Garantie afhandeling Galaxy SmartTag uit Samsung webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In december 2022 kocht ik in de Samsung webshop 2 Galaxy SmartTags. Eén daarvan raakte na een paar maanden defect. Na uitgebreid contact met Samsung Klantenservice (telefonisch en via WhatsApp) blijft Samsung erbij dat ik geen recht heb op reparatie, geld terug of een nieuwe smarttag, maar dat ik enkel een kortingscode kan krijgen voor aanschaf van een nieuw product in hun webshop (de kortingscode dekt niet de aanschafprijs van een nieuwe SmartTag).

Volgens mij is niet in lijn met de wettelijke garantie, maar Samsung klantenservice blijft volhouden dat ze conform hun eigen Algemene Voorwaarden handelen, en dat SmartTags niet gerepareerd, vervangen of gecrediteerd worden, ook niet wanneer ze al na een paar maanden defect raken.

Ik ben van mening dat dit niet juist is, en dat ik óf m'n aankoopbedrag terug moet krijgen, óf een vervangende SmartTag. Zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je ziet niets over het hoofd. Nou ja, misschien zie je over het hoofd dat Samsung erop gokt dat je geen moeite gaat steken in een juridische procedure. Ik raad je aan die moeite wel te nemen, veel makkelijker dan dit ga je het niet vinden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:44
Klantenservice van samsung is dramatisch de afgelopen tijd, ik ben letterlijk maanden bezig geweest om mijn, door een update gebrickte watch, gerepareerd en uiteindelijk vergoed te krijgen. Wat een beetje druk zette was contact zoeken via hun eigen forum. Maar dan nog heeft het mij zo veel ergernis gekost dat ik daar mijn laatste product wel gekocht heb,

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Vreemd dit hoor. Mogelijk dat ze een punt hebben als hij door jouw toedoen kapot is gegaan, als je er bijvoorbeeld met de auto overheen bent gereden. Maar dat lijkt hier niet het geval te zijn?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Het verhaal vertelt inderdaad niet waarom dat samsung vind dat je geen garantie hebt maar dan men (uit coulance?) een kortingscode aanbied.