[Excel] Filter uniek over meer dan 1 bereik

Pagina: 1
Acties:

• Dendy
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 18:49
Ik wil deze formule nu over meerdere reeksen toepassen, maar dan geeft hij een foutmelding.

Deze werkt top:

=FILTER(UNIEK(E2:E52);(UNIEK(E2:E52)>0)*(UNIEK(E2:E52)<>""))

Maar met een uitbreiding van een extra reeks, dan loopt hij vast naar #waarde!

=FILTER(UNIEK(E2:E52;H2:H52);(UNIEK(E2:E52;H2:H52)>0)*(UNIEK(E2:E52;H2:H52)<>""))

zie ik nu iets over het hoofd? of maak ik het onnodig zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Uniek is beperkt tot 1 bereik.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Uhm, dat is wel jammer. Dus dan dus het stuk achter de filter steeds opnieuw is wel een optie?

Dus:

=FILTER(UNIEK(E2:E52);(UNIEK(E2:E52)>0)*(UNIEK(E2:E52)<>""));(UNIEK(H2:H52);(UNIEK(H2:H52)>0)*(UNIEK(H2:H52)<>""))

Of moet ik het dan over een hele andere boeg gooien? Liever geen macro namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat wil je bereiken?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Alle unieke waardes uit meerdere reeksen samen voegen in een totaal lijst.
Het moet een paklijst worden van onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
En dat wil je eenmalig of continue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hoe ik dit in een sheet heb opgelost is een kolom met een concat van de waarden, en daar een unieke selectie op. Die extra kolom heb ik verborgen en stoort dus verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Ik moet dit van 25 lijstjes doen, deze zet ik dan eerst op een verzamelblad samen en vanuit daar maak ik dan de paklijsten.

Maar de Concat werkt niet helemaal, aangezien je dan van beide cellen op rij 3 een combinatie gemaakt wordt, hij houdt ze dan dus niet apart.

=TEKST.SAMENVOEGEN(B3:B54;I3:I54)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
Kun je niet de nieuwe O365 functies Vstack, Hstack gebruiken?

https://support.microsoft...0f-48fc-adca-fcc10d795a9c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dendy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:58:
Ik moet dit van 25 lijstjes doen, deze zet ik dan eerst op een verzamelblad samen en vanuit daar maak ik dan de paklijsten.
Dan moet je ze dus niet naast elkaar, maar onder elkaar zetten, zodat alle artikelnummers uiteindelijk in één kolom terechtkomen. Of idd v-stack, maar waarschijnlijk is het beter om je hele werkwijze eens onder de loep te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Ik heb ze inmiddels ook onder elkaar gezet echter maakt het het een beetje on overzichtelijk maar het werkt. Het is tenslotte ook maar een rekenpagina. Maar waarom de werkwijze onder de loep? Het is gewoon een complex bestand, dat veel moet kunnen en uiteindelijk als instructieboek/ pakbonlijst en controle lijst wordt gebruikt voor levering.

Maar het gedeelte waar ik nu mee bezig was, is het verzamelen van de artikelnummers en de bij behoorden aantallen van de verschillende pagina's, deze verzamel ik nu per pagina en zet ze dan door naar de rekenpagina. Vanuit daar kan ik deze dan verzamelen en bundelen en vervolgens koppelen met de overige gegevens uit de artikelen lijst. Dan ontstaat er een verzamellijst per artikel en leverancier, en hoeft men niet het hele instructie boek door om alles te verzamelen.

Kortom: een complex Excel bestand dat langzaam zijn vorm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
@Jack_Nick Net zitten kijken naar v-stack, maar inderdaad ook een mooie functie.
Werk dat ook over meerder tabbladen dat jij weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
@Dendy het werkt over meerdere tabbladen voor iedere array die je selecteert. Ligt er alleen aan of je Office 365 hebt en daarmee toegang tot deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
ik heb de 365 versie, echter krijg ik het niet voor elkaar. Hij pakt namelijk alleen het eerste tabblad in de telling, als ik het op deze manier invul:

=VERT.STAPELEN(Stelregels!B153:C205;'Begane grond wanden'!B153:C205)

verder gezocht, maar alle suggesties die geven een foutmelding.
Pagina: 1