Toon posts:

Hoe kan ik data laten invullen op een site zonder.

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het zelf te typen, dat moet toch mogelijk zijn.

Zo iets als gator, maar dan anders. En zo jah is dat moeilijk te programmeren als je weet hoe de pagina in elkaar zit?...

Help...

/me wil een filemanager maken (windows) voor een internet cgi script :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ff een goed doordachte vraag:

huh?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Spraakherkenning? ;) . Lees: ik volg je ook niet.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

waar moet het programma de data dan vandaan halen??.. :?

• D2k

D2k

Op dinsdag 04 september 2001 22:39 schreef Xtentic het volgende:
het zelf te typen, dat moet toch mogelijk zijn.

Zo iets als gator, maar dan anders. En zo jah is dat moeilijk te programmeren als je weet hoe de pagina in elkaar zit?...

Help...

/me wil een filemanager maken (windows) voor een internet cgi script :)
chandler wees eens wat duidelijker :+

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 16:47
Ik snap dit uit z'n verhaal:

Hij wil een Windows proggie maken dat iets invult in bepaalde FORM-velden (automatisch) op een bepaalde pagina.

Lijkt me dat als je weet hoe het veld heet en als je weet wat er in moet, dat je dan zelf die pagina kunt aanroepen via HTTP met de parameters achter de URL.

Als het CGI script nou register.cgi heet en in 't form zitten de velden username en password, dan kun je met je Windows app het script aanroepen via HTTP met register.cgi?username=blaat&password=geheim.

Die data kun je natuurlijk ergens in een textfile stoppen dat je Windows app eerst inleest.

Je maakt dus eigenlijk een eigen mini browser (gedeelte).
Mocht 't voor Delphi zijn, kijk dan es naar de HTTP component van Francois Piette op http://www.overbyte.be/

Als je bedoelt dat de gegevens echt in de invoervelden van je browser moeten verschijnen, dan weet ik zo gauw niet hoe dat moet. Misschien kun je op de een of andere manier de invoervelden opzoeken ('fysiek' op het scherm) met een of andere (Windows API?) functie en dan je gegevens daar invoegen.

Zoiets...?

Verwijderd

Topicstarter
En jawel dat bedoel ik, dat je bv een site kent en alle invul vakjes kunt laten vullen met de data die jij wilt laten invullen, dat kan wederom gegenereerd worden door een programma

dus

programma --> genereerd data --> connect website --> for --> post data --> next :)

maar in welke talen kan ik dat maken en dit lijkt me nogal moeilijk :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
bedoel je zoiets met php ?
PHP:
1
2
3
<?
echo "<input type=\"text\" value=\"$waarde\">";
?>

en dan de pagina aanroepen met url?waarde=blablabla :?

Verwijderd

Topicstarter
stel ik wil met mijn programmatje automatisch een search uitvoeren op google.com

ik start het programma en het programma doet het volgende

maakt connectie met de site, vult het search veld in en drukt als het ware op enter zodat de search kan worden begonnen... (bv)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 08:30 schreef dennisdotcom het volgende:
bedoel je zoiets met php ?
PHP:
1
2
3
<?
echo "<input type=\"text\" value=\"$waarde\">";
?>

en dan de pagina aanroepen met url?waarde=blablabla :?
Nope, dat kan ik zelfs met javascript :)

Verwijderd

moet je met vb doen als je dat bedoelt ik neem aan dat je bedoelt dat je pagina zichzelf optyped?

Verwijderd

Als je op google iets in de form fields invult, dan wordt de inhoud van de form als een POST verzonden.

Nu kan je in je programma zelf die POST gaan maken:
1. Open een socket stream connectie naar de google server (port 80)
2. Stuur de http header van type POST met pad naar de pagina die anders door je browser met het zoeken wordt aangeroepen
3. Stuur de POST data (inhoud van de velden in de form)
4. Lees de uitvoer van google (totdat de verbinding verbroken wordt)
5. Doe iets met de invoer

Om dit te bereiken moet je weten:
1. hoe je netwerk connecties opzet, ervan leest en scrijft onder je programmeertaal/platvorm.
2. Hoe het HTTP-protocol eruit ziet. Je kan deze beschrijving vinden op een RFC site, ik weet zo gauw even geen directe link. Dit moet je weten om te zien hoe je HTTP-query verzonden wordt en hoe je de POST data toe moet voegen (urlencoding, etc).

