The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Vraag
Alle reacties
Wil je nou:
1) met meerdere PC's gamen op het internet? -> Dat moet gewoon werken
2) samen via LAN spelen thuis -> Dat moet ook gewoon werken
3) Iemand vanaf het internet meerdere servers binnen je thuisnetwerk benaderen? Elke server op een unieke poort servers laten hosten (altijd zelfde poort) en dan in de router port forwarding configureren, 1e poort server A, 2e poort server B enzv..
De andere PC logt in op de server waar zijn character is en kan (als alle servers zichtbaar zijn) "hoppen" naar een andere server.
Dat werkt dus niet, omdat er geen loopback is en de server niet van buiten benaderbaar is - LAN only.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Terwel de PC deze port maar aan één demon kan koppelen.
Hoe log je in op de verschillende servers? met welke variabele selecteer je de ene of ander server?
Voor elke instance word een nieuwe server opgestart.
De onafhankelijke ports zijn ook allemaal geopend in de firewall. En dat werkt allemaal zou ikde boel in DMZ zetten.
Dat is niet de bedoeling, ik wil ook geen andere modem voor die paar maanden.
Wil het graag werkend op de KPN box 12 als het kan, als het niet lukt soit.
Maar ik kwam ff niet verder terwijl loopback wel moet kunnen.
[ Voor 41% gewijzigd door Bad Brains op 22-09-2023 15:45 ]
Ik zie hier wat daarover; https://forum.kpn.com/mod...-kpn-experiabox-v8-557123
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Dan vraagt de applicatie zelf aan de router om een poort te openen. Als je de applicatie sluit dan wordt ook de poort bij de router gesloten en kan een andere applicatie dezelfde poort openen indien gewenst.
Je verhaal is wel zo vaag dat ik geen idee heb wat de oplossing is, daarvoor moet je veel concreter zijn.
Om welke game server gaat het bijvoorbeeld?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Klopt, op de V12 heet het pinhole, maar daar is dus niets over te vinden.ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:51:
'NAT loopback' is wat je zoekt.
Ik zie hier wat daarover; https://forum.kpn.com/mod...-kpn-experiabox-v8-557123
Maar nat-loopback/pinhole is alleen voor als je vanuit je LAN een LAN device wil bereik alsof je over het WAN komt.
Maar de TS geeft aan dat het van buiten niet meer te bereiken is. Of naja maxiamaal 1.
Maar dat heeft dan weer niets met loopback te maken.
==========================================
Ik wil vooral weten hoe weet de Fysieke PC voor welke server een data paket is.
Normaal gebeurd door door een TCP/UDP Port. Hierdoor weet PC voor welke demon/service/instance (volgens mij is dit één en het zelfde) de data is.
[ Voor 0% gewijzigd door ewoutw op 22-09-2023 16:15 . Reden: Verduidelinkt ]
Bij de loopback kun je alleen maar 1 poort ingeven.
Bij de portforwarding kun je een range doen.
Dat vindt hij dus niet leuk, als je ook bij portforwarden alle poorten apart (dus 1 poort per) inklopt dan gaat het werken.