Pelletkachel en honeywell communicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• macbommel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2024
Mijn vraag
Beste mensen,
Nadat ik de Nordic Fire pellet kachel (model Thorsby) winterklaar heb gemaakt (schoonmaken) en de kachel wilde testen, bleek alles wat met wifi te maken te hebben,, het niet te doen.
Ik heb een thermosstaat van Honeywell met een internet gateway, bij de kachel heb ik de ontvanger staan. Dit was ook uitgeschakeld, maar heb dat kunnen herstellen, als ik nu de thermostaat een hoger temperatuur vraag, dan reageert de ontvanger en gaat aan. Dat klopt dus.
Maar de app op de iPhone gaf aan dat de kachel geen verbinding had. ook dat heb ik kunnen oplossen. Aan de kachel is gekoppeld de Navel 2.0 Ik heb deze kunnen resetten en de lampjes branden zowel van bluetooth als van de wifi. maar het groene lampje (van de voeding) blijft voortdurend snel knipperen. (Dat schijnt te maken te hebben dat hij geen verbinding kan maken met de router ) En het signaal dat de ontvanger krijgt van de Honeywell wordt niet doorgegeven aan de kachel. Wat voor de zomer periode wel zo was. Hij heeft het altijd goed gedaan. maar na de zomerslaap komt dit probleem naar voren.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. wie kan er een oplossing voor bedenken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de Fritzbox 7490 als modem, met verderop een WLAN repeater van Fritzbox,
de Honeywell Round Wireless thermostaat, met de internet gateway (die aangesloten is op mijn thuisnetwerk) en een ontvanger op de kachel aangesloten. Dit geheel met een app op mijn telefoon te bedienen
daarnaast op de kachel aangesloten een Navel2.0 ook die is met een op op de telefoon te bedienen.(zo kan ik de kachel aan of uit zetten)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Afgelopen jaren heeft het allemaal prima gewerkt, ook nadat de kachel was schoongemaakt.
Ik heb beide systemen gereset en opnieuw geïnstalleerd.
Kortom de ontvanger van Honeywell reageert als ik de thermostaat hoger zet.
de kachel reageert als ik op de telefoon app de kachel aanzet.
Alle wifi verbindingen doen het.
Ik ben radeloos en het wordt kouder

hopelijk kunnen jullie mij helpen.
groeten Peter

Alle reacties

• macbommel
Toevoeging, Als ik in de repeater kijk dan zie ik dat zowel de ontvanger van Honeywell als de Navel2.0 verbinding hebben via wifi op de repeater en ik zie ze ook in het netwerk van de fritzbox 7490. dus lijkt me dat ze wel verbinding hebben.

• macbommel
Toevoeging:
In de fritzbox kan ik zien wat voor verbinding de apparaten hebben, daarbij valt op dat de Navel2.0 een LAN verbinding heeft, terwijl hij geen kabel verbinding heeft, maar via wifi werkt. Dat begrijp ik dus niet.
ALs ik naar de repeater kijk dan heeft hij een wifi verbinding. moet ik het zo zien dat hij via de repeteer een kabel verbinding heeft met de Frizbox?

ik heb ook gekeken naar de channels, de een meekt gebruik van Channel met frequentie 2,4-GHz en de ander van 5-GHz. maakt dat ook wat uit? en zo ja hoe kan ik dat veranderen?

[ Voor 44% gewijzigd door macbommel op 23-09-2023 15:44 ]