Mis ik iets (monobloc bijna gratis incl. subsidie)

Pagina: 1
Acties:

• tip-battery02
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-04 18:54
https://comfortklimaat.nl...-warmtepomp-2700-subsidie

Deze split unit kost je uiteindelijk 55 euro (excl. installatie) en kan voor zover ik heb kunnen ontdekken ook koelen en voorzien in SWW. Kan iemand me vertellen wat ik waarschijnlijk over het hoofd zie?

Ik ben zelf van plan een warmtepomp aan te schaffen voor een tussenwoning van 92m2 (op dit moment energielabel B ) die geheel gerenoveerd en geïsoleerd wordt waarbij beide verdiepingen geheel verzien zullen worden van vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tip-battery02 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:17:
https://comfortklimaat.nl...-warmtepomp-2700-subsidie

Deze split unit kost je uiteindelijk 55 euro (excl. installatie) en kan voor zover ik heb kunnen ontdekken ook koelen en voorzien in SWW. Kan iemand me vertellen wat ik waarschijnlijk over het hoofd zie?

Ik ben zelf van plan een warmtepomp aan te schaffen voor een tussenwoning van 92m2 (op dit moment energielabel B ) die geheel gerenoveerd en geïsoleerd wordt waarbij beide verdiepingen geheel verzien zullen worden van vloerverwarming.
Ik vraag me af hoe jij dat soort advertenties 'leest'? Dat ding kost je ná aftrek van een mogelijke subsidieregeling á €2700,- alsnog €2755,- en dus niet de €55,- welke je voor ogen hebt :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:27
Bij de grotere vermogens krijg je geld toe :D

PS: website aanmelden voor misleiding wat mij betreft als subsidie extra moet betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 21-09-2023 23:35 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bestellen zou ik zeggen en als ze niet een factuur van 2755 sturen mogen ze hem weer ophalen. ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:27:
[...]

Ik vraag me af hoe jij dat soort advertenties 'leest'? Dat ding kost je ná aftrek van een mogelijke subsidieregeling alsnog €2755,- en dus niet de €55,- welke je voor ogen hebt :+
Ik zie dat niet terug, ook als je 'm in de winkelmand gooit kost ie 2755.

Maar veel plezier met het vinden van iemand met F-gassen certificaat die het spul in bedrijf wil brengen. Dat is de voornaamste reden waarom monoblocks zo populair zijn hier.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
je kan hem afhalen voor € 2.755,17 nadat je hem in je winkelmandje hebt gepropt.

Dus dat moet je dan ook betalen lijkt me.
Als je de subsidie terugkrijgt lijkt het je inderdaad slechts € 55,00 te kosten.

Wat kost installeren bij ze?

never mind:
Wij installeren zelf niet maar wij werken samen met erkende installateurs.

U kunt ervoor kiezen om de airconditioner bij ons te bestellen en deze te laten installeren door een gecertificeerd bedrijf bij u in de buurt met behoudt van garantie. Wij vragen dan wel een bewijs hiervan indien er aanspraak wordt gedaan op garantie.

[ Voor 50% gewijzigd door reller op 21-09-2023 23:37 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:18
Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:27:
[...]

Ik vraag me af hoe jij dat soort advertenties 'leest'? Dat ding kost je ná aftrek van een mogelijke subsidieregeling á €2700,- alsnog €2755,- en dus niet de €55,- welke je voor ogen hebt :+
Hoe kom je daarbij?

Ze geven zelf al letterlijk aan dat die dingen bijna gratis zijn na subsidie of dat je er zelfs geld bij krijgt.
Op alle AUX warmtepompen NU 10% korting.

Door de extra korting op de warmtepompen zijn de Aux warmtepompen bijna gratis en op sommige modellen krijgt u zelfs geld toe vanwege de hoge subsidie op deze units.

