Problemen bij verhuizing domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• Huss
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben jaren bij *knip* Hoster N op 25 juli kreeg ik een factuur voor verlenging .be naam.
Vroeger betaalde ik steeds +- 15 Euro dit jaar meer dan 30 Euro.
Ik heb Hoster N een vraag gesteld waarom het nu ineens zo hoog is want ik heb enkel een domeinnaam dus geen webruimte of hosting hun antwoord.

Bedankt voor je bericht. We verhogen onze productprijzen omdat de kosten van energie, hardware, personeel en de inkoop van licenties/domeinnamen sterk zijn gestegen. In onze FAQ over de nieuwe tarieven vind je meer informatie.Als het goed is heb je op 14 december of 15 december een e-mail van ons ontvangen over de prijswijziging. Het onderwerp van deze mail is: Hoster N december update. In de mail linken we naar deze pagina. Controleer ook even je spamfolder als je de mail niet kunt vinden.

Na dit bericht ben ik op zoek gegaan naar goedkopere provider en ben op *knip* Hoster V uitgekomen dus ik ben op 2 augustus verhuist naar Hoster V met mijn domeinnaam.
Op 11 september 2023 kreeg ik ineens ene bericht van Incassobureau omdat ik een openstaand factuur moet betalen aan Hoster N ik heb gezegd dat ik verhuist ben en Hoster V zegt dat ik hiervoor geen 2dekeer hoef te betalen helaas word de eindtijd ook korter want Incasso raad aan op het te betalen anders komt er 40 euro bij.
Geachte heer/mevrouw,

Blue Finance B.V. heeft van de besloten vennootschap de besloten vennootschap hoster B.V. mede handelend onder de naam Hoster N , statutair gevestigd te Lelystad, de opdracht gekregen de nog openstaande factuur te incasseren met een totale hoofdsom van € 30,24. De factu(u)r(en) met onderstaand kenmerk is/zijn nog niet betaald, hoewel de uiterste betaaldatum reeds ruim is overschreden.

Factuurdatum Betaaldatum Betaald bedrag
25/07/2023
Totaal EUR 30,24

Het bedrag moet uiterlijk binnen 15 dagen vanaf de dag nadat dit schrijven bij u is bezorgd zijn bijgeschreven bij Hoster N . U kunt uitsluitend nog online aan de betalingsverplichting voldoen. U gaat naar de site www.Hoster N .nl en klikt op inloggen. Nadat u bent ingelogd, klikt u op: ‘facturen’. Daar kiest u bij de openstaande factuur voor ‘opties’ en dan Betalen via Bank Transfer. U krijgt de betaal gegevens te zien en deze worden tevens per e-mail aan u toegestuurd. Mocht uw betaling niet tijdig worden ontvangen, dan bent u ingevolge de wet een vergoeding verschuldigd van € 40.00 (Besluit buitengerechtelijke kosten, Stbld. 2012 nr 141) waarmee de vordering zal worden verhoogd. Daarnaast zal de wettelijke rente worden berekend over de openstaande factuur en de buitengerechtelijke kosten.

Dit schrijven is de laatste mogelijkheid die wij u namens eiseres bieden om zonder verdere kosten tot betaling te komen.

Is betaling ineens niet mogelijk neemt u dan tijdens kantooruren contact met ons op via telefoonnummer: (+31)(0)320-752608 of via @bluefinance.nl om de mogelijkheden voor een betalingsregeling te bespreken.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd,

Hoogachtend,

De heer R.S. k
Incassoconsulent

Antwoord van Hoster N aan Incasso

Beste,
Zie onderstaand de reactie van Hoster N op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Blue Finance B.V.
Van: Hoster N @Hoster N .nl
Onderwerp: Antw: Fwd: Betreft: Betalingsherinnering van Hoster N

Datum: 19 september 2023 om 15:18:58 CEST

Aan: @bluefinance.nl

Antwoord aan: @Hoster N .nl

​Hi Rene

Factuur is van Juli, zo te zien is verhuizing op 2 Augustus gedaan. Kosten zijn dus voor ons voor een jaar gemaakt destijds al:
Registratie
19 augustus 2009 16:19 CEST
Laatste wijziging
2 augustus 2023 2:48 CEST
Met vriendelijke groet,
Andrew
Klantenservice Hoster N
https://Hoster N .nl

