Overzicht sneltoetsen MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

• SD93
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09-2023
Weet iemand of (en zo ja: waar) een overzicht te vinden is met sneltoetsen van de MacBook Air?
Eigenlijk zoek ik ook de toets+klikken (combinatie), maar ik kan deze alleen maar vinden als je via google naar een specifieke sneltoets zoekt. Tips of een uitgebreid overzicht/schema zijn welkom. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41
Heb je al gezocht op iets als 'key combinations mac os'?

The devil is in the details.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 12:59
Sneltoetsen zijn dingen die bij het besturingssysteem horen, niet bij je hardware. Voor overzicht kun je beter niet zoeken naar MacBook Air, maar naar sneltoetsen macOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Los van wat @Hahn hierboven zegt; naast OS-gedefinieerde toetscombinaties zijn er natuurlijk talloze applicatie-specifieke toetscombinaties.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SD93 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:34:
Eigenlijk zoek ik ook de toets+klikken (combinatie),
Toets plus klikken combinatie? Bedoel je de rechter muisklik? In Systeeminstellingen -> Trackpad kun je aanvinken "Secundair klikken" met 2 vingers. Zo kun je met 2 vingers op je trackpad de rechter muisknop activeren.

Daarnaast: als je "Tikken om te klikken" aanvinkt kun je met je trackpad werken zonder dat het ding irritant klikgeluid moet maken.

Verder: wanneer je zoekt naar sneltoetsen of toetscombinaties: Kijk per programma (ook voor Finder) in het menu. Achter ieder item waar je een sneltoets voor hebt staat de te gebruiken toetscombinatie.

En bij een zoekopdracht op internet moet je niet zoeken voor "toetscombinaties MacBook Air" maar op "toetscombinaties macOS". De toetscombinaties zijn namelijk voor alle Macs gelijk (tenzij de Fn toets betrokken wordt, die heeft een Mac desktop doorgaans niet) EDIT: was al gezegd zie ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 21:07
@SD93 Je kunt een overzichtje vinden in de PDF's van MacMost:

https://macmost.com/category/keyboard-shortcut-pdfs

Of je installeert iets als https://sergii.tatarenkov.name/keyclu/support/ waarmee je met de Command toets een voerzicht kan zien van alles shortcuts.

[ Voor 39% gewijzigd door Geronimous op 24-09-2023 21:57 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1