Problemen met synchronisatie van Office 365 gedeelde agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alanvdberg_NL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-01-2024
Hoi mede-Tweakers,

Mijn vraag
Ik loop tegen het probleem aan waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik gebruik een gedeelde agenda van Office 365 op mijn iPhone via de standaard iOS-agenda-app. Ik ondervind echter enkele synchronisatieproblemen en kan geen agenda-items toevoegen.

Ik kan wel agenda-items wijzigen of verwijderen. Ook zie ik gewoon agenda-items die andere mensen plaatsen, ze zien alleen mijn agenda items niet die worden niet zichtbaar bij hun.

Ik had dit probleem op mijn vorige iPhone en ik heb nu een nieuwe iPhone 14 waar dit probleem zich nog steeds voordoet. Het is echt een probleem van mijn iPhone omdat ik wel gewoon alle rechten tot deze agenda heb. Via Office online werkt de agenda wel naar behoren.

Ik gebruik de officiële Outlook app niet. Mail gaat ook via de standaard iPhone mail app.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard iPhone agenda app
Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een nieuwe iPhone kopen ;-)
Alle agenda's uit mijn iPhone mail app verwijderd en opnieuw toegevoegd
Synchronisatie stop gezet en opnieuw toegevoegd
Office 365 uitgelogd van mijn iPhone via Instellingen -> Accounts (inclusief mail) en opnieuw ingelogd.

Via internet lees ik dat je het beste de officiële Outlook app kunt gebruiken... Echter wil ik hier liever niet aan.

Alle reacties

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 18:23
Alle agenda's zijn ook zichtbaar in je agenda app?

Meestal wordt dit in agenda prive gezet. En die staat dan waarschijnlijk uit voor weergave.

• Alanvdberg_NL
@AAD84 ja, alle agenda's zijn zichtbaar in mijn agenda app.

Waar staat dat precies op privé? Bij machtigingen van de gedeelde e-mailbox of in mijn iPhone agenda?

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 18:23
In je iphone agenda.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJb12xhvvG4MT8SkuQE-mWFrJaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9dk6DhIjq7RaNc42ZJ7nT01q.png?f=fotoalbum_large

• Alanvdberg_NL
Dat is allemaal zichtbaar. Ik kan ook een agenda item plaatsen en dan kan ik de gedeelde agenda selecteren. Dan wordt deze op mijn iPhone gewoon geplaatst alleen de andere gebruikers van de agenda kunnen het niet lezen. Het wordt dus niet echt in de gezamenlijke agenda geplaatst.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
Je Office365 agenda zou als aparte categorie zichtbaar moeten zijn. Dit is geen iCloud agenda. Bij mij staat dat als <werk> Exchange categorie in de lijst met daaronder de agenda(s). Het is denk ik ook afhankelijk van de rechten die je hebt of dit dan goed werkt. In je instellingen kan je ook aangeven wat je 'standaard' agenda is voor nieuwe afspraken.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
Ik zou toch even met de Outlook app proberen. Als het daar werkt, dan weet je dat het aan de Agenda app van iPhone ligt.

Als het niet werkt, dan is het een algemenere instelling en zal je mogelijk ergens anders moeten kijken.
Pagina: 1