Ik ben al een week met een probleem bezig waar ik maar geen oplossing voor kan vinden, ik hoop dat iemand hier al ervaring met dit probleem heeft en een oplossing weet.
Het probleem is veel artifcats en knipperend beeld wanneer ik gebruik maak van een lange HDMI kabel. (10m)
Ik ben sinds kort Starfield gaan spelen op mijn xbox series X, allemaal heel leuk, echter heb ik ook een gaming pc met een 4090.
Via de HDMI kabel probeer ik nu te spelen op mijn TV, echter loop ik tegen de grootste problemen aan.
De LG C2 ondersteunt 4K@120fps.
Ik gebruik een 10m lange Ultra High bandwith kabel die zowel bij mijn Xbox Series X als mijn vorige Radeon 7900XTX goed werkt. Mijn korte Xbox HDMI kabel werkt wel prima met de pc.
Echter, ik krijg de setup maar niet werkend met 40 serie GPU's. Zie hier onder het effect.
[Streamable: WhatsApp Video 2023-09-21 at 21.32.02]
Wat heb ik al geprobeerd.
2 Verschillende HDMI 2.1 kabels 10m lang (kantoor naar woonkamer) -> zelfde probleem (beiden HDMI kabels vertonen geen problemen icm de Xbox of mijn laptop.
clean Driver reinstall
Output settings veranderen
- minder hz
- lagere resolutie
- minder color depth
- ander color format 4:4:4 en 4:2:0
- Uitzetten g-sync
- Uitzetten Variable refresh rate in windows
- Disablen game mode op de LG OLED TV
- Verschillende HDMI ports testen
Daarnaast heb ik naast mijn 4090, een 4070 aangeschaft om te testen, deze geeft exact hetzelfde probleem.
Ik ben eigenlijk een beetje inspiratieloos op dit moment, ik kan helaas niet terug naar AMD omdat ik ook VR speel.
Iemand die hier ook ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt
----------------------------
Uiteindelijk gekozen voor een kabel van 5m die ultra hd gecertificeerd is. Nu geen problemen meer. Maar blijft apart dat Nvidia zo gevoelig is voor kabels in tegenstelling tot AMD
Het probleem is veel artifcats en knipperend beeld wanneer ik gebruik maak van een lange HDMI kabel. (10m)
Ik ben sinds kort Starfield gaan spelen op mijn xbox series X, allemaal heel leuk, echter heb ik ook een gaming pc met een 4090.
Via de HDMI kabel probeer ik nu te spelen op mijn TV, echter loop ik tegen de grootste problemen aan.
De LG C2 ondersteunt 4K@120fps.
Ik gebruik een 10m lange Ultra High bandwith kabel die zowel bij mijn Xbox Series X als mijn vorige Radeon 7900XTX goed werkt. Mijn korte Xbox HDMI kabel werkt wel prima met de pc.
Echter, ik krijg de setup maar niet werkend met 40 serie GPU's. Zie hier onder het effect.
[Streamable: WhatsApp Video 2023-09-21 at 21.32.02]
Wat heb ik al geprobeerd.
2 Verschillende HDMI 2.1 kabels 10m lang (kantoor naar woonkamer) -> zelfde probleem (beiden HDMI kabels vertonen geen problemen icm de Xbox of mijn laptop.
clean Driver reinstall
Output settings veranderen
- minder hz
- lagere resolutie
- minder color depth
- ander color format 4:4:4 en 4:2:0
- Uitzetten g-sync
- Uitzetten Variable refresh rate in windows
- Disablen game mode op de LG OLED TV
- Verschillende HDMI ports testen
Daarnaast heb ik naast mijn 4090, een 4070 aangeschaft om te testen, deze geeft exact hetzelfde probleem.
Ik ben eigenlijk een beetje inspiratieloos op dit moment, ik kan helaas niet terug naar AMD omdat ik ook VR speel.
Iemand die hier ook ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt
----------------------------
Uiteindelijk gekozen voor een kabel van 5m die ultra hd gecertificeerd is. Nu geen problemen meer. Maar blijft apart dat Nvidia zo gevoelig is voor kabels in tegenstelling tot AMD
[ Voor 11% gewijzigd door Bert2000 op 25-09-2023 08:56 ]