4 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 2700,00) aanschafprijs € 2755.17

6 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 2700,00) aanschafprijs € 2831,40

8 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 2850,00) aanschafprijs € 2978,42

10 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 3150,00) aanschafprijs € 3256,11

12 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 3600,00) aanschafprijs € 3463,02

14 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 3900,00) aanschafprijs € 3669,93

16 kw Aux bi bloc warmtepomp ( subsidie € 4050,00) aanschafprijs € 3806,06
toon volledige bericht

tip-battery02 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:17:
Kan iemand me vertellen wat ik waarschijnlijk over het hoofd zie?
Gezien de topictitel zie je blijkbaar over het hoofd dat het geen monoblock is? :+

Daarnaast heb je het ding voor die €55 natuurlijk nog niet geïnstalleerd. En ook geen idee hoe de gebruikerservaring van een "AUX" warmtepomp gaat zijn, ik zou even goed naar reviews zoeken. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tip-battery02
Xander schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:39:
[...]

Hoe kom je daarbij?

Ze geven zelf al letterlijk aan dat die dingen bijna gratis zijn na subsidie of dat je er zelfs geld bij krijgt.

[...]

[...]

Gezien de topictitel zie je blijkbaar over het hoofd dat het geen monoblock is? :+

Daarnaast heb je het ding voor die €55 natuurlijk nog niet geïnstalleerd. En ook geen idee hoe de gebruikerservaring van een "AUX" warmtepomp gaat zijn, ik zou even goed naar reviews zoeken. ;)
toon volledige bericht
Ik ben de hele dag op zoek geweest naar monoblocs en heb daardoor de titel blijkbaar verprutst, maar dit had ik gelukkig wel al door.

Gebruikerservaringen heb ik helaas nog niet kunnen vinden dus ik hoop dat er eventueel een eigenaar van een AUX warmtepomp meeleest die bereid is deze te delen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'AUX' ... Het nieuwe woord voor Hybride? Zo'n WP stookt dus alsnog gewoon (aard)gas middels een CV installatie er door om aan de warmtevraag van een woning te kunnen voldoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 21-09-2023 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Aux is gewoon een merknaam. Staat ook zo op de meldcodelijst voor de ISDE-subsidie.
Maar of het een goed merk is? Geen idee. Misschien wil een Chinees bedrijf hier uitdrukkelijk de markt op komen?

Edit: hebben blijkbaar o.a. ook een vestiging in Polen, en is een behoorlijk groot bedrijf in airco's.

[ Voor 20% gewijzigd door Linea op 21-09-2023 23:55 ]

• tip-battery02
Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:50:
'AUX' ... Het nieuwe woord voor Hybride? Zo'n WP stookt dus alsnog gewoon (aard)gas middels een CV installatie er door om aan de warmtevraag van een woning te kunnen voldoen.
Ook niet. Althans, als ik de productfolder op de pagina moet geloven is het 100% elektrisch.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tip-battery02 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:53:
[...]

Ook niet. Althans, als ik de productfolder op de pagina moet geloven is het 100% elektrisch.
*knip* houd het beschaafd svp :).... Maar laat ze eerst d'r site maar eens op orde gaan laten brengen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Proton_ op 23-09-2023 10:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 10:00

DIY

_JGC_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:33:
[...]

Ik zie dat niet terug, ook als je 'm in de winkelmand gooit kost ie 2755.

Maar veel plezier met het vinden van iemand met F-gassen certificaat die het spul in bedrijf wil brengen. Dat is de voornaamste reden waarom monoblocks zo populair zijn hier.
Geen probleem: Zelf waterzijdig en electrisch aansluiten en daarna ondergetekende een bericht sturen voor de fgas inbedrijfstelling en subsidie.

Er worden overigens heel veel AUX airco's geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door DIY op 23-09-2023 18:55 ]

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Aux is natuurlijk wel een b-merk met niet van die denderende rendementen. Gaat bij verwarmen al snel om hoge bedragen.

Voor 750 euro heb je bv ook een LG monoblock.

In bedrijfstelling door een f-gas monteur is geen probleem maar dan moet je wel zelf al het voorwerk doen. Voor een volledige installatie zijn er niet voldoende monteurs en wordt de hoofdprijs gevraagd.

[ Voor 38% gewijzigd door digifun op 23-09-2023 08:53 ]

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Kwaliteit en geen garantie (als het erop aankomt) heb ik wel eens gehoord bij een ander merk warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tip-battery02
DIY schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 02:06:
[...]

Geen probleem: Zelf waterzijdig en electrisch aansluiten en daarna ondergetekende een bericht sturen voor de (fgas) inbedrijfstelling en subsidie.

