Vraag

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Mijn vraag
Sinds gisteren heb ik een Denon AVR-x1700h. Na veel bluetooth connectieproblemen lijkt hij nu eindelijk gepaird met mijn telefoon en laptop. Echter steeds als ik de receiver aanzet, gaat deze automatisch connecten met mijn telefoon (of andersom). En dan begint de muziek ook weer te spelen via bluetooth. Hoe zet ik dat uit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn telefoon is een Pixel 7 met Musicolet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handleiding, FAQ, Google, Firmware update.

Alle reacties

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Dit staat er in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuddUM2aYHEFvqUfoenVumgZaTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PK11efoqslXZ31d2degKXYNi.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals ik het lees moet je dus de bluetooth optie op het apparaat, dus bijvoorbeeld je telefoon uitzetten wil je niet connecten. Dat doet die blijkbaar automatisch.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Opperpanter2
Ja connecten gaat automatisch, dat is normaal. Ook bij koptelefoons e.d. Maar waarom geeft de receiver een play signaal om ook meteen muziek te gaan afspelen vanaf de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Soms kan je het in de mediaspeler op de telefoon instellen of hij moet spelen zodra er verbinding wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik denk dat het wellicht toch handiger is om gewoon Bluetooth uit te zetten op mijn telefoon. Ook omdat de Denon autodidactisch aangaat als mijn telefoon connect.
Enige nadeel is dan dat ik die aan moet zetten als ik in mijn auto stap.

[ Voor 17% gewijzigd door Opperpanter2 op 22-09-2023 10:28 ]