dubbelglas naar hr++ niet netjes opgeleverd?

Pagina: 1
Acties:

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:50
Ik heb 1 raam van dubbelglas naar hr++ van de woning laten vervangen.
Ik heb ze binnengelaten en was zelf even door omstandigheden buiten de deur.
Bij thuiskomen heb ik gecontroleerd hoe het werk is afgeleverd en ben zelf niet tevreden.
Mijn vraag is dit een normale manier van oplevering?

Gaat met name dat op het kozijn, hebben ze rondom latjes gemaakt maar er zit een enorme kier in en de spijkers zitten verdiept in de latjes, maar zijn niet opgevuld.

(toen er dubbelglas in zat,waren de kozijnen netjes en stra)

Is dit normale gang van zaken en hoe kan dit het beste hersteld worden.\

Ik heb de firma nog niet gevraagd op opheldering, aangezien ik graag eerst feedback wil van mensen die wellicht verstand van hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNmhIWrAj7rOAY1TeZEVJqnqJ6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UDF2DMCwu1swj5DVPJOaEFvI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yptexFRVJMD1X_7FWUTYhxZFhGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OVwO74S063dO3WHZHhixr5LY.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door sneaky88 op 21-09-2023 14:25 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nvermind

[ Voor 86% gewijzigd door jack zomer op 21-09-2023 14:25 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• sneaky88
excuus het bijvoegen was verkeerd gegaan.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dit is normaal ja, een glas firma levert dit zo op. De schilder verzorgd de afwerking. Kitten doen ze vaak nog wel, zoals je ziet. Maar het houtwerk (vullen, schuren, schilderen) is de zaak van de schilder.

NB: Je kan dit dus ook niet zo laten zitten door de winter, want dan gaan de glaslat spijkertjes roesten, splijt je glaslat et cetera.

[ Voor 32% gewijzigd door _eLMo_ op 21-09-2023 14:29 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• sneaky88
Ik mag toch verwachten dat een firma rvs spijkers gebruikt?
Maar ik zal deze week gaan plamuren kitten en alvast gronden.

[ Voor 34% gewijzigd door sneaky88 op 21-09-2023 14:33 ]

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-12 01:29
Yep normaal, zij doen het constructieve werk en wil je meer dan dient dat van te voren duidelijk afgesproken te worden.

• sneaky88
Dan is dat duidelijk bedankt voor de info! mag het van mij wel op slotje.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-12 01:29
sneaky88 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:32:
Ik mag toch verwachten dat een firma rvs spijkers gebruikt?
Dat mag jij verwachten, maar dat doen ze niet. Als je het schilderwerk/onderhoud goed doet dan is dat ook nergens voor nodig.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
De kier tussen de glaslat en raam is wel iets groter, maar niet super opvallend.

Zoals de heren hierboven zeggen: voor de herfst/winter de nagels plamuren. En binnen het jaar schuren, kitten en aflakken.
Groningerkoek schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:32:
Yep normaal, zij doen het constructieve werk en wil je meer dan dient dat van te voren duidelijk afgesproken te worden.
Maar dat wil je niet. Glaszetters zijn van het lompe soort. Dat zie je hier ook aan de beschadigingen bij de glaslat om de oude eruit te halen (kan typisch ook zonder schade namelijk als je de tijd neemt), en vaak het slordige kitwerk.

Schilders zijn vaak netter en meer precies.

[ Voor 56% gewijzigd door Rukapul op 21-09-2023 14:36 ]

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Ziet er normaal uit voor een glaszetter...
Gaatjes dichtmaken, kieren dichtmaken, verfje erover is voor de schilder.
Er zijn vast wel bedrijven die het allebei doen maar dan moet je dat vooraf afspreken

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt besteld en gekregen: het vervangen van het glas..
waarom zou je van vanalles uitgaan dat ze dat er wel even bij doen? persoonlijk ben ik wel een voorstanderder van rvs, maar het is geen wet.Dus ook dat kan je niet zomaar verwachten.

dat er bij het verwijderen van glaslatten een deuk ofzo in het kozijn komt is te verwachten bij de werkzaamheden en ook dat je daarna moet schilderen is te verwachten volgende keer iets meer onderzoek doen/beter uitvragen en nu even uithuilen en gaan schilderen.

• sneaky88
Ik snap niet waarom je gelijk zo negatief moet doen, en hebt over uithuilen.
Ik heb alleen gevraagd of dit normaal is en heb dat antwoord geaccepteerd. Ik zit nou eenmaal niet in de bouwkunde ;)
twain4me schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:45:
je hebt besteld en gekregen: het vervangen van het glas..
waarom zou je van vanalles uitgaan dat ze dat er wel even bij doen? persoonlijk ben ik wel een voorstanderder van rvs, maar het is geen wet.Dus ook dat kan je niet zomaar verwachten.

dat er bij het verwijderen van glaslatten een deuk ofzo in het kozijn komt is te verwachten bij de werkzaamheden en ook dat je daarna moet schilderen is te verwachten volgende keer iets meer onderzoek doen/beter uitvragen en nu even uithuilen en gaan schilderen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sneaky88 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:25:
Ik heb alleen gevraagd of dit normaal is en heb dat antwoord geaccepteerd. Ik zit nou eenmaal niet in de bouwkunde ;)

[...]
{waarom pin je zijn antwoord dan ?}

Je bent iets overeengekomen, en jij weet wat dat is. als de overeenkomst is nagekomen is het toch goed ?

Dan zul je zsm een schilder moeten inhuren voor de rest van de afwerking

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
sneaky88 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:25:

[...]
Ik bedoel er niets anders mee dan de tegenslag verwerken, die er ongetwijfeld zal zijn aangezien je iets anders verwachte en/of op iets anders hoopte. ik bedoel niet dat je een jankert bent ofzo :)
Pagina: 1