Als absolute Linux-noob vandaag RH7.1 erop gezet. Bij de install hoorde ik al een brom in de speaker als ik de muis (Logitech Pilot Ps2) bewoog, maar ik dacht dat het na de instal wel voorbij zou zijn. Niet dus.
De speaker bromt trouwens de hele tijd wel wat, maar muisbewegingen maken het geluid echt irritant hoorbaar. In Windows heb ik er geen last van. De muis werkt trouwens verder ok.
Ik heb behalve de Generic PS2 Mouse ook de Generic PS2 Mouse # Button driver geprobeerd en de muis verwijderd met mouseconfig en opnieuw laten detecteren, maar het baat niet. Ik krijg nu in mouseconfig ook een foutmelding:
/usr/sbin/mouseconfig: line 5 unexpected in /etc/sysconfig/mouse
Er wordt wel gevraagd of ik een nieuwe configuratie wil maken, maar als ik op OK klik, gebeurt er niets (mouseconfig afgesloten). Met F12 kom ik wel in het driver-keuzevenster, maar het lijkt me toch niet helemaal goed zo. Ik heb dat mouse-file bekeken in een editor, maar er staat imho niets raars op regel 5: DEVICE=/dev/mouse
Iemand een idee hoe ik dit probleem krijg opgelost?
P.S. Vraag me nog niet om de 'kernel opnieuw te compileren
' of zo... Ik moet eerst nog heel wat newbie-docs doorlezen voordat ik daar aan toe ben.
Ik heb behalve de Generic PS2 Mouse ook de Generic PS2 Mouse # Button driver geprobeerd en de muis verwijderd met mouseconfig en opnieuw laten detecteren, maar het baat niet. Ik krijg nu in mouseconfig ook een foutmelding:
/usr/sbin/mouseconfig: line 5 unexpected in /etc/sysconfig/mouse
Er wordt wel gevraagd of ik een nieuwe configuratie wil maken, maar als ik op OK klik, gebeurt er niets (mouseconfig afgesloten). Met F12 kom ik wel in het driver-keuzevenster, maar het lijkt me toch niet helemaal goed zo. Ik heb dat mouse-file bekeken in een editor, maar er staat imho niets raars op regel 5: DEVICE=/dev/mouse
Iemand een idee hoe ik dit probleem krijg opgelost?
P.S. Vraag me nog niet om de 'kernel opnieuw te compileren