Opel Astra J: after market radio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 22:40
Gezien de auto prijzen de pan uitrijzen zal mijn huidige auto nog even moeten meegaan. Ik wil er een aantal upgrades aan doen, onder andere een radio met Apple carplay.

Ik heb een een Opel Astra J (2014) zonder navigatie maar wel met het grote (voor toen) scherm van de navigatie.

Als ik al wat rondkijk vind ik dingen zoals dit

https://www.bol.com/be/nl...auto-usb/9300000154748108

Die vervangen een heel deel van het dashboard en komen met Android, echter is niet evident om een recente Android versie te vinden en vind ik vooral zeer weinig reviews.

Anders vind ik ook 2DIN radio’s. Als ik ga kijken waar die zouden komen blijkt dat de radio eigenlijk ergens achter de bedieningsknoppen zit en niet achter het scherm. Het scherm van de nieuwe radio zou dan ook veel lager komen dan wenselijk voor navigatie.

Voor mij is vooral de usability van het ding prioriteit, het is een diesel dus de geluidskwaliteit is wat parels voor de zwijnen.

Wie kan mij zijn/haar ervaring toelichten of dingen die ik nog niet bedacht heb suggereren? Alle algemeen advies over after market radios is uiteraard ook welkom.

Alle reacties

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:33
Even via aliexpress kijken naar de JunSun. ben je voor de helft van het geld klaar.
Wel even opletten dat je een model kiest met 4gb of meer.

Ga zelf binnenkort de 8gb bestellen voor mijn insignia.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb jaren geleden een AliExpress 2din Android radio gekocht. Spijt als haren op mijn hoofd. De specs zijn allemaal gelogen en verschillende features heb ik nooit werkend gekregen zoals, ik noem maar wat, GPS. Goedkoop is duurkoop; koop in een NL winkel een fatsoenlijk merk met garantie.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 00:05
Thijsmans schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:32:
Ik heb jaren geleden een AliExpress 2din Android radio gekocht. Spijt als haren op mijn hoofd. De specs zijn allemaal gelogen en verschillende features heb ik nooit werkend gekregen zoals, ik noem maar wat, GPS. Goedkoop is duurkoop; koop in een NL winkel een fatsoenlijk merk met garantie.
Ik heb vlak voor de zomer nog een autoradio via AliExpress besteld en dat werkt voortreffelijk en snel. Uiteraard heb ik dan wel eerst mijn onderzoek gedaan wat goed is en wat niet qua hardware. Gezien de ervaring van anderen hier op GoT, kan het dus gewoon prima. Maar zoals altijd; doe eerst je voorwerk voor je iets besteld.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jess Wilson
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
Draadloze Carplay-tips voor het upgraden van aftermarket-radio's

https://autokitcarplay.co...le-carplay-to-stock-radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Hij heeft het alleen niet over audio.

Aux kabel vanuit de tablet een mogelijkheid natuurlijk.
Of zo'n 12v FM transmitter. Hieraan de tablet koppelen, zodat deze het geluid vanaf de telefoon weer door stuurt naar de radio. Of het ideaal werkt is dan de vraag.

En constant een tablet in de auto hebben hangen...

Maar ga toch eens kijken of ik een goedekope tablet kan vinden. Draadloze Android auto heb ik nog liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door LikeABawzs op 18-10-2023 10:40 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:22
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een upgrade van het multimedia systeem van mijn Astra J uit 2011. Ben jij uiteindelijk nog geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 22:40
Nee en hetzelfde fenomeen als met android media spelers die vol zitten met malware gaat hier ook mogelijk spelen. Ik heb het nog niet aangedurfd.
Pagina: 1