Er worden overigens heel veel AUX airco's geplaatst.
Als ik zover ben neem ik contact met je op!
digifun schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:50:
Aux is natuurlijk wel een b-merk met niet van die denderende rendementen. Gaat bij verwarmen al snel om hoge bedragen.

Voor 750 euro heb je bv ook een LG monoblock.

In bedrijfstelling door een f-gas monteur is geen probleem maar dan moet je wel zelf al het voorwerk doen. Voor een volledige installatie zijn er niet voldoende monteurs en wordt de hoofdprijs gevraagd.
Dre schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:13:
Kwaliteit en geen garantie (als het erop aankomt) heb ik wel eens gehoord bij een ander merk warmtepomp.
Ja precies, ik weet ook niet of ik het aandurf met deze hoor. Ik ben er inderdaad ook wel een paar van wat bekendere merken zoals LG tegengekomen voor milde prijzen.

Wat ik niet begrijp is waarom er geregeld 10-20k voor een warmtepomp neergeteld wordt in Nederland voor de Vaillant's, Nibe's enz. Daar gaat je hele rendement. Als alles in de prijsklasse tot 5k gewoon totaal niet functioneert zou ik het snappen, maar ik heb nog geen reden gezien om daar zomaar vanuit te gaan. Persoonlijk heb ik het gevoel dat velen die zo'n buitensporig dure installatie neerzetten dat doen uit mogelijk ongefundeerde angst en daardoor kiezen voor de zekerheid van de bekendere merken die veel installatiebedrijven je standaard zullen proberen aan te smeren.

Wat minder energierendement en extra risico m.b.t. garantie neem ik graag op de koop toe als het om dit soort aanzienlijke bedragen gaat. Maar goed, als er wel reden is om ervan uit te gaan dat dit finaal mis zou gaan hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

tip-battery02 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:10:
[...]

Ja precies, ik weet ook niet of ik het aandurf met deze hoor. Ik ben er inderdaad ook wel een paar van wat bekendere merken zoals LG tegengekomen voor milde prijzen.

Wat ik niet begrijp is waarom er geregeld 10-20k voor een warmtepomp neergeteld wordt in Nederland voor de Vaillant's, Nibe's enz. Daar gaat je hele rendement. Als alles in de prijsklasse tot 5k gewoon totaal niet functioneert zou ik het snappen, maar ik heb nog geen reden gezien om daar zomaar vanuit te gaan. Persoonlijk heb ik het gevoel dat velen die zo'n buitensporig dure installatie neerzetten dat doen uit mogelijk ongefundeerde angst en daardoor kiezen voor de zekerheid van de bekendere merken die veel installatiebedrijven je standaard zullen proberen aan te smeren.

Wat minder energierendement en extra risico m.b.t. garantie neem ik graag op de koop toe als het om dit soort aanzienlijke bedragen gaat. Maar goed, als er wel reden is om ervan uit te gaan dat dit finaal mis zou gaan hoor ik dat natuurlijk graag.
Agressieve verkoopstrategie die inspeelt op onzekerheid van consumenten gecombineerd met een push strategie voor de installateurs die een riante marge draaien. Daar betaal je als consument dan voor en dan gaat het om duizenden, tienduizenden euro's en dat zijn de offertes die voorbij komen.

Een LG heeft betere prestaties dan een vaillant maar kost minder. Nibe is een omgestickerde Mitsubishi (met een heel onbenullig vendorlock printplaatje) maar veel duurder.

Beter koop je dan een LG, Mitsubishu of Daikin voor minder geld maar wel een beter technisch produkt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:41
Voor die subsidie moet je toch een erkend installateur opgeven die het heeft uitgevoerd?

Het klopt verder idd wel dat de aanschafprijs van de warmtepomp zelf al snel niet meer het probleem is. Maar zoals gezegd: goedkoop is soms uiteindelijk wel duurkoop, althans: een A-merk is vaak efficiënter en daarmee zuiniger. Die kosten ook de kop niet meer met de subsidies.

