Mensen met ervaring met coda ?

Pagina: 1
Acties:

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Misschien niet helemaal het goede forum, maar ik denk dat hier de meeste hobbyisten zitten ;)

Zijn er hier mensen welke ervaring hebben met coda ? Ik zit er aan te denken om het gaan te gebruiken. Ik wil het gebruiken als replicator tussen een groepje webservers.
Dit omdat NFS nou niet echt als veilig staat aangeschreven en zaken als FTP mirroring ook niet optimaal is.

Owja, voor de mensen die het niet kennen: http://www.coda.cs.cmu.edu/index.html

Verwijderd

coda niet voor productie gebruiken staat er in de FAQ...zou ik dus ook maar niet doen... :)

Je kan NFS toch veilig MAKEN? als je alles rw zet voor 0/0 tja :) gewoon opletten met configgen, security patches installeren (als die er zijn) en firewallen op de router/firewall voor je cluster is toch wel genoeg?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik rsync voor het syncen van 2 webservers. Kan je mooi door een ssh-tunneltje draaien. Fietst steeds alleen de wijzigingen over.

Over coda: Sommige dingen in die faq zijn erg oud. (1998) Ik denk dat het tegenwoordig best wel bruikbaar is. (Een backup is natuurlijk nooit overbodig)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Hmm, rsync is inderdaad een goeie. Hier had ik nog niet eens aan gedacht :D
Zal er morgen eens mee gaan stoeien. Toch ga ik Coda een keer testen als ik weer vrije tijd over heb, als het allemaal doet wat ze beloven zit het wel snor ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rsync werkt erg mooi hoor. Ik gebruik het om 2 webservers die fysiek op andere lokaties staan in sync te houden. Gaat prima. Even met ssh een tunneltje opzetten, poorten mappen, en dan lekker secure de boel syncen.

Coda staat bij net als kernel 2.4 nog op de verlanglijst :-)