Verbinden tredes spiltrap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kuku
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb mijn spiltrap (hardhout) opnieuw geverfd. Nu wil ik de bouten (zie foto) zwart poedercoaten dan wel gewoon nieuwe halen. Het is een m8 x 260 mm verbindingsbout of hoe dat ding ook mag heten. Ik kan deze maat nergens vinden in het zwart. Weet iemand waar ik deze wel kan aanschaffen dan wel een andere oplossing hiervoor.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqhrpFjkJih5GSzDYGsKaQU8rnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FLeBQsWhyB8eif0AKuA02zH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AL6Wq_UUhvzGUIS7ZXSRtZQut6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRg4vxwn28TiEKWGZmJNBeoU.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Hoe in het zicht komen ze? Lijkt me vrij specifiek met dat gladde deel in het midden van die lengte, lijkt me sterk dat je dat zo gaat vinden, dat is maatwerk.
Een zwart M8 draadeind kan je wel vinden en op maat zagen, maar dan heb je alles draad, dat wil je ook niet denk ik. Gewoon zwart spuiten met wat Hammerite? Draadeinden even afplakken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je er mee naar een bedrijf gaat welke het spul voor je gaat coaten dan dien je er zélf zorg voor te dragen dat de delen welke niet gecoat mogen worden goed afgeschermd zijn ;)

Zó simpel kan het zijn.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sypie
  • Niet online
De meeste poedercoaters weten echt wel dat schroefdraad (in- en uitwendig) niet gecoat moet worden. Die plakken dat zelf af of doen er dopjes in.

Dit is inderdaad maatwerk. Rondstaal (RVS?) van 8mm doorsnede, wringijzer, snijplaat en snijolie er bij en snijden maar. Dit zou je theoretisch zelf nog kunnen maken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 15:56
Gewoon zwart verven/spuiten? Het heeft niks te lijden dus poedercoaten is wat overkill misschien.

Roomba E5 te koop

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
stuk zwarte buis kopen en dat eroverheen schuiven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-01 16:38
Afplakken wat niet zwart moet worden, schroefdraad in een blokje hout steken zodat je alle delen in één keer kan primen en lakken met een spuitbusje.

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-01 17:07
Mee naar de poederkloter, die weten er wel raad mee. Zelf spuiten kan wel, maar als je er dan met je schoenen tegen aan komt, is de lak er zo af.

Mooi 2-laags RAL 9005 fijnstructuur laten coaten, kost de wereld ook niet.

• sypie
  • Niet online
Wat ook een mogelijkheid is wanneer het matzwart mag zijn: krimpkous er omheen. Ik heb dit ooit eens gedaan met een handgreep van een keukendeur, waarbij de handgreep werd gebruikt op een DIY laptopstandaard.

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 06:00
Waarom poedercoaten? Heetstoken en in de olie of chemisch zwarten zoals bijvoorbeeld https://metaalzwarten.nl/chemisch-zwarten/ werkt ook

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-01 14:09
Een kleine tip, mocht je het zelf én goedkoop willen doen. Haal spuitbussen Mat zwarte lak bij de Action. Kosten zoń 3 euro per bus en geen idee waarom, maar dit is de beste lak die ik ooit gezien heb. (Maar dan ook echt alleen de mat zwart, de rest is meuk).
Ik spuit daar echt alles zwart mee wat zwart moet worden. Tafelpoten, hendels, beugels, brommer frame etc. en nog nergens de lak er echt vanaf gehad.
Het voordeel van zelf spuiten is, dat mocht er ooit een keer een zichtbare beschadiging aan komen, spuit je het rustig nog een keer over.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:25:
De meeste poedercoaters weten echt wel dat schroefdraad (in- en uitwendig) niet gecoat moet worden. Die plakken dat zelf af of doen er dopjes in.

Dit is inderdaad maatwerk. Rondstaal (RVS?) van 8mm doorsnede, wringijzer, snijplaat en snijolie er bij en snijden maar. Dit zou je theoretisch zelf nog kunnen maken.

Ik laat regelmatig spullen coaten en dan gaat het te coaten spul gewoon mee in een grote batch welke voor andere klanten (óf het straalbedrijf zelf) zijn én toevallig precies de kleur gaan krijgen welke ik ook wens te krijgen.

Voordeel is dat het 100% gratis is voor me, nadeel is dat ik zelf moet zorgen voor een goede afscherming van schroefdraad / boutgaten. Garantie tot .... gaat dan ook letterlijk en figuurlijk voor me op :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1