"het nieuwe Outlook" geen gedeelde postvak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:58
Vandaag op mijn werkbak het vinkje omgezet om het nieuwe outlook uit te proberen.
Ziet er allemaal wel leuk en gelikt uit maar ik krijg met geen mogelijkheid een gedeelde postvak toegevoegd. Dit werkt met het "oude" outlook zonder problemen.
...

Windows 11 Pro
Microsoft Office 365
Microsoft Outlook versie 1.2023.913.400 (Production).
Clientversie is 20230915006.11
...

Rechtermuisknop op account en klik op Gedeelde map of postvak toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI1VkCY-gkenA5ikjSZmvoI_hng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Wo0WIikfLCryeWmbE9rt10X.png?f=user_large

Emailadres van gedeelde postvak invullen en klik op toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_A2t2B_rT3F7TAy3ZEgSuKZ2eY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pOMxoVF5QrVh8W8VqYhovU4w.png?f=user_large

En dan... niets. Meerdere malen opnieuw opgestart maar geen extra postvakken.

Ook nog op de "ouderwetse" manier geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei1zk11MvG5wzjRTfr2buqjwTZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KA995Ncvp7GDuI8PcCmdhi0T.png?f=user_large

Maar nog steeds niets :?

Doe ik nu iets verkeerd, mis ik nu iets?? Of werkt dit gewoon nog niet in het nieuwe outlook?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De shared mailbox is een O365 mailbox?
Werkt het in OWA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als ik de 'nieuwe Outlook' aanzet loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

De oude Outlook kan ik twee dingen doen;
ik kan de inbox toevoegen als inbox, omdat mijn account toegang heeft tot die map, en daarmee kan ik binnenkomende mail zien maar niet vanuit dat adres sturen.
Ik kan ook het hele account toevoegen als tweede account, hierbij voeg ik een nieuw account toe, vul ik het gedeelde adres in, en dan log ik in met mijn eigen O365-account. Daarbij krijg ik het tweede account als gewoon tweede account in Outlook, en kan ik ook verzenden vanaf dat adres.

Beide situaties werken perfect in de 'oude' Outlook, maar krijg ik helemaal niet werkend in de 'nieuwe' Outlook. Ik heb hiervan maanden geleden al melding gedaan bij MS (toen voor het eerst de 'nieuwe' Outlook beschikbaar kwam om te testen), maar het is nog altijd niet opgelost.

Het is voor ons wel echt essentiëel dat dit werkt, dus ik hoop dat ze er nog iets mee gaan doen voor ze de 'nieuwe' Outlook gaan afdwingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:24
De shared mailbox staat bij mij helemaal onderaan de lijst, ingeklapt. Dat was even zoeken, maar hij is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Hann1BaL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:10:
De shared mailbox is een O365 mailbox?
Ja
Ja (werkt ook met Android Outlook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 08:45
Tweakers, ik, heb Windows 11 en de laatste weken krijg ik, wanneer ik mijn mail open een irritante pop-up in de rechter bovenhoek ''Nieuwe Outlook uitproberen''. Ik gebruik helemaal geen Outlook, laat staan dat ik een nieuwe Outlook wil uitproberen. Iemand een idee, hoe ik die pop-up kan verwijderen ? Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 17:16
jeroen3 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:19:
De shared mailbox staat bij mij helemaal onderaan de lijst, ingeklapt. Dat was even zoeken, maar hij is er wel.
Dit klopt dus, deze box is hier nu vindbaar. Dit geldt ook voor accounts met Exchange online plan 1 of 2 licentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxuNxRcLiwlr4_1erQ7e3xAJJK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBns0Mwof4TyZTqizzc1ihzO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Snap alleen niet zo goed hoe je dit nu netjes kan gebruiken. Want ik heb het zelfde probleem als jij, want ik wil ook kunnen mailen vanuit deze box! En vroeger was het toevoegen als een box en je kon dan mailen vanuit naam van deze box.

