Vraag

• luupski
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 19:30
Ik heb een Samsung Galaxy S23+

Mijn probleem is dat als de telefoon enige tijd in standby heeft gestaan bij het ontgrendelen steeds de SIM pincode wordt gevraagd.

Er is een nieuwe SIM kaart geplaatst, en de telefoon heeft de laatste updates.
Ik ben al door de setting gegaan, maar vond alleen om de SIM pincode uit te zetten zodat je deze niet hoeft in te voeren bij het opstarten, en dat moet dus wel geactiveerd blijven.

OS is momenteel One UI 5.1

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Mvg ….. Paul

Alle reacties

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
SIM pin wordt alleen gevraagd bij opstarten.
Ik vermoed dat dat je probleem is, je toestel herstart regelmatig.
Ik heb zelf de Samsung S21 FE en die heeft dit ook (gehad), toegegeven door Samsung. Ben er nog niet uit of het is opgelost, alhoewel het bij mij niet meer zo vaak gebeurt.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
babbelbox schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:19:
Ik vermoed dat dat je probleem is, je toestel herstart regelmatig.
Ik heb zelf de Samsung S21 FE en die heeft dit ook (gehad), toegegeven door Samsung. Ben er nog niet uit of het is opgelost, alhoewel het bij mij niet meer zo vaak gebeurt.
Mijn S23U vraagt ook heel soms om de PIN terwijl er geen reboot is geweest. Dit gebeurt volstrekt willekeurig. Schijnt een extra beveiliging te zijn, kan het ook nergens uit zetten.

Ik gebruik verder alleen de fingerprint scanner voor ontgrendelen, nooit m'n PIN tenzij reboot.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 23-09-2023 19:27 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 13:56

13art

Moderator Mobile
stin00 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:24:
[...]

Mijn S23U vraagt ook heel soms om de PIN terwijl er geen reboot is geweest. Dit gebeurt volstrekt willekeurig. Schijnt een extra beveiliging te zijn, kan het ook nergens uit zetten.

Ik gebruik verder alleen de fingerprint scanner voor ontgrendelen, nooit m'n PIN tenzij reboot.
Ik vermoed dat de TS het over de pincode heeft op de sim kaart (ontgrendelen sim zeg maar), niet over het ontgrendelen van de telefoon.

Die tweede is inderdaad een extra veiligheidsmaatregel die om de 72 uur extra gevraagd wordt. Als het daadwerkelijk om de sim pin gaat zou het theoretisch om een slechte connectie met de sim kaart (defecte sim poort?) of een (onbedoelde) reboot van de telefoon zijn. Al zou dat laatste, wanneer het onbedoeld is ook wel weer vreemd zijn.
babbelbox schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:19:
Of bij het plaatsen van de/een sim.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-09-2023 20:32 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
Als mogelijke workaround, kijk of je een eSim kunt nemen. Dan is je toestelbeveiliging al voldoende en heb je geen SIM PIN code nodig, want niemand kan de sim uit de telefoon halen en misbruiken.

Of accepteer het risico en zet de SIM PIN helemaal uit.

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Kijk nadat je de pin gevraagd wordt in de Instellingen app bij Info en dan bij Status(gegevens) naar de Bedrijfstijd. Dan weet je hoe lang geleden je telefoon het laatst opnieuw is opgestart.

Voordat je aan een workaround begint zou ik eerst uitsluiten of er niet hardware matig iets mis is met de simkaartlezer. Je hebt voorlopig nog garantie zodat je m kunt laten repareren.
Pagina: 1