Nieuwe LG ultrawide heeft coilwhine, RMA of is er een fix?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds een week mijn oude setup geupgrade met een ultrawide van LG (LG Ultragear 34gn850-b). De monitor bevalt erg goed alleen heb ik sinds vandaag een coilwhine opgemerkt. Het is met name tijdens het switchen tussen achtergronden (van browser dark mode naar lichtere bureaublad) en is soms best hoorbaar...

* Verder heb ik de nieuwste NVIDIA drivers geïnstalleerd
* Zijn alle kabels goed aangesloten
* Brightness staat op max 20%
* Overdrive staat uit en response staat op default

Verder heb ik 2 dagen geleden een dead pixel test gedaan via een pixel test website, hierbij moet je switchen tussen 5 verschillende kleuren om dode pixels te spotten, maar ik kan mij niet voorstellen dat het hierdoor is gekomen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met coil whine en monitoren? Wat kan ik doen om dit te voorkomen of minimaliseren of moet ik kijken naar een RMA?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
Als ik op google zoek komt dit probleem vaker voor bij dit scherm. Je moet geluk hebben met dit scherm. Je kan hem ter garantie terug sturen. Mocht je er echt last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen onder Harde Waren, niet onder Beeld & Geluid, TPM > VB.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 18:25

Eren

Boss of this gym

Je hebt nog een week om het terug te sturen binnen de twee weken bedenktijd. Ik zou het gewoon terugsturen, een nieuwe halen en hopen dat je geluk hebt. Of je kunt ervoor kiezen een alternatief scherm te selecteren dat wel een goede reputatie heeft.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Bedankt iedereen! Ik heb contact gehad met de retailer en hij mag inderdaad onder de bedenktijd teruggestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23

nelizmastr

Goed wies kapot

corporalnl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:31:
Als ik op google zoek komt dit probleem vaker voor bij dit scherm. Je moet geluk hebben met dit scherm. Je kan hem ter garantie terug sturen. Mocht je er echt last van hebben.
Coilwhine is echter geen defect dus het is geen garantie. Alleen WKOA is van toepassing of wettelijke bedenktijd. Coilwhine is veelal een producteigenschap.

I reject your reality and substitute my own

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
nelizmastr schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:24:
[...]

Coilwhine is echter geen defect dus het is geen garantie. Alleen WKOA is van toepassing of wettelijke bedenktijd. Coilwhine is veelal een producteigenschap.
Ik zie juist heel veel berichten dat dit onder garantie gemaakt wordt/is. ( in ieder geval van LG )

Maar goed TS mag hem onder de bedenktijd terugsturen.
Pagina: 1