Hybride is zonde, ga van het gas af en bespaar op je vastrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Richh schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:29:
Voor die subsidie moet je toch een erkend installateur opgeven die het heeft uitgevoerd?
Je mag het zelf volledig nstalleren (excl. evt STEK?). Voor subsidie moet je een factuur hebben van een installateur die ingeschreven is in de geschikte KvK categorie. Er zijn installateurs waar je gewoon wat foto's heen kan sturen en dat ze je een factuur sturen dat het prachtig geïnstalleerd is apparaat XXX met meldcode YYY. Voldoende voor subsidie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Overigens kan je voor 50 euro ook zelf inschrijven in de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:55
DIY schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 02:06:
[...]

Geen probleem: Zelf waterzijdig en electrisch aansluiten en daarna ondergetekende een bericht sturen voor de fgas inbedrijfstelling en subsidie.
Uit nieuwsgierigheid: Wat kost dat ongeveer? (Ik neem aan dat je geen liefdewerk oud papier doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:14
[...]

Hoe kom je daarbij?

[...]

[...]

toon volledige bericht
Volgens mij lijkt het meer op als de Subsidie er af is betaal je de aanschafprijs.

Anderzijds-Ik kreeg ook een bericht van een lokale installateur dat het soms zo kan uitvallen dat je geld toekrijgt.
Zie dat ook bij muur isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
LG is echt B spul hoor.
ME is goed
Daikin is goed
Toshiba is goed

AUX is ene vd grootste Chinese airco partijen die miljoenen splits maakt.
Nu is een warmtepomp eigenlijk niets meer dan een normale split buitendeel. En die kosten met zo’n serie productie al weinig (kostprijs zo’n €150)
De binnenunit is daarbij ontworpen en is een kast met een platenwisselaar en een pomp. En wat sensoren. Met een print, omgebouwd van een normale airco.
Zo kan een Chinees iets heel goedkoop produceren.
Nu mijn idee. Het is heel goedkoop dus je kunt bijna geen buil vallen.
Maar, je kunt geen service of leveranciers contact verwachten. Geen leuk werkende apps.
En de gebruikte pomp is vast geen Grundfos of Wilo maar net als een LG een plastic prul.

[ Voor 83% gewijzigd door Technician- op 25-09-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Technician- Maar niks verbiedt je om er naderhand een andere pomp in te zetten of desnoods extern aan te sluiten als deze kapot is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 15:46
Heb zelf 2 jaar terug een panasonic warmtepomp uit Duitsland laten komen. En hierbij was ik na aftrek van subsidie 200 euro kwijt.

Voor het verkrijgen van de subsidie had ik genoeg aan de aankoop factuur samen met foto's maar dat was 2 jaar geleden.

Mochten ze een aansluit factuur willen dan is er vast een loodgieter te vinden die deze kan aanleveren. Vermoedelijk heb je die toch nodig voor het vacumeren.

En ja, het is een B merk, aan de andere kant als deze over 5 jaar defect raakt kun je op dezelfde leidingen met wat kleine aanpassingen een nieuwe WP aansluiten.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben een van de Tweakers die zo’n 8 kW unit bi bloc heeft hangen. De binnenunit hangt hier in de aangrenzende schuur en is waterzijdig aangesloten met 32mm meerlagenbuis naar de zolder waar de CV ketel hing. Dit werkt eigenlijk prima.

Wel moet gezegd worden dat de buitenunit flink lawaai kan maken. Ik heb hier Reduced op bezoek gehad en die meette 65 dB met zijn professionele meetapparatuur :o Dat is luid. Daarbij moet ik wel de kanttekening maken dat hij niet vaak zoveel lawaai maakt. Hij heeft een silent modus die je met een timer kan activeren, maar die staat hier eigenlijk permanent aan). En om het uit te lokken had ik de watertemperatuur op 65 gezet :o Evengoed neig ik er wel naar om er een geluidsdempende kast omheen te zetten.

Wat energieverbruik betreft: het valt mij mee. Ik verwarmde hiervoor met 2 airco’s en daarmee vebruikte ik zo’n 1800 kWh op jaarbasis. Ik denk dat de Aux ook zoiets verbruikt. Vandaag bijv. 3,5 kWh tot op heden en hier binnen is het permanent 20,5 graad. De woning is uit 1990, 120m2 (+/-) met 3 woonlagen. Tot op heden overal radiatoren behalve in de badkamer. Komende maanden ergens komt er in de woonkamer vloerverwarming :)

Als thermostaat heb ik een simpele EMOS thermostaat. Dit ding is no nonsens met een hysterese van 0,2 graden. Dat werkt goed maar ik heb inmiddels wel een Netatmo besteld. Heb hier ergens gelezen dat je daarvan ook de hysterese kan instellen :). Bij Tado is dat niet zo’n succes.

