USB-controllers als "-controllers", bypassen typefilter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Ik was op zoek naar een SATA-controller om in een PCIe 1x-slot te steken. Dan moet je de categorie: Controllers hebben.

Ik filter op:
  • Type controller: HDD/SSD (non-raid) of HDD/SSD (raid)
  • Card Interface: PCI-e 2.0 x1, PCI-e x1 of PCI-e 3.0 x1
Link naar resultaten: Controllers met bovengenoemde filters. Daar komen 41 controllers uit.

Issue 1: Categorisering
Enkele controllers hebben geen type geconfigureerd, wat me een contentdingetje lijkt. Bijvoorbeeld:
uitvoering: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0
uitvoering: Delock PCI Express Card > 5 x external + 2 x internal USB 3.0
uitvoering: Delock PCI Express Card > 2 x external USB 3.0 + 2 x internal SAT...

Vooral die laatste is interessant: da's aan de buitenkant een USB-controller, maar intern heeft 'ie twee SATA-600-poorten. Hoe moet dat worden gecategoriseerd?

Deze worden in de lijst weergegeven als "-controller", in tegenstelling tot bijvoorbeeld "HDD/SSD (non-raid)-controller ":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khGscOUsrCz5Y95AnOutMm6eRNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eHDHXW3b2V7SZIVi5EgaaXlT.png?f=user_large

Ik zie sowieso geen mogelijkheid om als gebruiker deze categorie(ën) aan te passen.

Issue 2: Filtering
Ik zou verwachten dat de filters ge-AND worden, dus omdat ik HDD-controllers zoek op x1-slotgrootte, zou ik geen niet-HDD-controllers willen zien.

Misschien dat dat bij gebrek aan gegevens toch een OR wordt?

Workaround
Ik kan nog eens filteren op "Aansluitingen: SATA (data)", dan blijven er 15 kaarten over met inderdaad een SATA-data-aansluiting (hoewel... uitvoering: Delock I/O PCI-Express USB 3.0, uitvoering: Startech.com 16-poorts low-profile seriële kaart - RS232 - PCI Ex..., voeding != data). Maar dan heb ik niks te klagen en wordt de site niet beter. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

CodeCaster schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:53:
Ik was op zoek naar een SATA-controller om in een PCIe 1x-slot te steken. Dan moet je de categorie: Controllers hebben.

Ik filter op:
  • Type controller: HDD/SSD (non-raid) of HDD/SSD (raid)
  • Card Interface: PCI-e 2.0 x1, PCI-e x1 of PCI-e 3.0 x1
Link naar resultaten: Controllers met bovengenoemde filters. Daar komen 41 controllers uit.

Issue 1: Categorisering
Enkele controllers hebben geen type geconfigureerd, wat me een contentdingetje lijkt. Bijvoorbeeld:
uitvoering: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

[...]

Deze worden in de lijst weergegeven als "-controller", in tegenstelling tot bijvoorbeeld "HDD/SSD (non-raid)-controller ":
Dit is een vreemde. Het type wordt bepaald aan de hand van ingevulde gegevens en houdt rekening met dat een controller meerdere soorten controllers kan zijn. Maar dat lijkt hier gewoon goed te zijn ingevuld, waardoor ik mij niet kan indenken wat het nou precies is. Ik moet hier wat dieper induiken, kom ik op terug.
Issue 2: Filtering
Ik zou verwachten dat de filters ge-AND worden, dus omdat ik HDD-controllers zoek op x1-slotgrootte, zou ik geen niet-HDD-controllers willen zien.

Misschien dat dat bij gebrek aan gegevens toch een OR wordt?

Workaround
Ik kan nog eens filteren op "Aansluitingen: SATA (data)", dan blijven er 15 kaarten over met inderdaad een SATA-data-aansluiting (hoewel... uitvoering: Delock I/O PCI-Express USB 3.0, uitvoering: Startech.com 16-poorts low-profile seriële kaart - RS232 - PCI Ex..., voeding != data). Maar dan heb ik niks te klagen en wordt de site niet beter. :+
Filters met meerdere opties worden standaard ge-OR'd, dit is overal zo en is standaard gedrag, wat ik niet kan aanpassen.

Over het algemeen zie ik dat filters en specificaties wel een stuk beter kunnen. Het is helaas geen categorie met een hoge prioriteit vanwege het lage verkeer wat erop binnenkomt, dus alle tijd die ik erin kan steken, is beperkt. Ik zal kijken wat ik kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Glaanie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:48:
[...]

Dit is een vreemde. Het type wordt bepaald aan de hand van ingevulde gegevens en houdt rekening met dat een controller meerdere soorten controllers kan zijn. Maar dat lijkt hier gewoon goed te zijn ingevuld, waardoor ik mij niet kan indenken wat het nou precies is. Ik moet hier wat dieper induiken, kom ik op terug.
Mooi, thanks!
Filters met meerdere opties worden standaard ge-OR'd, dit is overal zo en is standaard gedrag, wat ik niet kan aanpassen.
Ik bedoel de inter-filter-operator, niet intra-. Dus ik snap dat PCIe versie 1, 2 en 3 worden ge-OR'd (want één aansluiting kan niet alledrie zijn), maar als ik PCIe + HDD aanvink, verwacht ik géén PCIe + USB in de resultaten, want USB is geen HDD.
Over het algemeen zie ik dat filters en specificaties wel een stuk beter kunnen. Het is helaas geen categorie met een hoge prioriteit vanwege het lage verkeer wat erop binnenkomt, dus alle tijd die ik erin kan steken, is beperkt. Ik zal kijken wat ik kan doen :)
Begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
@Glaanie voor de duidelijkheid: als ik enkel filter op type controller: HDD/SSD (non-raid) of HDD/SSD (raid), dan staan onder andere deze typeloze "-controllers" ertussen:

uitvoering: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 (een USB-controller met enkel SATA-power)
uitvoering: ASUS ThunderboltEX 4 (GPU met USB-thunderbolt, niks geen SATA)
uitvoering: Gigabyte GC-TITAN RIDGE (rev. 2.0) (GPU met USB-thunderbolt, niks geen SATA)

Enzovoorts. Dat ligt dus niet aan de combinatie van de filters, maar er gaat íets mis bij het koppelen van de poorten aan de categorie.