Audiostream voor het laatste radiojournaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 15:05
Ik heb recent een smart speaker (JBL Link 2) gekregen. Helaas een beetje afgesloten, en eigenlijk alleen via Google Assistant/Home te bereiken, maar audio casten kan gelukkig ook.

Op het moment heb ik op m'n telefoon een routine die o.a. het laatste radiojournaal afspeelt als ik m'n wekker uitzet. Op zich prima, maar ik ben nogal een snoozer, dus tegen de tijd dat ik m'n wekker daadwerkelijk uitzet en hij van alles begint te vertellen heb ik eigenlijk geen tijd meer om ernaar te luisteren. Omdat ik van het snooze-gedrag af wil, en ook liever wakker wordt met wat geluid om me heen, wil ik proberen om vanuit Home Assistant bepaalde audiostreams naar m'n speaker te streamen. Eerst wat natuurgeluiden, dan het journaal, en daarna radio. De natuurgeluiden en radio lukken prima, maar een online beschikbaar audiobestand waar het laatste journaal op te horen is kan ik nergens meer vinden. Ik weet dat dit vroeger o.a. bij nederland.fm een van de zenders was, daar heb ik toentertijd nog de link van gebruikt in een wekker app, lang voordat Google dit soort functionaliteit aanbood, maar zoiets kan ik nergens meer vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

Alle reacties

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 15:32

decramy

root@birdie:~#

Ik heb met hetzelfde idee gespeeld, om de NOS ochtendwekker door TTS heen te halen. Geen idee hoe dat klinkt.
De ochtendwekker heeft ook een audiobestand. Mogelijk kun je, met wat parsing, zoeken op NOS naar de ochtendwekker, daar het eerste resultaat aanklikken en daar dan het audiolinkje zoeken...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 15:05
Wat bedoel je precies met de ochtendwekker?

Door TTS gooien lijkt me zonde, vooral omdat de meeste Nederlandse TTS nog behoorlijk slecht is, en erg érgens een audiobestand beschikbaar moet zijn. Google speelt immers ook gewoon iets af op het moment dat ik m'n wekker uitzet. Of dat bestand openbaar beschikbaar is is dan weer een andere vraag...