies zo. Ik verbaas me al langer over die exorbitant hoge prijzen bij Ziggo. Je zou haast denken dat die inderdaad volledig gericht zijn op mensen "die helaas nog geen andere keuze hebben". Ik bedoel.... 80 euro voor een internetverbinding van niet meer dan "voldoende" kwaliteit en snelheid is gewoon echt een berg geld. TV dienst was in mijn ogen altijd wel prima, maar:
1. Die gebruiken we eigenlijk zo goed als nooit meer.
2. Je hebt een vrij groot TV-meubel nodig voor de Ziggo apparatuur en heel energiezuinig is het spul niet.

Daarom snap ik dus ook niet hoe ze dan verlies kunnen maken, want als je voor "goedkoop" gaat in mobieltjes-land kom je ook niet bij hun zusje Vodafone uit. Het geld zou daar binnen moeten stromen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-10-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 20:22
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

Ik ken het. Dat was hier tot vorige week precies zo. Ik verbaas me al langer over die exorbitant hoge prijzen bij Ziggo. Je zou haast denken dat die inderdaad volledig gericht zijn op mensen "die helaas nog geen andere keuze hebben". Ik bedoel.... 80 euro voor een internetverbinding van niet meer dan "voldoende" kwaliteit en snelheid is gewoon echt een berg geld. TV dienst was in mijn ogen altijd wel prima, maar:
1. Die gebruiken we eigenlijk zo goed als nooit meer.
2. Je hebt een vrij groot TV-meubel nodig voor de Ziggo apparatuur en heel energiezuinig is het spul niet.

Daarom snap ik dus ook niet hoe ze dan verlies kunnen maken, want als je voor "goedkoop" gaat in mobieltjes-land kom je ook niet bij hun zusje Vodafone uit. Het geld zou daar binnen moeten stromen.
Dat valt wel mee. Het modem staat in de meterkast en met de Next Mini heb ik een klein kastje met een verbruik van maximaal 5W. En ik heb geen problemen met het internet, maar ik heb dan ook mijn eigen mesh-netwerk opgezet en gebruik geen wifi van Ziggo.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extigo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Dat valt wel mee. Het modem staat in de meterkast en met de Next Mini heb ik een klein kastje met een verbruik van maximaal 5W. En ik heb geen problemen met het internet, maar ik heb dan ook mijn eigen mesh-netwerk opgezet en gebruik geen wifi van Ziggo.
Mijn modem stond ook in bridge. Sterker nog, ik moet nog herconfigureren want bij KPN zit ik nu nog achter 2x NAT. Ik had zo'n "Mediabox XL" van Ziggo, die is echt huge. Over het algemeen had ik overigens helemaal geen internet problemen hoor. Toevallig laatst dus wel weer een paar keer last gehad van een wat haperende verbinding. Dus dan vind ik de prijs wel wat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eirik
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Net na sint Nicolaas de laatste verrassing van ons aller Ziggo.
Het gratis 1200 service nummer heeft alleen nog maar het keuze menu, na keuze geeft hij een in gesprektoon.
Na meerdere pogingen kwam er een mededeling dat er nu een 088-nummer gebruikt moest worden.
En, inderdaad, met een betaald nummer kwam er een mens aan de lijn.
Wel erg zielig als je met zulke trucs je verlies moet gaan verminderen.
Pagina: 1