Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies - RGB Gaming PC €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• berat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:47
Hallo allemaal, ik ben op dit moment een pc aan het bouwen voor een vriend. Graag jullie help hierbij! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk (Starfield, Overwatch, CSGO, Valorant)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1500 maar tot €1600 mag ook indien dit betere prestaties brengt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal vanaf scratch.

Wel in bezit van een 1080p monitor 24 inch, en keyboard en muis. Niet van plan om binnenkort te upgraden naar 1440p monitor oid.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 2TB aan opslag, verder niet zo zeker. Denk dat een 4070 wel minimaal is voor dit budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De GPU dient NVIDIA te zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wat RGB in de PC.

Denk aan RGB Case fans, wellicht ook nog RGB ram en een RGB CPU cooler / AIO. Dit is echter geen must.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Of jullie mijn huidige concept build na kunnen kijken. Ivm met de RGB en het feit dat de NVIDIA GPU een must is weet ik niet zeker of ik met dit budget een optimale pc heb samengesteld qua prestaties. Graag jullie advies.

Daarnaast hoor ik ook graag of alles compatible is. Ben bijvoorbeeld niet goed bekend met de nieuwe NVIDIA kaarten qua PSU connectors dus of jullie kunnen controleren of deze GPU werkt met de gekozen PSU. Verder heb ik van vrienden gehoord dat G.Skill ram soms niet stabiel runt icm AMD Expo, wellicht dat jullie hier wat over te zeggen hebben / ervaring mee hebben.

Alvast bedankt! _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 233,76€ 233,76
1MoederbordenGigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0)€ 194,64€ 194,64
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G€ 612,88€ 612,88
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass RGB Zwart€ 127,95€ 127,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,85€ 31,85
1VentilatorsCorsair iCUE AF120 RGB ELITE PWM Fan, 120mm€ 28,90€ 28,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 101,86€ 101,86
1VoedingenSeasonic Focus GX-750€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 89,-€ 89,-
Totaal€ 1.530,74

Alle reacties

• ProteinKing
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoeveel hz is jouw 1080p beeldscherm, heeft namelijk veel invloed op het kopen van de videokaart die je er nu in hebt zitten?

Ben niet zeer bekend met de nieuwe aansluiting voor de videokaart. Volgens mij heeft de 4070 een nieuwe 12V-2x6 aansluiting. Maar moet volgens mij gewoon kunnen met die voeding die je hebt. Anders moet iemand anders daar wat meer over vertellen.

Als fan voor de cpu zou je ook deze kunnen nemen met rgb als je dat leuk vind https://tweakers.net/pric...00-bk-argb/specificaties/

Voor ventilatoren zou je ook nog aan 3 pack kunnen kopen, kunnen 6 totaal in jou case en er worden al 3 meegeleverd volgens mij.

Zou voor je voeding wat hoger gaan zitten in wattage, 750 vind ik persoonlijk krap met een rtx 4070, maar alsnog moet ik dan weten hoeveel hz jou 1080 scherm is en op basis daar van een kaart kopen.

Kan je helaas niet verder helpen met ram geheugen en amd expo. Niet heel erg mee bekend.

• berat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:47
ProteinKing schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 01:08:
Hoeveel hz is jouw 1080p beeldscherm, heeft namelijk veel invloed op het kopen van de videokaart die je er nu in hebt zitten?

Ben niet zeer bekend met de nieuwe aansluiting voor de videokaart. Volgens mij heeft de 4070 een nieuwe 12V-2x6 aansluiting. Maar moet volgens mij gewoon kunnen met die voeding die je hebt. Anders moet iemand anders daar wat meer over vertellen.

Als fan voor de cpu zou je ook deze kunnen nemen met rgb als je dat leuk vind https://tweakers.net/pric...00-bk-argb/specificaties/

Voor ventilatoren zou je ook nog aan 3 pack kunnen kopen, kunnen 6 totaal in jou case en er worden al 3 meegeleverd volgens mij.

Zou voor je voeding wat hoger gaan zitten in wattage, 750 vind ik persoonlijk krap met een rtx 4070, maar alsnog moet ik dan weten hoeveel hz jou 1080 scherm is en op basis daar van een kaart kopen.

Kan je helaas niet verder helpen met ram geheugen en amd expo. Niet heel erg mee bekend.
Thanks voor de reactie!

Scherm is 1080p 144hz, de intentie is om onder andere starfield te spelen op de pc, dus ik denk dat een 4070 dan wel nodig is.

Die RGB cpu cooler is een goede suggestie, zal die zeker meenemen!

Wat betreft de 3-pack, is dit nodig wat betreft airflow vereisten van de pc? Vind het anders lastig om de meerprijs te justifyen.

Genoteerd wat betreft de PSU, ik zal kijken naar 850W.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:25
Starfield is ontwikkeld in samenwerking met AMD, ik zou voor de RX 7800 XT kiezen, die is bovendien goedkoper en presteert wat beter.

Neem een ATX 3.0 gespecificeerde voeding, videokaart fabrikanten zijn bezig om te schakelen naar PCIE5 stekkers, dan kun je over een paar jaar nog upgraden. 650 Watt voldoet.

• ProteinKing
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-12-2024
3 pack fans in niet zozeer een must, dan zou ik het gewoon laten bij 1 extra fan die je al in je lijst hebt staan. Dan heb je 4 fans. Zou ruim voldoende moeten zijn voor airflow. Speel zelf nog op een Intel systeem van 6 jaar oud (ondertussen aan het kijken voor upgrade) maar die had zelfs maar 2 fans en deed net voldoende aan de airflow.

Als je een videokaart op basis van starfield gaat halen zou ik het mij amd houden zoals al wordt gezegt. Of je moet echt bij nvidea blijven dan zou ik de 4070 gewoon houden.

Edit: vind 650 watt alsnog te weinig voor dit systeem met een 7800 zeker als je nog in de toekomst wilt upgraden. Zou voor paar 10tjes dan wat hoger gaan zitten in wattage, zeker ook omdat videokaarten pieken kunnen hebben. Maargoed zo denk ik erover.

[ Voor 19% gewijzigd door ProteinKing op 23-09-2023 11:16 ]