Glaspoort Connectie verkeerd geplaatst

Pagina: 1
Acties:
  • 882 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 20:09

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Topicstarter
Gisteren heeft Glaspoort buiten mijn aanwezigheid de FTU geplaatst. Mijn vrouw was aanwezig maar werd enigszins overdondert doordat er ineens iemand voor deze aansluiting aan de deur stond en enigszins geïntimideerd voelde in de manier van benadering door glaspoort. Ze gaf duidelijk aan dat ikzelf aanwezig wilde zijn omdat ik additionele informatie had hiervoor. Dit is nu niet gebeurt.

Dit heeft tot gevolg dat de FTU op de verkeerde plek in de meterkast zit en de overlengte die in de meterkast gerealiseerd zou worden nu niet aanwezig is. De FTU zit half achter de gasmeter geplaatst en de kabel is nu te kort om deze op de juiste plaats te monteren. Herplaatsen zal lastig zijn omdat er geen overlengte meer aanwezig is. Heeft iemand ervaring hoe ze dit dan kunnen gaan oppakken. Moeten ze dan maar een stuk inlassen in de meterkast?

De hele manier van werken van Glaspoort is sowieso erg slecht geweest. Op geen enkel moment is er communicatie geweest van werkzaamheden. Niet toen ze straat opengooiden. Niet wanneer de kabel binnen zouden brengen (ze stonden ineens voor de deur en belden me dat ze er waren), ik was gelukkig thuis om dit te begeleiden. En nu dus ook niet voor het daadwerkelijk afmonteren.

Volgens de website zouden er afspraken gemaakt worden wanneer men dit zou uitvoeren. Alle mooie uitspraken op de website dat er afspraken gemaakt zouden worden kloppen dus in ieder geval niet.

Ik heb inmiddels contact gehad met Glaspoort, althans met een informatie nummer en deze hebben gegevens genoteerd en zouden deze doorzetten naar de juiste afdeling zodat die contact op kunnen nemen. Gezien de ervaringen tot nu toe heb ik er een hard hoofd in dat dit goed gaat.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 15:03
Sorry. Tweakers is geen klaagmuur.
Wat wil je bereiken met deze post. De acties die je kunt doen. Heb je al gedaan.

Mijn ervaring is dat dit niet zo maar gebeurt. Er zal echt wel communicatie zijn geweest. Verder is de deur open gedaan en is direct cq indirect toestemming gegeven voor het plaatsen. Dat je zelf dit niet hebt gecommuniceerd met je vrouw, van hoe en wat. Daar kan een leverancier niks aan doen.

*vaak is de communicatie slecht. Ja eens. Maar het overkomt je niet. Je wist ervan, volgens je eigen tekst.

[ Voor 11% gewijzigd door internet4me op 22-09-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Topicstarter
Er staat toch echt een vraag in. Hoe dat ze dit nu moeten oplossen. Moeten ze hiervoor een stuk inlassen op de kabel in de meterkast? Hebben mensen hier ervaring mee?

Dat ik dit niet heb kunnen communiceren is omdat ik niet eens wist dat ze gister ineens voor de deur stonden. Anders had ik e.e.a. kunnen aangeven. Als ook nog de mensen enigszins intimiderend en "pushy" overkomen dan kan iemand zich overweldigd voelen en akkoord gaan. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ik thuis moest zijn. Dit heb ik zelf gezien en gehoord, voordeel van beveiligingscameras.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

Esumontere

Floep, banaan.

Zo'n FTU sluit je met een ethernetkabel aan op je modem, toch? Gezien die in alle maten te koop zijn, snap ik het probleem niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Topicstarter
Esumontere schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:46:
Zo'n FTU sluit je met een ethernetkabel aan op je modem, toch? Gezien die in alle maten te koop zijn, snap ik het probleem niet echt...
FTU zit nu half achter de gasmeter geplaatst onder in de meterkast. Dat is nu niet de meest ideale locatie en ik vind dat ook niet wenselijk.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

Esumontere

Floep, banaan.

MR_VIPER schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:53:
[...]

FTU zit nu half achter de gasmeter geplaatst onder in de meterkast. Dat is nu niet de meest ideale locatie en ik vind dat ook niet wenselijk.
Goed, dat is misschien onhandig. Maar om daarvoor nou direct van de hoogste toren te blazen en allerlei eisen te gaan stellen aan de klantenservice...

Het werkt toch? Daarnaast; Glaspoort gaat contact met je opnemen om het naar jouw wensen op te lossen. Wat wil je nu nog meer dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Esumontere op 22-09-2023 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou mij meer zorgen maken dat er mensen worden binnengelaten tegen jullie wil eerlijk gezegd.

En als zij niet op de hoogte zijn van jouw wensen kan je moeilijk achteraf vragen of ze even de glasvezelkabel komen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op verzoek gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.