Verwijderd

Topicstarter
:D ik begrijp dus dat dit aardig moeilijk is..

Ik denk dat ik dit dus niet zelf kan maken :)

/me bedoelde ook progs like: Copernic, FreeWebSpace Faker (killersoft.de)

enzo :)

Verwijderd

Dat valt wel mee hoor, HTTP is een simpel protocol en het connecten naar een host, lezen/scrijven van sockets is over het algemeen niet heel erg moeilijk. Maar het vereist wel kennis van je programmeertaal/platvorm.

Ik las dat je het in VB wilde schrijven? Dan zul je vast wel wat socket-routines hebben (De WinSocket Api zal er ook wel voor VB zijn?).

Ik zit zelf te denken om een dergelijk programma (in VC++) te maken die op zo'n mannier SMS'jes via lycos verstuurt. Ik heb een zus die altijd enorm lange SMS'jes naar iemand verstuurt en dat moet natuurlijk weer achter _mijn computer gebeuren... en niet erg gezond voor telefoontikken (m'n progje zou daar een aardige verbetering in kunnen aanbrengen: offline typen en dan wat url-etjes openen. De security code van lycos rip ik wel door de cijfers uit het gif-plaatje te halen via wat pixel compares...).

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
<input type=hidden value=$blaat> :?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 15:58
Op zaterdag 08 september 2001 10:12 schreef lnfinitive het volgende:
2. Hoe het HTTP-protocol eruit ziet. Je kan deze beschrijving vinden op een RFC site, ik weet zo gauw even geen directe link. Dit moet je weten om te zien hoe je HTTP-query verzonden wordt en hoe je de POST data toe moet voegen (urlencoding, etc).
http://www.cis.ohio-state.edu/cgi-bin/rfc/rfc2068.html :)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 10:33 schreef lnfinitive het volgende:....snip....
Nou zoiets bedoel ik dus ook dat je gewoon een programma hebt voor een bewerking online, mischien kunnen we samen werken :), ik heb dan wel geen ervaring met VisualBASIC maar dat valt natuurlijk wel te leren, en source codes: examples?... geen probleem, daar staan volgens mij ook genoeg van online :)

Verwijderd

VisualBASIC
Heb ik geen ervaring mee (ik doe Visual C/C++)...

Welke talen kan je? (je _zou_ het zelfs in php kunnen schrijven, maar ja, dan had je net zo goed naar de betreffende pagina kunnen gaan).

Bedenk nog wel het volgende: de pagina die je terug krijgt is de html-source code. Wil je hier iets mee, dan moet je ook die code rippen... hoewel, bij visual basic zal je vast wel een of andere componentje hebben dat een html-pagina weergeeft ofzo.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
Je kan het toch gewoon zo doen:

voorbeeld met google:
url "http://www.google.com/search?q=WWW.TWEAKERS.NET&btnG=Google+Search"

Op begrijp ik het nou niet?

• D2k

D2k

Op zaterdag 08 september 2001 14:34 schreef razor-x het volgende:
Je kan het toch gewoon zo doen:

voorbeeld met google:
url "http://www.google.com/search?q=WWW.TWEAKERS.NET&btnG=Google+Search"

Op begrijp ik het nou niet?
:X

volgens mij ook
daarom snapte ik het probleem in aanvang al niet :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

het kan ook zijn dat je auto invullen eens moet aanzetten, wil ook wel eens helpen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Als ik hem goed begreep wil hij dit niet in een internet browser invullen, maar in een stand-alone applicatie.

• maikel
  • Laatst online: 08:47
Volgens mij heeft Infinitive gelijk ja.
Ik heb zoiets in Delphi gedaan. Het viel op zich wel mee. Alleen had ik er geen idee van hoe het HTTP-protocol eruit zag. Maar na een voorbeeld kwam ik er wel uit.
Pagina: 1