• pet12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10 08:10
Beste tweakers,

Ik zou een a52s opnieuw willen kopen maar ik zag in de laatste guide dat hij niet meer een aanrader is. Enig idee waarom? Gisteren heb ik de hele avond zitten lezen artikelen en reviews. Ik kwam een betere toestel niet echt tegen voor 350 euro. Zelfs de a54 is niet echt beter (net ietjes kleinere scherm en minder krachtig processor). Of heb ik wat gemist? Welke andere toestellen zou ik moeten overwegen ipv weer een a52s kopen?

Gr
Pietro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 17:46
De A52s is geen aanrader meer omdat het toestel inmiddels al bijna 2 jaar op de markt is... Tweakers gaat geen oude modellen adviseren ;) Verder niets mis met het toestel hoor.

Een A54 is overigens ook niets mis mee, prima toestel en recent dus krijgt nog langer updates. Ander leuk toestel voor rond de €350,- is de Google Pixel 6a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:31
Precies. Ik heb zelf recentelijk een A54 gekocht, met name omdat deze nu nog 4 jaar updates/support krijgt. De A52s is alweer zo'n 2 jaar op de markt, dus krijgt misschien nog 1 of 2 grote updates, daarna zal het wel voorbij zijn.

• pet12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10 08:10
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben waarschijnlijk een beetje raar met dit soort dingen maar ik vind het echt moeilijk om iets nieuws te kopen (a54 bijv.) met slechtere hardware dan de voorganger. Waarom doen ze dat 😅

Updates voor de a52s gaan tot september 2025 dat vind ik niet verkeerd maar misschien moet ik het gewoon loslaten

Nogmaals bedankt voor het meedenken het is zeer gewaardeerd :)

Gr Pietro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pet12 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
Ik ben waarschijnlijk een beetje raar met dit soort dingen maar ik vind het echt moeilijk om iets nieuws te kopen (a54 bijv.) met slechtere hardware dan de voorganger. Waarom doen ze dat 😅
In dit geval is het waarom makkelijk. De A52s had een Qualcomm SoC, de A54 een SoC van Samsung zelf.

Een mogelijk alternatief is de Nothing Phone (1). Die heeft een iets groter scherm, de snellere + variant van de processor in de A52s en krijgt nog updates tot 2026.