nieuwspost duimpje omhoog/omlaag + telletjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
1. Welk probleem ervaar je?
Een "probleem" is een groot woord. Ik mis een optie om bij een nieuwsbericht mijn waardering te posten doormiddel van een +1 of een -1. Of misschien een duimpje omhoog en omlaag. Anders beschreven kan je het zien als een moderatie op het nieuwsbericht zelf.

2. Waarom is dat een probleem?
Dit is meer gedacht vanuit zinvolheid voor tweakers - de redactie - zelf. Als jullie bijvoorbeeld bij een bepaalde categorie posts veel duimpjes omlaag zien kan dat een aanleiding zijn om is te kijken of de berichtgeving in die categorie wel zinvol is. Ook kan het als waardevolle feedback voor de auteur dienen. Veel duimpjes omlaag kan hinten op een slecht geschreven artikel.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Echt bij elke nieuwspost ;) Nee, maar soms denk ik wel is bij een artikel van "Goed artikel, verdient een duimpje omhoog!" en ook andersom komt wel is voor.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Vrij simpel. In het vak waar nu ook de social + aantal comments staat kan best een duimpje omhoog en omlaag erbij. Beide uiteraard met ook een tellertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ook kan het als waardevolle feedback voor de auteur dienen. Veel duimpjes omlaag kan hinten op een slecht geschreven artikel.
In theorie kan dat, in praktijk zal dat in héél veel gevallen niet zo zijn. Denk bijvoorbeeld aan mensen die Apple niks vinden en dus nieuwsberichten over Apple zullen downvoten, ongeacht de kwaliteit van het nieuwsbericht.

The devil is in the details.

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hahn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:44:
[...]

In theorie kan dat, in praktijk zal dat in héél veel gevallen niet zo zijn. Denk bijvoorbeeld aan mensen die Apple niks vinden en dus nieuwsberichten over Apple zullen downvoten, ongeacht de kwaliteit van het nieuwsbericht.
Ja, ik dacht daar ook al aan bij het typen.
Moet misschien een afweging zijn of het voordeel opweegt tegenover dat soort nadeel.

Al denk ik wel dat het tweakers publiek in generieke zin wel een goed artikel een upvote geeft en een slecht artikel een downvote.