verbieden discussie telefoons vs camera's in items camera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Topicstarter
Voorbeeld van nieuwsartikel waar dit stoort: nieuws: Nikon kondigt de Z f-systeemcamera geïnspireerd door FM2 aan voor 249...

Motivatie: ik heb wel interesse in camera's en lees graag nieuwsartikelen en relevante commentaren van mensen die iets interessant toevoegen. Helaas gebeurt het quasi élke keer opnieuw dat het grootste deel van de comments onder zo'n nieuwsartikel gaat over iemand die het nodig vindt te zeggen dat telefooncamera's ondertussen zo goed zijn dat die niet begrijpt waarom standalone camera's nog nut hebben, met onder die comment tientallen tot honderdtallen reacties die het niet kunnen laten in te gaan op de flamebait.

Hierdoor zijn er quasi géén comments die on-topic zijn en iets toe te voegen hebben over het onderwerp van het nieuwsartikel.

Dat stoort mij ondertussen zodanig dat ik graag het volgende wil voorstellen: verbied de discussie over telefooncamera's vs standalone camera's in de comments onder nieuwsitems over standalone camera's.

Als ze zo graag daarover willen discussiëren, dan kunnen ze altijd een bestaande discussie op GoT doorlezen of een nieuwe starten. Zo blijft de commentsectie vrij van zulke off-topic vervuiling over iets dat al duizenden keren beslecht is geweest, het hoeft écht niet nóg meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:20
Je weet dat je een discussie makkelijk in een keer in kan vouwen toch?
Ik vind persoonlijk het juist wel interessant om te zien wat de gewone camera nog als voordeel heeft boven smartphones. Want ja, een smartphone heb ik altijd op zak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Het gaat erom dat mensen met kennis hun tijd gaan gebruiken om telkens opnieuw (vaak loze) argumenten te weerleggen in zulke discussies, in plaats van relevante comments te plaatsen, zeker omdat het binnen de cameracommunity wordt aanzien als onnodig om die stelling te maken.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 18:17
99ruud99 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:07:
Je weet dat je een discussie makkelijk in een keer in kan vouwen toch?
Ik vind persoonlijk het juist wel interessant om te zien wat de gewone camera nog als voordeel heeft boven smartphones. Want ja, een smartphone heb ik altijd op zak.
Heb zelf weinig interesse in camera’s dus in houdelijk kan ik er niet op ingaan, maar ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met:
Onder elke nieuwsartikel dat met apple te maken heeft weer de discussie over android vs ios wat totaal off topic is.
Elke artikel over random game of console weer de discussie over xbox vs Playstation.
En zo zijn er wel meer vergelijkbare onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
dus omdat jij moeite hebt met commentaar te filteren, moet bepaald (specifiek) commentaar maar verboden worden?
Het gaat erom dat mensen met kennis hun tijd gaan gebruiken om telkens opnieuw ...
Dat is een keuze van die mensen met kennis dus.
zeker omdat het binnen de cameracommunity wordt aanzien als onnodig om die stelling te maken.
fijn voor die cameracommunity, maar Tweakers heeft een breder publiek, waardoor breder commentaar ook welkom is.

Je zou kunnen zeggen dat mensen uit de cameracommunity wel in staat moeten zijn om te kunnen filteren. En voor de echte cameracommunity heb je toch het Forum? Daar worden de nieuwsberichten toch onder de enthousiastelingen/pro's besproken?

Dingen 'verbieden', waarom? Gewoon duimpje omlaag. (oh nee, meningmodden mag ook al niet :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Waarom verbieden? Om de reacties naar een bepaalde richting te sturen die beter aansluit bij het artikel.

Inderdaad, de discussies over android vs iPhone en xbox bs PlayStation zijn even goed onderwerpen waar het merendeel van de mensen niets aan heeft maar waar wel heel veel tijd en mentale bandbreedte naartoe gaat, waardoor mensen minder geneigd zijn om effectief goeie content toe te voegen in reacties.