Hoster N aan mij.
Beste,
De factuur is van 25 Juli, je hebt op 2 Augustus je domein verhuist zo te zien. Deze is door ons toen dus al een jaar verlengd, deze periode heb je mee genomen naar je nieuwe provider.
Met vriendelijke groet,
Andrew
Klantenservice Hoster N
https://Hoster N .nl

Antwoord dns
Beste,
Bedankt voor je vraag over de facturatie via Hoster N .
Ik kan je bevestigen dat voor .be een periode niet overzetbaar is. Dit houdt in als je een transfer doet dat je die periode kwijt bent en een nieuwe start bij de nieuwe registrar. De regel die de medewerker Andrew aanhaalt geldt enkel voor generieke domeinnaam extensies (.com bijvoorbeeld), daar kan de periode overgezet worden waarvoor je al betaald hebt. Nu, in meeste gevallen rekent de nieuwe registrar je deze opnieuw aan of vraagt hiervoor een administratieve kost.
Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om mij te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Naam medewerker
Customer Support

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:48 ]

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:09

E-B

Het is mij niet helemaal duidelijk wat precies je vraag is? :) Ik ben zelf werkzaam in de hostingbranche en voor mij is het eerlijk gezegd wel een logisch verhaal.

Je had een domeinnaam bij Hoster N . Nadat je een factuur voor de nieuwe periode hebt ontvangen, heb je besloten om de domeinnaam te verhuizen omdat je de prijs te hoog vond (althans, dat neem ik even aan op dit moment).
Echter (en niet onbelangrijk) heb je contractueel de overeenkomst bij Hoster N niet beëindigd. Het is in de hostingbranche niet vanzelfsprekend dat na of tijdens een verhuizing van een domeinnaam (of hosting) de contractuele verplichtingen komen te vervallen. Óf dat de nieuwe hostingpartij de opzegging voor je regelt zoals bijvoorbeeld in de internet- en telecom branche. Daarom heb je nog een factuur ontvangen.

Zoals Andrew/Hoster N schrijft kunnen er bijvoorbeeld al kosten gemaakt zijn voor het verlengen van de domeinnaam. Enkel het verhaal van het "meenemen van de periode" is misschien wat ongelukkig verwoord. Echter wordt dat rechtgezet door Jonas en is die ongelukkige onduidelijkheid weggenomen.

Misschien is er een kans dat wanneer je het e.e.a. uitlegt aan Hoster N ze uit coulance misschien wel bereid zijn om een deel van de kosten te schrappen maar eerlijk gezegd denk ik dat je dit jaar "gewoon" dubbele kosten voor je domeinnaam hebt en dat je volgend jaar hopelijk kunt profiteren van een lagere prijs bij Hoster V .

Omgekeerd zou je natuurlijk nog de stoute schoenen aan kunnen trekken en kijken of ze je bij Hoster V tegemoet kunnen/willen komen.

Ik hoop dat het allemaal iets duidelijker is naar aanleiding van bovenstaande? Als je nog ergens specifiek een vraag over hebt; knal hier maar neer (maar even voor de duidelijkheid, ik ben niet werkzaam voor de door jou genoemde hostingpartijen dus op dat vlak kan ik niets betekenen).

Ps. grote kans dat de voorwaarden van Hoster N goed dichtgetimmerd zijn met betrekking tot dit onderwerp. Dit zijn namelijk standaard zaken waar je mee te maken hebt als het gaat om domeinnamen. Persoonlijk zou ik de gok niet nemen en betalen voordat er extra incassokosten gerekend worden. Dat zou het extra zuur maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Handel je zakelijk en heb je niet tijdig opgezegd? Dan moet je het volledige bedrag betalen.

Handel je particulier, dan kun je alsnog opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Als je nog niet hebt opgezegd, kun je dat alsnog doen. Je kunt dan zelf berekenen hoeveel je verschuldigd bent, en dat deel betalen.

Beschermheer van het consumentenrecht

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:08

Marc H

- - Is wakker - -

Heb je geen waarschuwing gehad dat het domein automatisch verlengd ging worden?

