Magazijnstellingen ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:37
Beste Tweakers,

Ik loop nu stage bij een bedrijf in Málaga en ik loop tegen een vraagstuk aan. We hebben hier magazijn stellingen staat, maar die zijn niet geschikt waarvoor wij ze willen gebruiken. Nu zijn het grote stellingen met platen erin en kan er aan de achter- en zijkanten producten afvallen wanneer deze er los in staat (zie foto's). We willen de stellingen ombouwen naar schappen (net zoals een supermarkt ongeveer).

We hebben de leverancier gevraagd of hier een oplossing voor is, maar die heeft dat niet. Daarom moeten we zelf aan de klus en een creatieve oplossing vinden. We zaten te denken aan gaas aan de achter- en zijkanten, maar we hebben ook nog tussenschotten nodig voor de producten, die het liefst stevig maar ook verplaatsbaar zijn. De producten die in de schappen komen zullen zakken chips zijn, snoep, flesjes drinken, shampoo, schorten, mokken etc. Geen losse dozen, die willen we juist mijden. Tussenschotten hoeven niet dagelijks te verplaatsen zijn, maar wanneer het ene product meer ruimte nodig heeft dat hij dit gemakkelijk kan krijgen. De breedte is 60cm en de lengte is 150cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFJYKkAUywznq3INEr75BdDn_-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXk7odfOEheHnwzRCTylky1p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxFzIMTyMO3rVzN-Iz3MFfOqlPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AopMaeOn2hwkLZCnqJwwjtgD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veubcNVGww0rBKVsZtV15xTQaf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh8aqRDd8REvKCcXsTyenbsY.jpg?f=fotoalbum_tile

Heeft iemand ervaring met het ombouwen van stellingen en voor ons tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Met vriendelijke groet,

[ Voor 7% gewijzigd door Quepasa op 18-10-2023 19:45 ]

Alle reacties

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En wat is jouw stage-opdracht precies? ;)

Wat voor producten moeten er in gezet worden? Losse dozen? Pallets? Los stortgoed?
Die tussenschotten moeten verplaatsbaar zijn. Hoe vaak? In welke afmetingen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Quepasa
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:42:
En wat is jouw stage-opdracht precies? ;)

Wat voor producten moeten er in gezet worden? Losse dozen? Pallets? Los stortgoed?
Die tussenschotten moeten verplaatsbaar zijn. Hoe vaak? In welke afmetingen?
Haha, het is en blijft stage. Excuus, handig om dat er wel bij te zetten. De producten die in de schappen komen zullen zakken chips zijn, snoep, flesjes drinken, shampoo, schorten, mokken etc. Geen losse dozen, die willen we juist mijden. Tussenschotten hoeven niet dagelijks te verplaatsen zijn, maar wanneer het ene product meer ruimte nodig heeft dat hij dit gemakkelijk kan krijgen. De breedte is 60cm en de lengte is 150cm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Kan je uit ervaring verklappen dat het k#t stellingen zijn. Ik stel voor om op de discounter tour te gaan; dozen en trayen gebruiken om in de stelling te zetten en daarmee de producten op hun plaats houden.

Afbeeldingslocatie: https://gierigegerda.nl/wp-content/uploads/2020/02/Feb_07_02.jpg

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Quepasa schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:16:
[...]

Haha, het is en blijft stage. Excuus, handig om dat er wel bij te zetten. De producten die in de schappen komen zullen zakken chips zijn, snoep, flesjes drinken, shampoo, schorten, mokken etc. Geen losse dozen, die willen we juist mijden. Tussenschotten hoeven niet dagelijks te verplaatsen zijn, maar wanneer het ene product meer ruimte nodig heeft dat hij dit gemakkelijk kan krijgen. De breedte is 60cm en de lengte is 150cm.
Wat ik bedoelde was: als jouw stage-opdracht is om hier een oplossing voor te verzinnen, weet ik niet of wij jouw huiswerk moeten gaan doen. ;)

De techneut in mij zou hier waarschijnlijk aluminium extrusieprofielen in combinatie met houten platen voor gebruiken, met een simpel sleuteltje kun je dan oneindig combinaties maken. Zeg maar Lego voor volwassenen. Maar waarschijnlijk is dat overkill voor wat je wil bereiken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13

Smurf

Detri

Gaas of plaatwerk aan de zijkant en achterkant is goed te doen. Gaten zitten immers al in die blauwe balken, dus bout erdoor en vastzetten maar. Evt ringetje erop als het gat te groot is.

@DrivinUCrazy .. en de hobbyist in mij zou het waarschijnlijk oplossen met een frame van panlatten (voor meer grip bij het blind vastschroeven aan de onder- en achterkant) en dan inderdaad ook plaatwerk er tegenaan.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mee eens. :) Alleen kun je met extrusieprofielen achteraf makkelijker de afmetingen variëren zonder opnieuw te moeten schroeven. Boutje losdraaien, verschuiven, en boutje weer vastdraaien.

Moet het goedkoper, kan jouw oplossing met panlatten net zo goed. :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht een boekensteun-principe gebruiken?
Bij een zetterij kun je platen bestellen in eigen maatvoering. Eventueel in U-vorm.

Afbeeldingslocatie: https://img.discountoffice.cloud/OEOY--jv4-oEpZ5rhrJ5n0RMyXhT7Sa7vogKonbSq64/rs:fit:640:480:1:1/g:ce/bG9jYWw6Ly8vZGlzY291bnQtd2Vic2l0ZS9wcm9kdWN0SW1hZ2VzLzMvb3JnL0NBVC0zNzAzMjMtNC5qcGc.jpg

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat je de begrippen schapverdeler en T-profiel zoekt :) Profiel plak je op de plank, verdelers klik je erop.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Bedankt allemaal! Ik ga alle antwoorden onderzoeken en kijken welke het beste bij onze situatie past.
Pagina: 1