Momenteel hebben wij een Remeha Quinta 35C CV-ketel welke naar behoren werkt. Maar ondertussen is deze ketel 19 jaar oud en ik zit eraan te denken om deze te vervangen voordat hij kapot gaat en als het nog lukt voor de komende winter.
Wonen in een vrijstaand huis met volgende specs:
- Woonkamer 30m2, 2 grote oude radiatoren, 2 ramen triple glas, houtkachel.
- Keuken,25m2, 2004 uitgebouwd, dus redelijke isolatie, dubbel glas, vloerwarming + 1 kleine radiator
- Badkamer beneden, bad, aparte douche, wastafel, kleine radiator en ik weet bijna zeker ook vloerverwarming.
- Gang, 1 radiator, nieuw kunststoffen deur
- Kelder, 1 radiator nieuwe kozijnen, HR++
Dan nog boven maar hier zijn de radiatoren weinig aan. Ook nog een 2de badkamer waar wij voornamelijk alleen toilet en wastafel gebruiken. Douche word amper gebruikt.
Dakisolatie van 7cm glaswol.
Muurisolatie supearl 6cm (Rd 1.76)
Huidig gas verbruik is ongeveer 1000-1200m3.
Door alle aanpassingen zijn we van 2000m3 naar bovenstaande gegaan.
Nu adviseerde de ketelman om de ketel te vervangen voor een hybride ketel.
Is dit altijd interessant om te kiezen om toch te besparen of wellicht te kort door de bocht en zou ik toch meer aanpassingen moeten doen.
We zaten erover te denken om eventueel de woonkamer te voorzien van vloerverwarming. Ik weet niet of de huidige radiatoren (vooral in de woonkamer) nog een goede keus zijn icm een hybride ketel.
Wat is wijsheid?
Wonen in een vrijstaand huis met volgende specs:
- Woonkamer 30m2, 2 grote oude radiatoren, 2 ramen triple glas, houtkachel.
- Keuken,25m2, 2004 uitgebouwd, dus redelijke isolatie, dubbel glas, vloerwarming + 1 kleine radiator
- Badkamer beneden, bad, aparte douche, wastafel, kleine radiator en ik weet bijna zeker ook vloerverwarming.
- Gang, 1 radiator, nieuw kunststoffen deur
- Kelder, 1 radiator nieuwe kozijnen, HR++
Dan nog boven maar hier zijn de radiatoren weinig aan. Ook nog een 2de badkamer waar wij voornamelijk alleen toilet en wastafel gebruiken. Douche word amper gebruikt.
Dakisolatie van 7cm glaswol.
Muurisolatie supearl 6cm (Rd 1.76)
Huidig gas verbruik is ongeveer 1000-1200m3.
Door alle aanpassingen zijn we van 2000m3 naar bovenstaande gegaan.
Nu adviseerde de ketelman om de ketel te vervangen voor een hybride ketel.
Is dit altijd interessant om te kiezen om toch te besparen of wellicht te kort door de bocht en zou ik toch meer aanpassingen moeten doen.
We zaten erover te denken om eventueel de woonkamer te voorzien van vloerverwarming. Ik weet niet of de huidige radiatoren (vooral in de woonkamer) nog een goede keus zijn icm een hybride ketel.
Wat is wijsheid?