Vraag

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Recent heb ik ontdekt dat er soms video's in m'n Youtube history staan die ik helemaal niet gekeken heb.

Enkele voorbeelden hiervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNkFZGW1DNFEJR8thIr3u8sbKh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0Xu0ioRqcdezbxgPkVDWH56.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rstjOjKuuDj4lUspzAanwkz7DsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z4d0uouqABF7lyJxbkJB0Mfh.png?f=fotoalbum_large

Het zijn video's in een taal die ik niet versta. Altijd livestreams in een portrait formaat. De video is altijd volledig uitgekeken, zelfs als deze soms wel 8u lang is.
Het zijn geen video's die in mijn kijkpatroon vallen en deze soort video's worden ook niet recommended door Youtube op de homepage.
De Youtube zoekbar geschiedenis en algemene My Activity van m'n Google account tonen niets vreemd, enkel de kijkgeschiedenis.

Ik heb mijn digitale beveiliging altijd goed onderhouden:
- Buiten die van m'n password manager zijn mijn wachtwoorden generated, 40+ tekens lang.
- Geen enkel wachtwoord wordt hergebruikt.
- 2FA staat aan waar dat kan.
- Login notifications aan waar dat kan.

Het volgende heb ik gedaan:
- Signed in devices bekeken: enkel mn laptop, android phone en android tv.
- Malwarebytes op de laptop gedraaid, niets gevonden.
- Wachtwoord veranderd.
- Ingestalleerde extensies bekeken: enkel mn password manager en uBlock Origin (geverifiëerd dat deze van de originele bron zijn.)
- Services die gekoppeld zijn aan mn Google account: enkel WhatsApp voor de backup.

Probleem blijft.

Gewoon een bug bij Youtube? Het is gewoon vreemd dat het altijd uitgekeken portrait orientation live streams zijn.
Iemand een idee wat het kan zijn of hetzelfde ondervindt?

Alle reacties

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Heb even gekeken naar mijn YT history maar ik heb dat probleem niet.

Ik zou even afmelden op alle apparaten en alleen vanaf 1 apparaat even gebruik maken van Youtube.
Als het probleem blijft, deze afmelden en even een ander apparaat gebruiken.

Dan kan je wellicht uitsluiten of het van 1 specifiek apparaat komt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan ook zijn dat jouw IP-adres verkeer staat in een geo-location database. ik las niet.

Kan je een patroon ontdekken in wanneer die videos zijn bekeken?

Log idd voor de zekerheid even uit uit alle sessies, en log opnieuw in.

[ Voor 52% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2023 12:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• UUID
Het gebeurt ongeveer om de 2 weken dat er ineens een video of 2 - 3 in staat op dezelfde dag, allemaal na elkaar in de history tussendoor mijn echt door mij bekeken video's. De dag dat ze er in staan, is ook de dag dat ze live zijn gegaan.

Soms swipe ik wel eens door de shorts op mn phone. Dat zou misschien kunnen verklaren waarom het enkel portrait live streams zijn? Maar kan me niet herinneren dat ik deze ben tegengekomen. En door shorts scrollen doe ik bijna dagelijks, terwijl de foute video's er om de tweetal weken tussen staan.

Zal voor de zekerheid eens uit de 3 bekende sessies uitloggen en opnieuw inloggen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
F_J_K schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:52:
Kan ook zijn dat jouw IP-adres verkeer staat in een geo-location database. ik las niet.

Kan je een patroon ontdekken in wanneer die videos zijn bekeken?

Log idd voor de zekerheid even uit uit alle sessies, en log opnieuw in.
Ik zou zelfs zover gaan om het wachtwoord aan te passen voor de zekerheid.

• UUID
MicGlou schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:14:
[...]

Ik zou zelfs zover gaan om het wachtwoord aan te passen voor de zekerheid.
Wachtwoord wijzigen had ik al gedaan vanaf mijn laptop, maar die verloopt de sessie van het device waarop het gebeurd alsook de main android phone niet. Enkel de TV was uitgelogd. Zal voor de zekerheid de sessie van laptop en phone ook nog switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 10:41
Mogelijk een gare android app die op de achtergrond die video's opent en laat streamen voor de clicks? In de android app kan je onder geschiedenis op de drie puntjes klikken en dan 'alle geschiedenis beheren' klikken. Je kan dan e-per gekeken filmpje nagaan op welke device, wanneer en welke app het werd afgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 22-09-2023 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zie dit bij mij wel gebeuren als ik torrents selecteer.
De browser probeert dan YouTube te openen. Of stopt het geen wat ik wel aan het kijken was. Bij mij de laatste tijd in het Spaans.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:23

Jrz

––––––––––––

UUID schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:22:
Recent heb ik ontdekt dat er soms video's in m'n Youtube history staan die ik helemaal niet gekeken heb.

Enkele voorbeelden hiervan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zijn video's in een taal die ik niet versta. Altijd livestreams in een portrait formaat. De video is altijd volledig uitgekeken, zelfs als deze soms wel 8u lang is.
Het zijn geen video's die in mijn kijkpatroon vallen en deze soort video's worden ook niet recommended door Youtube op de homepage.
De Youtube zoekbar geschiedenis en algemene My Activity van m'n Google account tonen niets vreemd, enkel de kijkgeschiedenis.

Ik heb mijn digitale beveiliging altijd goed onderhouden:
- Buiten die van m'n password manager zijn mijn wachtwoorden generated, 40+ tekens lang.
- Geen enkel wachtwoord wordt hergebruikt.
- 2FA staat aan waar dat kan.
- Login notifications aan waar dat kan.

Het volgende heb ik gedaan:
- Signed in devices bekeken: enkel mn laptop, android phone en android tv.
- Malwarebytes op de laptop gedraaid, niets gevonden.
- Wachtwoord veranderd.
- Ingestalleerde extensies bekeken: enkel mn password manager en uBlock Origin (geverifiëerd dat deze van de originele bron zijn.)
- Services die gekoppeld zijn aan mn Google account: enkel WhatsApp voor de backup.

Probleem blijft.

Gewoon een bug bij Youtube? Het is gewoon vreemd dat het altijd uitgekeken portrait orientation live streams zijn.
Iemand een idee wat het kan zijn of hetzelfde ondervindt?
Tijd geleden ook gehad. Alle security etc was in orde. Het kwam in m’n zoek box omhoog. Zijn meer mensen die er last van hebben.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
Teun_2 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:51:
Mogelijk een gare android app die op de achtergrond die video's opent en laat streamen voor de clicks? In de android app kan je onder geschiedenis op de drie puntjes klikken en dan 'alle geschiedenis beheren' klikken. Je kan dan e-per gekeken filmpje nagaan op welke device, wanneer en welke app het werd afgespeeld.
Een gare Android app zou ik vreemd vinden omdat ik geen games, kleine utility apps, ... installeer.

Die kleine "details" link in de YouTube app was me nog niet opgevallen. Heb de videos uit mijn geschiedenis verwijderd, maar volgende keer kijk ik er zeker eens naar. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:23

Jrz

––––––––––––

Het is overigens niet de search history, maar de search prediction. Die kan je ook reporten (onderin0

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1