[ Voor 14% gewijzigd door Gupje360 op 09-10-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grenache
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-04-2024
bij mij lukt het ook niet om in new outlook gedeelde postvakken te beheren.
dan maar verder outlook oud gebruiken
of is er inmiddels al een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Bij mij werkt het ondertussen wel, mappen staan nu onder het kopje "gedeeld met mij".
Persoonlijk had ik het makkelijker/overzichtelijker gevonden als het net zoals bij het oude Outlook aparte mappen waren geweest.

Ik werk nu een tijdje met het nieuwe Outlook en heb er een beetje gemixte gevoelens over.
Het ziet er goed/modern uit maar een aantal dingetjes werken gewoon minder handig of in vergelijking met oude Outlook helemaal niet.

Bijvoorbeeld heb ik in het nieuwe Outlook het nog niet voor elkaar gekregen om het zo in te stellen dat als je een email beantwoord vanuit een gedeelde mailbox de mail ook (standaard) verstuurd wordt met het emailadres van die gedeelde mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-03 19:49
Ik mis meer functionalteiten. Om beschikbare dagdelen weer te geven gebruik ik een schermafsruk van het zoekresultaat. Maar in de nieuwe versie komt dat er niet uit. In elk geval slecht te delen.

Verder gebruik ik een gedeeld postvak met wel 40 submappen. De enkele die ik gebruik staan in mijn favorieten. In het nieuwe outlook is dit onmogelijk. Alleen de hoofdmap van het gedeelde postvak kun je in de favorieten zetten. Maar daar heb ik niets aan want ik moet dan alsnog tig mappen uitvouwen om bij de nodige info te komen.

Al met al geen enkel voordeel van het nieuwe outlook. Misschien een alternatief zoeken voor outlook. Of zou de oude versie nog beschikbaar blijven?

Nieuwe outlook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNvHNoAECUoUI0hTLE4BDGNcdf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HhLCH4zOoSbcQdIcKoAflbQw.jpg?f=user_large

Huidige outlook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSABfHgHtfx7wKamXEWCXy9lG7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3FNqPUbSV3a9fD6AxH1dMDCG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Hier hetzelfde probleem. Onmogelijk om de inbox van meerdere emailadressen te koppelen. Dit kon wel gewoon in Windows Mail.
Ik gebruikte al jaren Mozilla Thunderbird als emailclient. Op een gegeven moment moest ik van elk emailadres steeds de wachtwoorden veranderen. Blijkbaar omdat Microsoft niet vertrouwde dat Thunderbird mijn email ophaalde via IMAP. Door dit ongemak ben ik een jaar geleden overgestapt naar Windows Mail (Windows 10).

Nu wordt ik keihard gedwongen om dit Nieuwe Outlook te gebruiken. Bah. Nu maar even zoeken naar een Emailclient die wel werkt zonder steeds wachtwoorden te moeten veranderen en waar ik wel de inbox van meerdere adressen kan koppelen.

edit: Ik heb een oplossing gevonden voor Thunderbird. Door de authenticatiemethode op beide servers te wijzigen naar OAuth2, wordt het probleem opgelost. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Roeptoeter op 10-10-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Een tijdje nieuwe Outlook geprobeerd maar door verschillende tekortkomingen/problemen toch weer terug naar het classic Oulook.

Echter ik krijg nu alle meldingen tweemaal, eenmaal van Outlook nieuw en eenmaal van Outlook Classic... Oulook nieuw is niet eens opgestart en zie met taakbeheer ook geen proces van Outlook nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
Via Systeem > Meldingen kan je deze uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TolLvuf3nyRRhp6MZ0EphN8J-lk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/znosv3rHFB353vxpPj7DpYB2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Heb het voor de grap weer eens opgestart om te zien of an wat er veranderd/verbeterd is het afgelopen jaar.
Was er al behoorlijk snel weer klaar mee omdat je blijkbaar nog steeds niet (blijvend) window voor nieuw email bericht grote en positie kan aanpassen en ook bij popup berichten kan dit niet... 8)7
Pagina: 1