Er zullen vast toch wel meer Tweakers zijn met een AUX gezien ze zó goedkoop zijn?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koessien
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 22:46
Glashelder schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:22:
Ik ben een van de Tweakers die zo’n 8 kW unit bi bloc heeft hangen. De binnenunit hangt hier in de aangrenzende schuur en is waterzijdig aangesloten met 32mm meerlagenbuis naar de zolder waar de CV ketel hing. Dit werkt eigenlijk prima.

Wel moet gezegd worden dat de buitenunit flink lawaai kan maken. Ik heb hier Reduced op bezoek gehad en die meette 65 dB met zijn professionele meetapparatuur :o Dat is luid. Daarbij moet ik wel de kanttekening maken dat hij niet vaak zoveel lawaai maakt. Hij heeft een silent modus die je met een timer kan activeren, maar die staat hier eigenlijk permanent aan). En om het uit te lokken had ik de watertemperatuur op 65 gezet :o Evengoed neig ik er wel naar om er een geluidsdempende kast omheen te zetten.

Wat energieverbruik betreft: het valt mij mee. Ik verwarmde hiervoor met 2 airco’s en daarmee vebruikte ik zo’n 1800 kWh op jaarbasis. Ik denk dat de Aux ook zoiets verbruikt. Vandaag bijv. 3,5 kWh tot op heden en hier binnen is het permanent 20,5 graad. De woning is uit 1990, 120m2 (+/-) met 3 woonlagen. Tot op heden overal radiatoren behalve in de badkamer. Komende maanden ergens komt er in de woonkamer vloerverwarming :)

Als thermostaat heb ik een simpele EMOS thermostaat. Dit ding is no nonsens met een hysterese van 0,2 graden. Dat werkt goed maar ik heb inmiddels wel een Netatmo besteld. Heb hier ergens gelezen dat je daarvan ook de hysterese kan instellen :). Bij Tado is dat niet zo’n succes.

Er zullen vast toch wel meer Tweakers zijn met een AUX gezien ze zó goedkoop zijn?
toon volledige bericht
Heb je die ook gekoppeld met Home Assistant of heeft AUX zelf een app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

koessien schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:02:
[...]

Heb je die ook gekoppeld met Home Assistant of heeft AUX zelf een app?
AUX heeft zelf een app. Die is wel heel basic hoor. Je kan de target watertemperatuur instellen, weersafhankelijke regeling (is me nog niet duidelijk hoe dit werkt en het is natuurlijk niet te combineren met een vast target) en je kan zaken als de silent stand configureren (aan/uit of tijdens een tijdsblok).

Vooralsnog ben ik nog steeds tevreden met de prestaties. Zeker als ik een beetje vergelijk met verbruik van andere duurdere (hybride) warmtepompen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Bedankt man. Helemaal top. Ook mooie begrijpbare installatieschema's.

Doet hij bij jou ook sww en zo ja hoe heb je dat geregeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sarcomorbato schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:43:
[...]

Bedankt man. Helemaal top. Ook mooie begrijpbare installatieschema's.

Doet hij bij jou ook sww en zo ja hoe heb je dat geregeld?
Nee, hij doet hier alleen CV. Ik heb voor SWW een Ferroli LT-200 WPB. Ik wilde geen CV onderbreking tijdens SWW bedrijf en gevoelsmatig is dit een technisch minder complexe opstelling :)

Achteraf ben ik daar wel blij mee gezien het geluid dat de buitenunit produceert als hij flink hard moet werken. De Ferolli staat in de schuur en klinkt als een uit de kluiten gewassen koelkast. Qua geluidsproductie niet te vergelijken met de AUX buitenunit. Qua vermogen ook niet uiteraard :)

De AUX is inmiddels weggestopt in metalen doos :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mnzefpl236G58YaAfUszRq9gvng=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HhCM3zHuRSRPOGJdvMyHxTfI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Glashelder schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:04:
[...]

De AUX is inmiddels weggestopt in metalen doos :+

[Afbeelding]
Het oog wil ook wat!

