Hallo allemaal, ik ben op dit moment een pc aan het bouwen voor een vriend. Graag jullie help hierbij! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk (Starfield, Overwatch, CSGO, Valorant)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1500 maar tot €1600 mag ook indien dit betere prestaties brengt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal vanaf scratch.
Wel in bezit van een 1080p monitor 24 inch, en keyboard en muis. Niet van plan om binnenkort te upgraden naar 1440p monitor oid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 2TB aan opslag, verder niet zo zeker. Denk dat een 4070 wel minimaal is voor dit budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De GPU dient NVIDIA te zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wat RGB in de PC.
Denk aan RGB Case fans, wellicht ook nog RGB ram en een RGB CPU cooler / AIO. Dit is echter geen must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Of jullie mijn huidige concept build na kunnen kijken. Ivm met de RGB en het feit dat de NVIDIA GPU een must is weet ik niet zeker of ik met dit budget een optimale pc heb samengesteld qua prestaties. Graag jullie advies.
Daarnaast hoor ik ook graag of alles compatible is. Ben bijvoorbeeld niet goed bekend met de nieuwe NVIDIA kaarten qua PSU connectors dus of jullie kunnen controleren of deze GPU werkt met de gekozen PSU. Verder heb ik van vrienden gehoord dat G.Skill ram soms niet stabiel runt icm AMD Expo, wellicht dat jullie hier wat over te zeggen hebben / ervaring mee hebben.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk (Starfield, Overwatch, CSGO, Valorant)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1500 maar tot €1600 mag ook indien dit betere prestaties brengt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal vanaf scratch.
Wel in bezit van een 1080p monitor 24 inch, en keyboard en muis. Niet van plan om binnenkort te upgraden naar 1440p monitor oid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 2TB aan opslag, verder niet zo zeker. Denk dat een 4070 wel minimaal is voor dit budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De GPU dient NVIDIA te zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wat RGB in de PC.
Denk aan RGB Case fans, wellicht ook nog RGB ram en een RGB CPU cooler / AIO. Dit is echter geen must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Of jullie mijn huidige concept build na kunnen kijken. Ivm met de RGB en het feit dat de NVIDIA GPU een must is weet ik niet zeker of ik met dit budget een optimale pc heb samengesteld qua prestaties. Graag jullie advies.
Daarnaast hoor ik ook graag of alles compatible is. Ben bijvoorbeeld niet goed bekend met de nieuwe NVIDIA kaarten qua PSU connectors dus of jullie kunnen controleren of deze GPU werkt met de gekozen PSU. Verder heb ik van vrienden gehoord dat G.Skill ram soms niet stabiel runt icm AMD Expo, wellicht dat jullie hier wat over te zeggen hebben / ervaring mee hebben.
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 233,76 | € 233,76 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 194,64 | € 194,64 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 612,88 | € 612,88 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass RGB Zwart | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Ventilators | Corsair iCUE AF120 RGB ELITE PWM Fan, 120mm | € 28,90 | € 28,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 101,86 | € 101,86 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 89,- | € 89,- |
| Totaal | € 1.530,74 | |||