Filteren "helpt", maar dan nog blijft het ver van ideaal om redenen die ik hierboven al gegeven heb. Het verbieden bevordert de juiste richting beter en vermijdt dat duizenden bezoekers door de bergen en bergen offtopic reacties moeten zeven om iets nuttig te vinden.

Het filteren puur op reactiescore is trouwens ook veel te rudimentair. Mijn default staat op +2, maar vaak is er ook interessante info te lezen die de +1 niet overstijgt, maar dan klapt er ook allerlei rommel open die ik niet wil lezen. Moest er nu een manier zijn om niet enkel op kwaliteit maar ook inhoud te filteren, het zou al helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Tja, dit is een bekend verschijnsel waar ik me ook mateloos aan erger. Helaas blijft het niet beperkt tot alle X versus Y discussies (dat zijn er tientallen, zo niet honderden).

Onder elk onderwerp X zijn er ook tientallen mensen die uitleggen waarom ze X niet gebruiken of een belachelijk product vinden.

Als het gaat over onderzoek naar een andere X zij er tientallen mensen die uitleggen dat “je kan ook gewoon Y doen” (nee dat kan niet), en daar moet ook eindeloos over gezeverd worden.

En als het dan over een vakgebied waar ik super veel van weet dan zie je de meest vreselijke misinformatie en als je er wat van zegt mag je naar huis met een -1 voor je moeite.

Op dit moment heb ik alle frontpage reacties weggehaald met custom CSS. Mocht er ooit een “mute deze gebruiker”-knop komen ga ik die als eerste gebruiken want het dezelfde kliek van ~100 users die dit gedrag steevast vertoont.

Verbieden gaat niet gebeuren. Gewoon zelf wegblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je zou ook verwachten dat men zelf een goede keuze maakt in 1) het lezen van een artikel en 2) het plaatsen van een comment.

Als je de camera in je telefoon goed genoeg is, waarom lees je dan het artikel? En dat jij dat vindt, is toch helemaal niet zo relevant voor fotografen? Die gebruiken heel andere apparatuur met goede reden.

Ik ben het dus eens met TS; De discussie is zinloos en mag wat mij betreft worden gezien als off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Dus het komt neer op moderatie @Tk55. Ga je gang @RuddyMysterious :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, offtopic discussie kun je gewoon als dusdanig markeren met een 0, waardoor ze uit het zicht verdwijnen als je je filtering op +1 hebt staan.

Omdat het gaat over de reacties gaat, valt het sowieso onder mij en niet onder de redactie, dus ik haal dit topic even naar mijn subforum:

Geachte redactie => Frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:48:
Dus het komt neer op moderatie @Tk55. Ga je gang @RuddyMysterious :)
Het is natuurlijk lastig om een zeer goeie repliek van iemand met kennis van zake op de oorspronkelijke vraag wat het nut is van een camera in deze tijd, een nul te geven wegens off-topic, want het heeft binnen die discussie zeker wel toegevoegde waarde. Echter is dat geen discussie die ik onder dat nieuwsartikel wil lezen.

Wilt dat zeggen dat comments verkeerd gemod worden?

Het lijkt mij eerder een probleem met moderatiescore: veel te rudimentair om goeie filters te kunnen maken, want je kan even goed een on-topic comment hebben die eigenlijk compleet waardeloos is, of een off-topic comment (zoals vermeld in mijn vorige paragraaf) die zeker wél de moeite is om te lezen, maar enkel als je graag off-topic comments leest.

De conclusie is dus: filteren op moderatiescore is dus géén oplossing voor mijn probleem, want moderatiescore laat niet toe onderscheid te maken tussen wat ik wél en niét wil lezen.

Kan het misschien nuttig zijn om comments te quoteren op kwaliteit apart, en daarnaast de mogelijkheid bieden om te zeggen of een comment on-topic of off-topic is?

