Ha allen,
Ik woon in een huis uit '97 met overal Rc 2.5 (Dak, vloer, gevels). Er is dus overal isolatie aanwezig maar niet geweldig.
Via de gemeente kan ik bij Winst Uit Je Woning meedoen aan een gezamenlijke inkoopactie voor energiebesparende maatregelen. Extra spouw/vloerisolatie raden ze in ons geval af. Dakisolatie lijkt wel een optie. Dat lijkt me ook logisch. In de zomer is het onaangenaam warm onder de platte daken (1e én 2e verdieping). In de winter zijn het de koudste ruimtes.
Maar op de website van de partij staat het volgende:
Mijn vraag: Zijn er medetweakers die soortgelijk werk hebben laten uitvoeren, en zoja kunnen jullie iets zeggen over verbeterd comfort/gasverbruik bij een relatief kleine stap in Rc-waarde?
Ik woon in een huis uit '97 met overal Rc 2.5 (Dak, vloer, gevels). Er is dus overal isolatie aanwezig maar niet geweldig.
Via de gemeente kan ik bij Winst Uit Je Woning meedoen aan een gezamenlijke inkoopactie voor energiebesparende maatregelen. Extra spouw/vloerisolatie raden ze in ons geval af. Dakisolatie lijkt wel een optie. Dat lijkt me ook logisch. In de zomer is het onaangenaam warm onder de platte daken (1e én 2e verdieping). In de winter zijn het de koudste ruimtes.
Maar op de website van de partij staat het volgende:
Ofwel we zouden van Rc=2.5 naar Rc=~4 of Rc=~6 gaan. Prijsindicatie voor ons oppervlakte (ca 50m²) ca. €10.000. Ik vind het niet echt een overtuigende verbetering voor het geld. Mij lijkt dat als het dak open gaat, je een zo groot mogelijke relatieve verbetering wil bereiken. Waarom zou je niet gaan voor een Rc van 8. Of 10.. Dit soort initiatieven is leuk voor mensen met slechte isolatie. Maar in huizen zoals de mijne val je volgens mij in een soort gat. Waar extra isoleren bijna niet rendabel is.Op het dakbeschot wordt een dampremmende folie aangebracht om het vocht te reguleren, gevolgd door een laag van circa 8 tot 12 cm PIR isolatieplaten aan te brengen.
Mijn vraag: Zijn er medetweakers die soortgelijk werk hebben laten uitvoeren, en zoja kunnen jullie iets zeggen over verbeterd comfort/gasverbruik bij een relatief kleine stap in Rc-waarde?
[ Voor 8% gewijzigd door Aardedraadje op 22-09-2023 15:34 ]