Voor die 2700 piek een full electric warmtepomp. Je zou hem bijna gewoon in de schuur leggen voor you never know

[ Voor 12% gewijzigd door Sarcomorbato op 17-12-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Zal een drama voor je COP worden deze kast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ASW1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:48:
Zal een drama voor je COP worden deze kast denk ik.
hoezo?
Als je voor en achter goed scheidt is er geen probleem.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Nu online
paQ schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:52:
[...]

hoezo?
Als je voor en achter goed scheidt is er geen probleem.
Al die kasten zijn een probleem.
De buitenunits doen zo 4200m3/h op vol vermogen.
Met heel weinig drukverschil over de ventilator. De specs zeggen laat 2 meter vrij na de uitblaas.
En dan gaat men op 15cm allemaal weer stand inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Technician- schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:04:
[...]

Al die kasten zijn een probleem.
De buitenunits doen zo 4200m3/h op vol vermogen.
Met heel weinig drukverschil over de ventilator. De specs zeggen laat 2 meter vrij na de uitblaas.
En dan gaat men op 15cm allemaal weer stand inbouwen
sja "op vol vermogen" ja
Hij zou wel wat verder van de muur mogen ja. Eens

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
[...]

Hoe kom je daarbij?

[...]

[...]

toon volledige bericht
Wat ik mij afvraag is of de consument/eindgebruiker rekening houd met het BTW tarief van 21% wat niet vermeld staat.

Want dan kan je als zakelijk wel voor een spotprijs die dingen kopen, of geld toe krijgen.
De consument zal nog steeds zijn belastingdeel moeten betalen over het volledige bedrag. Of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY

DIY

SuPaToLL schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:25:
Wat ik mij afvraag is of de consument/eindgebruiker rekening houd met het BTW tarief van 21% wat niet vermeld staat.
In de tekst bovenaan staat ex btw, maar In de webshop staan bij de apparaten prijzen incl btw. Zonder installatie en overige materialen kosten ze incl btw na subsidie €150 of krijg je zelfs wat geld toe bij de grotere warmtepompen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanBeelen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-01-2024
mitsumark schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:31:
Bij de grotere vermogens krijg je geld toe :D

PS: website aanmelden voor misleiding wat mij betreft als subsidie extra moet betalen.
Ik snap deze voorbarige negatieve opmerkingen niet. De prijzen op deze website zijn exclusief subsidie.
Ik heb onlangs zelf een 8kW AUX split warmtepomp aangeschaft die inmiddels ruim 2 maanden naar volle tevredenheid zijn werk doet. Ik heb een huiskamer van ruim 100m2 voorzien van 7 leden-radiatoren met ruime waterinhoud. De warmtepomp staat ingesteld op 35 graden water temp. en kan daarmee onze woonkamer ook bij nul graden buitentemperatuur prima op 20 graden houden. Bij vorst kan altijd nog naar 40 graden worden opgeschakeld. Maar was tot nu toe niet nodig. De gemiddelde COP waarde over november en december kwam uit op 4,88. Een prima score.

De handleiding van de AUX WP is zeer duidelijk, de menustructuur op het display in de Nederlandse taal in te stellen.

Via een locale gecertificeerde installateur die ook de koudmiddel leidingen mag aansluiten heb ik de AUX pomp aangeschaft. In totaal € 4.400,- heb ik betaald voor de 8kW AUX pomp, twee blokvoeten voor de pomp, 15 meter duo leiding, aankoppelen en afpersen van de leidingen en in werking stellen.
De rest heb ik zelf gedaan. (de koudmiddel leidingen al voorbereidend aangelegd, aanvoer- en retourleiding van de CV aangekoppeld en de elektrische voeding van de buiten- en binnenunit WP aangesloten)

Binnen zes weken had ik de subsidie € 2.850,- al binnen.
Doorgerekend kom ik uit op 4.400 - 2.850 = € 1.550,-

Voor wat betreft de warmwatervoorziening.
Wij gebruiken de WP niet voor warmwater voorziening.
Daar hebben wij een 110 liter warmtepompboiler voor aangeschaft.
De installatie heb ik ook zelf uitgevoerd. Een simpele klus.
Waterleidingen aansluiten, lucht aan- afvoer door de muur, stekker in het stopcontact en klaar is kees.
Het betreft een ATAG warmtepomp boiler 110 liter A+++ (ze zijn er ook in 150 en 200 liter uitvoering)
Aanschaf 1.565,- minus subsidie 736,- = € 829,-

Dus geheel gasloos voor nog geen 2.400,-

Ik zou niet weten hoe het nog goedkoper kan.

https://tweakers.net/g/s/wink.svg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Zelf doen?

