[Apache2.4]url.nl/wel bereikbaar, maar url.nl niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:54
Ik wil graag in Apache2.4.38 een vhost maken voor een wordpress-site. Nu staat daar in de sites-enabled/url.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_ssl.c>
<VirtualHost *:443>
        ServerName url.nl
        DocumentRoot /var/www/url/public_html/wordpress/
<Directory /var/www/url/public_html/wordpress/>
        AllowOverride all
        Require all denied
        Require ip 192.168.0.1
</Directory>

Nu heb ik een pagina binnen url.nl die wel bereikbaar mag zijn: https://url.nl/wel
Dit is een wordpress-pagina.
Maar ik begrijp niet goed, hoe ik dit nu binnen de Directory krijg dat hij wel toegelaten wordt.
Het is namelijk geen fysieke pagina, maar een virtuele pagina die vanuit de database op url.nl wordt geladen.
Betekent dit dan dat het gewoon niet kan? Ik kan er in de documentatie niets over vinden. Met mod_rewrite ga ik volgens mij juist van url.nl/wel naar url.nl maar dat is dus juist niet de bedoeling.
Wie kan me dit eenvoudig uitleggen? Voor mijn gevoel is het namelijk gewoon een denkfout die ik maak/niet ken. Het lijkt me namelijk nogal basic functionaliteit waarvan ik me niet kan voorstellen dat dit nog nooit uitgezocht is. Maar ik heb geen idee op wat voor termen ik moet zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees even wat het verschil is tussen <Directory> en <Location> opties. En omdat je 'AllowOverride all' hebt, moet je ook heel goed gaan letten op .htaccess bestanden (die zijn verborgen!) want die kunnen ook zaken bevatten wat Apache toepast qua configuratie voor items die specifiek daar gelden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Los van de inhoud:

Update ook even je Apache. 2.4.38 is bijna 4 jaar oud (01-2019) en er zit een berg lekken in deze oudere build.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nelizmastr schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:08:
Los van de inhoud:

Update ook even je Apache. 2.4.38 is bijna 4 jaar oud (01-2019) en er zit een berg lekken in deze oudere build.
Ligt aan de distro die gebruikt wordt. Dat wordt niet gezegd, maar zou zomaar CentOS/Red Hat 7 kunnen zijn. Dan heb je idd een oudere Apache, maar die is niet lek. Ook die in Ubuntu 20.04 zit is oud te noemen (2.4.41), maar ook die heeft gewoon patches gekregen om de security lekken te dichten.

Wees dus voorzichtig met beweren dat een bepaald package 'lek' is, je weet niet wat er onderwater is gepatched. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate