Laptops starten op direct na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Ik heb 2 nieuwe dezelfde laptops:
Lenovo V15 G4 AMN (AMD Ryzen 5 7520U, 8gb, 500gb, windows 11 Home)
Geinstalleerde software: Panda Antivirus, Google Chrome en Office 2021 Home & Buiseniss.

Probleem: Na afsluiten windows, via startmenu, starten de laptops direct weer op.

Alle updates, dus ook optionele drivers updates, geinstalleerd. Ook de nieuwste bios firmware, maar probleem blijft.

Wat het niet oplost is auto reboot na system faillure uitvinken in sysdm.cpl (workaround)

Wat wel goed werkt is "shutdown /s /t 0" maar ik wil ook dat het goed afsluit via het startmenu.

Heeft iemand een idee?

Beste antwoord (via ewal op 23-09-2023 19:31)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik sluit zelf nooit af via het startmenu, veel te veel handelingen. Mijn laptop gaat uit als ik de klep dicht doe. Je kan ook instellen dat hij dan in slaaptoestand of in sluimertoestand gaat. Maar als je de klep liever open houdt kan je ook de aan/uit knop rechtsboven op je toetsenbord gebruiken met dezelfde of met een andere instelling. Lang vasthouden van die knop is sowieso altijd uit, maar dan op de harde manier.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik sluit zelf nooit af via het startmenu, veel te veel handelingen. Mijn laptop gaat uit als ik de klep dicht doe. Je kan ook instellen dat hij dan in slaaptoestand of in sluimertoestand gaat. Maar als je de klep liever open houdt kan je ook de aan/uit knop rechtsboven op je toetsenbord gebruiken met dezelfde of met een andere instelling. Lang vasthouden van die knop is sowieso altijd uit, maar dan op de harde manier.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Bij energiebeheer zal ik nog een optie van het gedrag van de aan/uit knoppen. Deze zijn blijkbaar ook van invloed op het gedrag van het afsluiten via het startmenu. Wanneer ik "Snel opstarten inschakelen" uit vink dan is het probleem opgelost, dus zo laat ik het nu staan. @Fiber bedankt!