"Voorwaarden installatie
U laat de warmtepomp eerst installeren, daarna vraagt u de subsidie aan.
De volledige installatie doet een bouwinstallatiebedrijf. De installatie mag u niet zelf doen."

https://www.rvo.nl/subsid...oningeigenaren/warmtepomp

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
  • Nu online
Freakie1NL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:40:
Zelf doen?

"Voorwaarden installatie
U laat de warmtepomp eerst installeren, daarna vraagt u de subsidie aan.
De volledige installatie doet een bouwinstallatiebedrijf. De installatie mag u niet zelf doen."

https://www.rvo.nl/subsid...oningeigenaren/warmtepomp
Degene boven u heeft de aanschaf en koudemiddelhandelingen door de installateur laten doen. Dat hij toevallig heeft meegeholpen is hem goed recht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Technician- schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Degene boven u heeft de aanschaf en koudemiddelhandelingen door de installateur laten doen. Dat hij toevallig heeft meegeholpen is hem goed recht toch?
" Voor wat betreft de warmwatervoorziening.
Wij gebruiken de WP niet voor warmwater voorziening.
Daar hebben wij een 110 liter warmtepompboiler voor aangeschaft.
De installatie heb ik ook zelf uitgevoerd. Een simpele klus.
Waterleidingen aansluiten, lucht aan- afvoer door de muur, stekker in het stopcontact en klaar is kees.
Het betreft een ATAG warmtepomp boiler 110 liter A+++ (ze zijn er ook in 150 en 200 liter uitvoering)
Aanschaf 1.565,- minus subsidie 736,- = € 829,- "

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Laatst online: 18-10-2024
Hoe zit het nu met de subsidie als je een monoblck aanschaft en zelf installeerd dan ?
ze hebben ook een bepaalde KA code nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY

DIY

Rotaderp2 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:26:
Hoe zit het nu met de subsidie als je een monoblck aanschaft en zelf installeerd dan ?
ze hebben ook een bepaalde KA code nodig ?
Je hebt een installatiefactuur nodig voor de subsidie aanvraag. Het KA nummer staat op de lijst vd RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

shops zoals warmtepomponline leveren ook een inbedrijfstelling voor een paar honderd erbij voor de subsidieaanvraag.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 17-02-2024 14:55 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Laatst online: 18-10-2024
flippy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:55:
shops zoals warmtepomponline leveren ook een inbedrijfstelling voor een paar honderd erbij voor de subsidieaanvraag.
ja maar ze hoeven niks te doen voor een monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Rotaderp2 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:27:
[...]

ja maar ze hoeven niks te doen voor een monoblock
Dan laat je het niet officeel in bedrijf stellen en krijg je ook geen subiside.

Zo simpel kan het zijn....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hocawe
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 19:59
Ik ben heel benieuwd of er mede Tweakers zijn die een installateur hebben gevonden voor de Aux WP 6Kw en dit bij mij ook kan doen (Regio Flevoland).

Ikzelf heb meerdere installateurs in de regio Flevoland gevraagd voor installatie. Geen succes tot op heden. Ze geven allemaal aan, dat ze Aux niet kennen en zich er dus ook niet aan willen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Hocawe schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:37:
Ik ben heel benieuwd of er mede Tweakers zijn die een installateur hebben gevonden voor de Aux WP 6Kw en dit bij mij ook kan doen (Regio Flevoland).

Ikzelf heb meerdere installateurs in de regio Flevoland gevraagd voor installatie. Geen succes tot op heden. Ze geven allemaal aan, dat ze Aux niet kennen en zich er dus ook niet aan willen wagen.
daarom kan je het beter houden bij de wat toffere merken zoals mitsubishi en panasonic. installteurs kan je dan een stuk makkelijker vinden ook al is het niet hun "eigen" gasketelmerk.

Pagina: 1