Waarschijnlijk zijn er nog meer manieren om onderscheid te maken om mensen te helpen filteren, zoals een supermoderator die comments kan onderverdelen in "onderwerpen" of categorieën, zodat we als lezers daarop kunnen filteren en niet hoeven te ploeteren door alle +1 comments die +80% niet gaan over het onderwerp van het artikel.

[ Voor 11% gewijzigd door RuddyMysterious op 22-09-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

RuddyMysterious schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:31:
[...]

Het is natuurlijk lastig om een zeer goeie repliek van iemand met kennis van zake op de oorspronkelijke vraag wat het nut is van een camera in deze tijd, een nul te geven wegens off-topic, want het heeft binnen die discussie zeker wel toegevoegde waarde. Echter is dat geen discussie die ik onder dat nieuwsartikel wil lezen.

Wilt dat zeggen dat comments verkeerd gemod worden?
Je haalt de modereren op de oorsproonkelijke vraag door elkaar met de zeer goeie repliek. De eerste is een 0, de tweede is minimaal een +1.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Dus dan helpt het voor mij niet om te filteren op moderatiescore als ik enkel on-topic (i.e. relevant met het nieuwsitem, niet zomaar alle goeie) reacties wil lezen, toch? Dat is wat hier wordt gezegd: gebruik gewoon de moderatiescorefilter en je problemen zijn opgelost. Niet dus. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door RuddyMysterious op 22-09-2023 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 17:31
Ik ben het eens met @RuddyMysterious. Discussies worden vaak vertroebeld door nieuwkomers of leden met een twijfelachtige reactiescore die scherpe, vaak populistische, simplistische of ongegronde meningen ventileren. Dit is behoorlijk irritant.

Als Apple een basis-SOC uitbrengt, beweert altijd wel iemand dat het bedrijf simpelweg meer geld probeert te verdienen. Bij een pro-model wordt het 'pro'-label vaak als misleidend beschouwd. Deze reacties krijgen zelden een score van 0, zelfs als ze enigszins relevant zijn, wat de kwaliteit van de discussie verlaagt.

Ik zou graag een optie zien voor een off-topic thread waar ervaren gebruikers kunnen stemmen om een hele thread in te klappen. In zo'n thread kunnen scores als +1, +2, enz. worden toegekend.

Op dit moment krijgt een oppervlakkige +1 reactie over 'Apple Tax' meer aandacht dan een inhoudelijk sterke +1 reactie over de SOC. Als threads regelmatig zouden worden ingeklapt, zouden kwalitatieve reacties meer opvallen.

Typische laagwaardige reacties zijn bijvoorbeeld:

"Waarom hebben we zoveel rekenkracht nodig? De gemiddelde gebruiker heeft er niets aan."
"€1300 voor een smartphone vol onnodige functies, puur gedreven door marketing."
"Updates vertragen je telefoon, dat is al lang bewezen."
"Die Twitter-bug is waarschijnlijk het gevolg van Musk die ontwikkelaars heeft ontslagen, ik lach me te pletter."
"AI is en blijft dom; de hype zal wel snel voorbij zijn."

Gebruikers met een lage gemiddelde reactiescore (lager dan 0,6 bijv.) dragen meestal niets constructiefs bij. Ze maken de discussie rommelig en creëren een negatieve sfeer en focussen bijna nooit op kwaliteit. Ik stel voor om zulke gebruikers standaard in te klappen (en daarmee de reacties op die reactie), tenzij er voldoende community-stemmen zijn om hun reacties weer open. te klappen.

Het uiteindelijke doel moet zijn om meer ruimte te creëren voor kwalitatieve bijdragen.

De 0 is wat mij betreft geen oplossing want niet zo kwalitatieve reacties zijn soms ook gewoon +1 omdat er een raakvlak is met een topic.
Pagina: 1