Want een factuur komt NA de handeling, in dit geval de verlenging van je domein. Dus de kosten voor het domein verlengen zijn al gemaakt voordat jij de factuur ontving en je zal die moeten betalen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huss
Het was enkel voor een domein wat ik lopen heb bij Hoster N . Ik heb die 30 Euro toch dus betaald maar nu komt het mooie waar ik niet tevreden mee ben de website die bij Hoster N en nu bij Hoster V verhuist is linkt door naar een andere domeinnaam die ik lopen heb bij alfahost waar ook een smal host zit deze is betaald tot februari 2024. Omdat Alfahost ook overgenomen is door hoster heb ik daar maar zeker gespeelt en mijn diensten daar beeindigd zodat ik wederom dit voorval niet ga hebben nu zie ik dat alle diensten al beeindigd zijn voor dat mijn periode afloopt dus smal webhosting vervroegd beeindigd nu al want er gebeurd niets meer. Daarmee zijn ze dus wel snel. Ik heb een mail naar de support gestuurt 2 dagen geleden al dat ze alles op tijd moeten stopzetten maar ik wel nog enkele maanden wil genieten van mijn diensten helaas zie ik nu dat alles beeindigd is. Dus ontevreden nu.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
fopjurist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:09:
Handel je zakelijk en heb je niet tijdig opgezegd? Dan moet je het volledige bedrag betalen.

Handel je particulier, dan kun je alsnog opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Als je nog niet hebt opgezegd, kun je dat alsnog doen. Je kunt dan zelf berekenen hoeveel je verschuldigd bent, en dat deel betalen.
Niet tijdig opgezegd een maand.
maar bij alfahost wel nu op tijd opgezegd maar die beindigen nu al alles dit is ook niet netjes want ik heb betaald op 20 februari 2023 en die diensten zouden normaal tot dan moeten blijven lopen tot februari 2024 zie even ander bericht van mij in de antwoorden de support kan ik niet bereiken nogthans is dat ook hoster zoals Hoster N .

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Kijk uit dat je domein dan niet is opgezegd en in quarantaine oid staat en je niet meer kunt verhuizen. Of erger dat iedereen hem kan registreren na de quarantaine.

Hosters waar je 30 euro betaalt moet je meteen bij weggaan. Hoster V inderdaad is 4 euro voor .be.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
pennywiser schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:01:
Kijk uit dat je domein dan niet is opgezegd en in quarantaine oid staat en je niet meer kunt verhuizen. Of erger dat iedereen hem kan registreren na de quarantaine.
Quarantaine zit die niet want is een .be en die is door mij betaald tot 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Huss schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:02:
[...]

Quarantaine zit die niet want is een .be en die is door mij betaald tot 2024.
Dat wil niet zeggen dat hij niet kan worden opgezegd, "want dat wilde u toch" - oeps foutje.

Blijf opletten wat ze doen, liefst eerst verhuizen daarna opzeggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Huss schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:00:
[...]

Niet tijdig opgezegd een maand.
maar bij alfahost wel nu op tijd opgezegd maar die beindigen nu al alles dit is ook niet netjes want ik heb betaald op 20 februari 2023 en die diensten zouden normaal tot dan moeten blijven lopen tot februari 2024 zie even ander bericht van mij in de antwoorden de support kan ik niet bereiken nogthans is dat ook hoster zoals Hoster N .
Je kunt hem per vandaag opzeggen en dan hoef je vanaf 22 oktober 2023 niet meer te betalen. Dan moet je zo'n 25 euro terugkrijgen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2023 23:49 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Conform het Shopping Forum beleid heb ik de naam van de verschillende hosters uit titel, TS en verschillende berichten gehaald.

Om het nog een beetje duidelijk te houden, heb ik de hosters met verschillende letters (V en N) uit elkaar gehouden in alle berichten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
Bedankt voor je bericht!
Helaas wanneer je een hosting pakket per direct opzegt, dan wordt deze volledig verwijderd uit de server inclusief alle data.
Op dat punt is er helaas niets wat wij dan nog kunnen doen hiervoor, ook al heb je betaald voor de rest van het jaar.
Bij de opzegging van het webhosting pakket kon je kiezen om deze op te zeggen vanaf de volgende verloopdatum of per direct.

Het enige wat ik kan doen is kijken dat we nog een bedrag terug betalen voor wat nog de resterende periode zou zijn geweest van het pakket -1 maand opzegtermijn.

Voor de domeinnaam zelf kun je de automatische verlenging uitschakelen via het klantenpaneel in het overzicht van de domeinnaam.

Ik verneem het graag of je dan graag een credit nota wil ontvangen en naar welk bankrekeningnummer we dit mogen terugboeken en wat de houdernaam hiervan is.

Met vriendelijke groet,
Pagina: 1