Ring deurbel- lijkt in een soort slaapstand te zitten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YBzonderB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-03 22:33
Kan het zijn dat mijn Ring deurbel een soort ‘slaapstand’ heeft, en hoe los ik dat op.

Sinds een onfortuinlijk bezoek van een Boze Buurman hebben we een Ring deurbel, tweede generatie met een losse chime. Deurbel kan bedraad, maar is voorlopig nog op accu. Bedraden komt wel als het letsel dat de BB veroorzaakt heeft, is hersteld.

Probleem; de ring lijkt een slaapstand te hebben. Als hij een tijdje niet gebruikt is, en iemand belt aan/loopt langs/legt een pakketje meer, zal de deurbel de eerste keer alleen ‘lokaal’ werken. Dat betekent dat de ring zélf wel belt, maar de bevindingen niet worden doorgestuurd. Daardoor belt de chime niet. En ook de app geeft geen melding. Wacht het bezoek dan even, en belt dan nog een keer, dan is de verbinding er wel.

Raar? Zeker. Ik las een vergelijkbaar probleem van iemand die dacht dat het te maken had met een scrambler die de pakketbezorgers had, maar het komt bij elk soort bezoek voor. We hebben nu maar een briefje opgehangen dat bezoek oid twee keer moet bellen. (‘Wacht tot het blauwe lampje niet meer draait, u moet nog een keer bellen’)

Wat we al geprobeerd hebben
- de ring helpdesk. Uiteindelijk hebben ze een nieuwe gestuurd. Geen verschil
- Met een mesh router een privé netwerk gemaakt dat nog sterker is. De signaalsterkte is nu volgens de bel zelf steeds onder de 55 en dus ‘groen’
- allerlei bewegingsinstellingen verandert. Heel gevoelig of juist niet, grote of juist kleine zones gedefinieerd.

Iemand nog een goed idee wat wel werkt, waardoor wel elke beweging gemonitord en zichtbaar is in de app? Of een vergelijkbare ervaring, het liefst met een oplossing?

Het enige wat we nog kunnen bedenken; kan het zijn dat het continu van stroom voorzien van de bel dit probleem oplossen omdat de ‘slaapstand’ van de batterij komt? Mas, zou het de moeite waard kunnen zijn om toch een elektricien te laten komen en de bedrading te fixen om de accu te vermijden?

De technische details
Ring versie 2
Delta 1G internet verbinding
Zowel ringsoftware als apps zijn de laatste versie.

Alle reacties

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Alles wat op een accu werkt zal koste wat kost stroom proberen te besparen. Zo'n deurbel zal dan ook zeer waarschijnlijk pas 'wakker' worden zodra bijv. een ingebouwde PIR beweging waarneemt (zo werkt het bij Eufy camera's en deurbellen) of wanneer er op de bel gedrukt wordt.

Dus ja, vaste voeding zal ongetwijfeld helpen. Zit de Ring op dezelfde plaats als je oude deurbel, en was die niet gewoon bedraad aangesloten? Want in de meeste gevallen kun je de oorspronkelijke bedrading en voeding gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBzonderB
Zit de Ring op dezelfde plaats als je oude deurbel, en was die niet gewoon bedraad aangesloten?
Inderdaad zit de Ring op die plek. Reden om hem niet meteen aan te sluiten was datzelfde letsel, waarmee schroeven nog even onmogelijk is. ‘Tot dat genezen is doen we het wel met de accu’.

Vandaar dat ik, voor ik er een bevriende elektricien aan laat sleutelen, liever zeker weet dat alles het doet. Maar terwijl ik mijn op neerschreef, vroeg ik me al af of het niet een kip-ei probleem is; hij doet het niet want niet bedraad. En niet bedraad want hij doet het niet goed.

Wat tegen de gedachte dat het aan de stroom ligt spreekt; als je aanbelt, hoor je wél het belletje van de Ring en niet dat van de chime. Die oproep staat dus ook niet in de app.
Verder filosoferend op je uitleg; dan zou de WiFi- of verbindingssoftware nog wel in een soort batterij besparingsstand staan, en de bel zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op de knop drukken is wel de makkelijkste trigger voor electronica om wakker te worden. En wifi gebruikt relatief erg veel vermogen. Dus zo gek lijkt me het niet dat hij gaat slapen en wifi uit zet.

Je zou alleen verwachten dat hij dan bij aanbellen de wifi weer opzet en dan met vertraging alsnog de melding doorstuurt. Maar laatste lijkt dus niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBzonderB
Dat het belletje laten overgaan een soort eerste response is, die weinig energie kost? Klinkt logisch, maar blijkbaar ‘vergeet’ de Ring dan dat wakker worden weer want de beelden worden idd niet alsnog na gestuurd.

Ander voorbeeld; je kunt live meekijken met de camera. Eerste keer klikken; geen verbinding. Tweede keer klikken; wel beeld en geluid. Alsof je de Ring ook kunt wakker maken door de camera te activeren, maar ook hier weer tijd nodig is voordat de Ring dan echt in actie kan komen?

Terwijl ik typ, bedenk ik me dat kijken wat er bij het bedraad maken gebeurt, misschien toch het slimst is. Maar ik blijf zoeken naar andere verklaringen of ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBzonderB
Toch maar even het topic uit slaapstand gehaald. Want na een half jaar, een nieuwe ring en een standaard briefje op de deur ‘bel als het witte licht gedoofd is nog een keer’, is het uiteindelijk opgelost, zonder dat er daarbij met deurbellen is gegooid. Met een oplossing die voor anderen (ik zag ergens dat mensen bezorgers beschuldigen van scramblers die dit zouden veroorzaken) misschien ook behulpzaam is.

Want de ring aan de stroom hangen hielp niet. Een nieuwe Ring ook niet. Terwijl we op het punt stonden hem te verkopen, heb ik toch maar even een chat gesprek met delta (de glasvezelleverancier) geopend.

Ze had de vraag nog nooit gehad maar begon met termen als CGNAT te strooien. Dat blijkbaar niet zo lekker gaat met beveiligingscamera’s en dus misschien ook niet met Ring deurbellen? Ze heeft voor ons dynamische ip adressen uit gezet en ons teruggezet naar een statisch ip adres.

De modem een paar uur later gereset en ineens stromen de meldingen van Ring mijn telefoon binnen. De ging, mijn telefoon, de hond; alles reageert meteen als er iemand aan de deur staat.

Wel een beetje jammer dat Ring al die telefoongesprekken nooit hiernaar gevraagd heeft, want dan was dit veel eerder opgelost.
Pagina: 1